Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Provar här igen för jag stör mig på vissa bilder.

När jag väljer skrivbords bakgrund högerklickar jag väljer bläddra och väljer bild. Då hamnar den bilden på listan med bakgrunder. Om jag vill radera en bild därifrån, hur gör jag?

Min erfarenhet säger att bilder du lagt in själv försvinner när du lägger in en ny egen. Ungefär som att du bara kan ha en custom-bild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar fear mp på rätt höga inställningar, och det flyter på bra. i ca 10 min. Sen börjar det hacka och frysa som fan.

Jag spelar fear mp på låga inställningar, och det flyter på bra. i ca 10 min. Sen börjar det hacka och frysa som fan iallfall.

Nån som kan komma på nån smart lösning på problemet?, datorn är fri från damm så överhättning tror jag inte är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar fear mp på rätt höga inställningar, och det flyter på bra. i ca 10 min. Sen börjar det hacka och frysa som fan.

Jag spelar fear mp på låga inställningar, och det flyter på bra. i ca 10 min. Sen börjar det hacka och frysa som fan iallfall.

Nån som kan komma på nån smart lösning på problemet?, datorn är fri från damm så överhättning tror jag inte är problemet.

Ljudkort? Grafikkort? Drivrutiner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Go in i video option. Där ska en inställning som heter (ungefär) "reset video renderer" finnas. Aktivera denna.

Under performance settings. Hitta texture resolution och sänk till "medium". Se till att du inte har någon AF/AA påtvingad från graffets kontrolpanel.

Se till att växingsfilen är tillräckligt stor. Minst 2.5gb bör den ligga på. Defragmentera hårddisk.

Om jag inte minns helt fel hade du ett 6800GT, och det ska klara av FEAR 1024X768 med det mesta på högsta (utam aa/af, texture resolution och volymetric lightning på medium).

Kolla även ljudinställningarna och avaktivera EAX.

Starta config utillityn (start - program - sierra - fe.......) och stäng av; music, joystick och movies. Testa även stänga av sound filters och sedan hardware sound.

Och det vanliga; senaste drivrutiner installerade?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 8 mbit/s bredband från Telia och en D-link DI-604-router. Jag har två datorer inkopplade till den routern. Jag kör TPTEST för att kolla hur stor bandbredd jag har eftersom jag märkt att den börjar svikta. Den visar att jag har 0.5 mbit/s. Varför? ^_^

Har du 8mb bredband kan du ladda hem i ungefär 8mb/8 = 1mb per sekund. Har du 2 datorer indelade delar den förmodligen lika, =0,5mb per sekund.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du 8mb bredband kan du ladda hem i ungefär 8mb/8 = 1mb per sekund. Har du 2 datorer indelade delar den förmodligen lika, =0,5mb per sekund.

Så om man skaffar 100mb så får man ca 20 i principen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så om man skaffar 100mb så får man ca 20 i principen?

Nope. Men det är skillnad mellan mbit och mb. Beställer man 100mbit får man säkert 100mbit men det går bara att tanka i 12.5mb per sekund eftersom 12.5mb är 100mbit.

Nu blandade jag säkert ihop dom men du förstår principen.

*edit*

Mja, gizmo har rätt. 12.5. Räknade inte efter.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blev det lite fel, där.

Jag har 8 mbit/s med Telia, men jag har efter delingen i routern 0.5 mbit/s. Är två inkopplade bör det väl vara 4 mbit/s, eller i det jävligaste fallet 2 mbit/s (ifall den delar ut på de portar där inga datorer är anslutna).

Det är inte mb vi pratar om. TPTEST pratar om mbit/s, det också:

*EDIT*

@Vice.

Du kan inte flytta/byta namn/ta bort bilden från hårddisken?

post-844-1156680768_thumb.jpg

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blev det lite fel, där.

Jag har 8 mbit/s med Telia, men jag har efter delingen i routern 0.5 mbit/s. Är två inkopplade bör det väl vara 4 mbit/s, eller i det jävligaste fallet 2 mbit/s (ifall den delar ut på de portar där inga datorer är anslutna).

Det är inte mb vi pratar om. TPTEST pratar om mbit/s, det också:

*EDIT*

@Vice.

Du kan inte flytta/byta namn/ta bort bilden från hårddisken?

Jaha just det. Den routern är inte trådlös då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, alltså bilderna här:

Vill jag kunna ta bort!

Det är fortfarande som han säger. Du kan bara ha en "custom" bild som du får från Bläddra...

Alla bilderna som du ser där är bilderna i "Mina bilder" mappen som ligger i Mina dokument. Vill du få bort dom ur listan får du ta bort dom från Mina bilder mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Den är väldigt basic; fyra portar, en internetport. That's it!

En till fråga lite snabbt... Saknar mitt Battlefield 2 någon slags fil?

Typ ja.. Så blev det när jag formaterade datorn (hade kvar BF2 på en annan hårddisk) så antagligen saknar du några filer som ska ligga i Mina Dokument eller dylikt.. Installera om

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...