R2D2 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 OK, Det funkade ej... Tror jag får invenstera i en ny Hårddisk... :'( :'( :'( Ta foto på hur du har byglat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Ska kolla med farsan nu om vi kan köpa en lite dyrare dator som håller några år extra Det är ju bara nån tusing som skilljer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Ta foto på hur du har byglat. Ok, men jag gör det imorgon när jag kommir hem från skolan... Tack... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Okey, sitter här med två HDDs, en med 120GiB, full med saker från min äldre dator (filmer, musik, spel) och en helt ny, som inte testats på ett halvår. Jag har försökte hitta dom efter de har varit isatta. Men när de hittas, hittas bara HDDn, inte utrymmet. Varför? 120GiB kan ha tagit skada på över 1 år utanför en burk, men den med 200GiB, som är helt oanvänd, har legat i en skyddförpackning i ca ett halvår. Vad ska jag göra så att utrymmet hittas? Börjar bli trång på mina nuvarande 74GiB. Edit: Jag behöver hjälp med min Opera webbis. Har fortf. inte kommit på hur jag ska få tillbaka adressfältet, skulle väldigt gärna vilja ha det. Redigerad 24 augusti, 2006 av Moongoose Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Okey, sitter här med två HDDs, en med 120GiB, full med saker från min äldre dator (filmer, musik, spel) och en helt ny, som inte testats på ett halvår. Jag har försökte hitta dom efter de har varit isatta. Men när de hittas, hittas bara HDDn, inte utrymmet. Varför? 120GiB kan ha tagit skada på över 1 år utanför en burk, men den med 200GiB, som är helt oanvänd, har legat i en skyddförpackning i ca ett halvår. Vad ska jag göra så att utrymmet hittas? Börjar bli trång på mina nuvarande 74GiB. Edit: Jag behöver hjälp med min Opera webbis. Har fortf. inte kommit på hur jag ska få tillbaka adressfältet, skulle väldigt gärna vilja ha det. Har du formaterat 200gbarn efter du kopplade in den? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Har du formaterat 200gbarn efter du kopplade in den? Nej, du menar att om jag har installerat ett operativsystem på den? Eller? Ibåda fall är det nej. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Nej, du menar att om jag har installerat ett operativsystem på den? Eller? Ibåda fall är det nej. Start --> Högerklicka på "Den här datorn" --> Hantera --> Lagring --> Diskhantering Högerklicka på 200giggarn och välj formatera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Nej, du menar att om jag har installerat ett operativsystem på den? Eller? Ibåda fall är det nej. När du har satt in en ny hårddisk i datorn måste du formatera den så den får ett filsystem. Högerklicka på 200gbarns ikon och välj formatera. Vet inte vad det är för fel på 120gbarn eftersom du har använt den innan och det ligger saker på den. Vänta på svar och om ingen annan har någon annan idé så gör samma sak som med 200gbarn. Allt försvinner dock då så gör inte det om du har något vikitigt på den. Är otroligt trött nu så jag vet inte om detta jag skriver är till någon hjälp eller om det är total rapakalja. Mikaela är gay.. tihi *peka på giz* Redigerad 24 augusti, 2006 av aKi Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Tackar tackar, tror iaf min far har försökt med det förut. Får försöka göra det i morgon istället för min sovmorgon, eller i helgen. Äh, ni får se på svaret som kommer komma inom någon dag. Tack för hjälpen, nu ska jag.. Leta busstider, godnatt aK| Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Räcker det med 2,4ghz socket på det nya intel (kommer inte ihåg namnet)? Har fixat en fin för 12k Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Det här kanske inte passar riktigt in i Datorhjälps tråden men, Dont make me create a topic! . Hur som helst. Någon som vet hur man lägger in en Mid låt i sin Mobil? EDIT: Verkar som om man ska ha en USB kabel ? Redigerad 24 augusti, 2006 av Tux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Det här kanske inte passar riktigt in i Datorhjälps tråden men, Dont make me create a topic! . Hur som helst. Någon som vet hur man lägger in en Mid låt i sin Mobil? EDIT: Verkar som om man ska ha en USB kabel ? Japp. Eller bluetooth. Eller IR. ..Vad har du för telefon? Redigerad 24 augusti, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Japp. Eller bluetooth. Eller IR. ..Vad har du för telefon? Siemens C60 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Siemens C60 Hmm.. Ja den har ju varken IR eller Bluetooth, men hittar du en kabel så ska det nog fungera finfint! