Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja men då försvinner de ju inte från listan där man väljer bakgrundsbilder. Eller...?

Alla bilderna som du ser där är bilderna i "Mina bilder" mappen som ligger i Mina dokument. Vill du få bort dom ur listan får du ta bort dom från Mina bilder mappen.

Jag uppfattade den meningen som så.

Att du kan flytta dem, så de försvinner.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag uppfattade den meningen som så.

Att du kan flytta dem, så de försvinner.

Alldeles riktigt.

Sparar man en bild i Mina bilder så kommer den fram i listan över bakgrunder.

Testa att lägga alla bilder i en mapp I Mina bilder. Kanske funkar, då blir det smidigare. Annars får du göra en ny mapp någonstans och lägga dom bilderna i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har fel i att om man sparar en bil i mina bilder så kommer de in på listan. Det gör de först när man högerklickat på skrivordet -->egenskaper--->skrivbordet--->blädra och väljer en bild.

Först då kommer de med på listan.

Skall prova att flytta alla bilderna till en ny papp på c: ;)

Alla försvann. Många tack StellHell! :P

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har fel i att om man sparar en bil i mina bilder så kommer de in på listan. Det gör de först när man högerklickat på skrivordet -->egenskaper--->skrivbordet--->blädra och väljer en bild.

Först då kommer de med på listan.

Skall prova att flytta alla bilderna till en ny papp på c: ;)

Alla försvann. Många tack StellHell! :P

Bara glad över att kunna hjälpa till. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De kom tillbaka. :)

Du hade inte fel, du hade rätt. Man behöver inte välja bilden för att den skall hamna i listan.

Alla bilder som ligger i "mina bilder" finns automatiskt i listan för bakgrunder till skrivbordet. Jag får acceptera att ha en sjukt lång lista helt enkelt... :D

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De kom tillbaka. :)

Du hade inte fel, du hade rätt. Man behöver inte välja bilden för att den skall hamna i listan.

Alla bilder som ligger i "mina bilder" finns automatiskt i listan för bakgrunder till skrivbordet. Jag får acceptera att ha en sjukt lång lista helt enkelt... :D

Gör bara en mapp i mina bilder och lägg in bilderna där, så försvinner de på listan.

Nackdelen är att du måste klicka på två mappar för att komma till bilderna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena håller på att ställa in min nya router och undrar vad jag ska skriva i Primary och Secondary DNS. Vore bra med snabbt svar. Tack.

Du kan nog lämna det tomt så tar den vad bredbandsföretaget har.

Annars är OpenDNS oftast snabbare.

208.67.222.222

och

208.67.220.220

är det i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dator 1 är bäst.

Däremot är jag inte säker på om 400W klarar av det grafikkortet, i alla fall inte om du hade tänkt dig att köra dubbla någon gång i framtiden. Ta 500W för att vara säker.

Lol jag sitter på ett 350W, och har ett Radeon X1900XT 512mb och massa neon o shit, det funkar prima tror jag, vadå kan graffet osv gå snabbare om det får mer? :lol:

Har iaf beställt ett 500W från Gtek.

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, har ett litet problem. När jag klickar för att lyssna på någon låt, så kommer det upp "Windows media player.exe har stött på ett problem och måste avslutas", sen "Skicka" "Skicka inte" felrapport. Har skickat felrapporten en gång redan. Men det är detta, man kan lyssna på låten om man bara låter bli att klicka på "Skicka" eller "skicka inte". Fast sen när låten är slut och man ska klicka ner så hänger det sig typ, och kommer upp "Programmet svarar inte". :lol:

Finns det något man kan göra åt detta? Installera om windows mediaplayer kanske? Vart finns det att ladda ned isf?:lol:

Edit: Testar att ladda hem ett nytt wmp nu från microsoft.com, hoppas det funkar. :lol:

Edit 2: ARGH! Nu funkar ingenting. :lol: Så fort jag trycker på en låt eller liknande nu, så kommer det direkt upp "wmp.exe har stött på ett problem och måste avslutas". Så nu funkar det absolut inte. :wub:HJÄLP! Snälla, någon, plz, vad ska jag göra? :lol:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol jag sitter på ett 350W, och har ett Radeon X1900XT 512mb och massa neon o shit, det funkar prima tror jag, vadå kan graffet osv gå snabbare om det får mer? :lol:

Har iaf beställt ett 500W från Gtek.

Vet faktiskt inte riktigt. Datorbutiken rekommenderar 450 för SLI tror jag. Ska man köra ett klarar man kanske men det är alltid bättre att vara på säkra sidan.

Vad jag har förstått iaf så drar inte ett 500W 500W eller nödvändigtvis mer än ett 350W, det är bara säkringen som klarar mer. Rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet faktiskt inte riktigt. Datorbutiken rekommenderar 450 för SLI tror jag. Ska man köra ett klarar man kanske men det är alltid bättre att vara på säkra sidan.

Vad jag har förstått iaf så drar inte ett 500W 500W eller nödvändigtvis mer än ett 350W, det är bara säkringen som klarar mer. Rätta mig om jag har fel.

Mm, köpte ett nytt just för att vara på den säkra siden, eftersom jag köpte ett nytt chassi med display osv med :lol:

Kan ju likagärna lägga upp det jag köpte här!

1. 270HV, Applique High Voltage, 25.00 kr * 1 st = 25 kr

2. AEPAN2BLACK, AeroCool Cool Panel 2, svart, 495.00 kr * 1 st = 495 kr ( GRYMT SEXIG!)

3. BZCA550BBNF, bZerk 550, display, svart, 787.00 kr * 1 st = 787 kr (SKA BYGGA OM!)

4. F120, Filter för 120mm fläkt, 39.00 kr * 3 st = 117 kr

5. FSPBLUE500, FSP Blue Storm 500W, 120mm fläkt, 995.00 kr * 1 st = 995 kr

6. RS008, Revoltec RAM-heatspreader, koppar, 84.00 kr * 2 st = 168 kr

7. RZ026, Revoltec LAN Bag, 277.00 kr * 1 st = 277 kr (TILL NÄSTA DH)

8. RZPRO16, Razer ProSolution 1.6, vit, 399.00 kr * 1 st = 399 kr

9. RZPROPAD, Razer Propad, 295.00 kr * 1 st = 295 kr

10. SBESPGI1, Sunbeam El Side Panel, Girl, 48.00 kr * 1 st = 48 kr

11. SBEWFGHLRE, Sunbeam EL-wire-fläktgaller, Half Life, röd, 67.00 kr * 1 st = 67 kr

12. SBLFG1GIRLRE1, Sunbeam LED-fläktgaller, Girl, röd, 25.00 kr * 2 st = 50 kr

Fraktkostnad: 89 kr

Postförskott: 50 kr

Totalsumma: 3862 kr

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

^_^-->

QUOTE(kalle.b @ Aug 29 2006, 07:25) <{POST_SNAPBACK}>

Hej är det nån som kan förklara vad en Socket är? Asså e.x jag ska köpa en ny processor så finns det en massa sockets att välja mellan.

Processorfästet på moderkortet ungefär.

Du måste titta vad ditt moderkort har först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja. Jag har en uppgift i skolan om att göra en hemsida. Jag säger inte att ni ska göra hemsidan åt mig. Jag bara undrar lite. Har aldrig gjort en hemsida förr men är rätt inne i datorer.

Programet vi ska använda är troligtvis ett click and drag program som heter Frontpage eller någonting sånt.

Undrar om någon använt programmet.

`Jag har en ide om design och innehåll. Det ska bli en spelsida med forum och en liten comunity.

Vill imprincip bara prata med någon som kan lite om sånt här. Hur har ni det med kunskapen? Adda min msn så kan vi

chatta där.

XvickeX@Spray.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena, jag har en liten fråga.

Min pappa har en laptop han skaffat till jobbet, problemet är att ljudkortet i den är helt fucked up, allt ljud blir metallic-liknande, och det blir skit om man ska t ex lyssna på musik på hans dator.

Så, han fyller år om några månader, men jag har kommit på dne ultimata presenten redan nu, ett nytt ljudkort till honom.

Men, jag har två frågor.

1: Är det lätt att montera in ett ljudkort, eller bör man lämna in datorn för sånt ?

2: Ungefär hur mycket ska ett ljudkort kosta, det ska inte vara något omghax-kort så att säga, utan ett normalbra, så man kan lyssna på musik på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...