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Ta foto på hur du har byglat. 1. Hoppas att du förstod att när jag startar och det kommer upp fel meddelande i dos-läge så när Windows XP startat så kan jag se Hårddisken där. Jag har prövat att Formatera om men Hårddisken är uppdelad i 2 delar.. Vet nån hur man ändrar så att inte Hårddisken är uppdelad? 2. Ok, Här är bilderna... Inge bra Kvalite... Ena är på bygeln och andra är på beskrivningen.... Ni kommer troligtvis inte se vad som står på Beskrivningen så jag skriver här.. 1. *--_* **** * = stål pinne - = bygel _= Det finns ingen pinne där... 2. Från vänster: Master: ---_* -**** Slave: *---- ***** 4092 Cylinder limit: **--- **-** Cable Select Enable: *-*-- *-** Så... Hoppas att det hjälper er att hjälpa mig.... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 1. Hoppas att du förstod att när jag startar och det kommer upp fel meddelande i dos-läge så när Windows XP startat så kan jag se Hårddisken där. Jag har prövat att Formatera om men Hårddisken är uppdelad i 2 delar.. Hmm. Sådär såg inte mina byglingar ut, kan tyvär inte hjälpa dig. Någon annan kan säkert dock. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Orkar inte läsa igenom dom senaste sidorna så jag frågar istället.. 200giggaren, ligger, eller ska det ligga windows på den? Hur är den kopplad?(Den där platta kabeln, använder hårddisken kontakten på mitten eller den längst ut?) Så som den är byglad nu är fel, du måste ha två stycken plastbitar för att lyckas Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 (redigerad) Vad är smartast, skaffa amd athlon 64 x2 4600+ med XFX GeForce 7900GT eller Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz med Asus Geforce 7600gt? Båda har 580w nätaggregat Redigerad 25 augusti, 2006 av diarrehampus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 (redigerad) 1. Hoppas att du förstod att när jag startar och det kommer upp fel meddelande i dos-läge så när Windows XP startat så kan jag se Hårddisken där. Jag har prövat att Formatera om men Hårddisken är uppdelad i 2 delar.. Vet nån hur man ändrar så att inte Hårddisken är uppdelad? Du menar att de är uppdelade i två partitioner? I datorhantering->diskhantering så skall det, om du väljer din hårddisk som krånglar, finnas när du högerklickar på den andra partitionen på hårddisken ett alternativ som heter "Ta bort partition...". Det kan ha något med det att göra? --- Och så har jag en fråga. Nu när jag ville ansluta min bärbara dator till nätverket så märker den inte att någon nätverkskabel är i, trots att den är det. Dessutom lyser inte den fjärde lampan i routern, trots att den bärbara är kopplad till den fjärde porten. Är det något fel med routern, näterkskortet eller nätverkssladden, tro? *EDIT* Hrm... Jag tryckte i kabeln i routern ordentligt... Det hjälpte *EDIT2* Här har min älskade ALER700 en referensbild: Redigerad 25 augusti, 2006 av Stora_tomtefar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gizmo04 Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Hejsan. Jag har lyckats krascha min hårddisk 250GB. Direkt när det hände såg jag den i filhanteraren (J). När jag då högerklickade eller vänsterklickade på den, började datorn tänka och tänka, allt blev segt. Nu hittar inte datorn den över huvudtaget Finns det något sätt att formatera den och använda den igen? Kan man på något sätt komma åt den förlorade datan? Tack för all hjälp Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts