R2D2 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Mjo. Men farsan säger att han skiter i dom. Han tycker det går lika´bra med en annan dator Vad tror ni om den här? Lite dyrare än vad jag sa men... Dator 1 Dator 2 Tror på dator 2 Dator 1 är bäst. Däremot är jag inte säker på om 400W klarar av det grafikkortet, i alla fall inte om du hade tänkt dig att köra dubbla någon gång i framtiden. Ta 500W för att vara säker. AMD ska du inte köra på nu heller, Intel Core 2 Duo är det som gäller. Annars ser det helt okej ut. Du kanske vill dubbla minnet om du ska köra Vista senare. Om du kan bygga datorn själv (eller med farsans hjälp) så kan du ju spara en tusing på det och köpa en skärm av mer känt märke, brukar vara bättre. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Dator 1 är bäst. Däremot är jag inte säker på om 400W klarar av det grafikkortet, i alla fall inte om du hade tänkt dig att köra dubbla någon gång i framtiden. Ta 500W för att vara säker. AMD ska du inte köra på nu heller, Intel Core 2 Duo är det som gäller. Annars ser det helt okej ut. Du kanske vill dubbla minnet om du ska köra Vista senare. Om du kan bygga datorn själv (eller med farsans hjälp) så kan du ju spara en tusing på det och köpa en skärm av mer känt märke, brukar vara bättre. Okej Får prata med farsan. Jag tänker inte sätta ihop datorn, kan inte så mycket än EDIT: Har hittat en dator men hinner inte länka, den är fin Redigerad 24 augusti, 2006 av diarrehampus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Diarrehampus - Dator 1 är bäst då den har snabbast grafikkort, och i spel så är grafikkort det allra viktigaste (med ganska stor marginal). Antar att du tänker spela spel på datorn. Dock är inte 7600GT på något sätt dåliga, men 7900GT är så mycket snabbare helt enkelt. Meh- det har hundra andra sagt innan mig. Jag börjar bli seg och upprepande... sorry everyone. Redigerad 24 augusti, 2006 av Pain To ThE MaX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Jag har 2 problem... 1: Jag har köpt en DVD-brännare och när jag kopplade in den så försvann min andra DVD-spelare. Den visas inte i Den här datorn... Dom båda är kopplade rätt. (tror jag) En el och en data kabel i dom båda... Och DVD-spelaren har funkat förut. Jag fick den med datan.... 2: Jag har en 40 GB Hårddisk som inte funkar rätt. När jag startar datan så kommer det upp ett fel meddelande som säger att ett fel kommer att hända inom snar framtid.. Den är kopplad rätt.. Men den lilla pluppen på vet jag ej hur den ska vara??? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Jag har 2 problem... 1: Jag har köpt en DVD-brännare och när jag kopplade in den så försvann min andra DVD-spelare. Den visas inte i Den här datorn... Dom båda är kopplade rätt. (tror jag) En el och en data kabel i dom båda... Och DVD-spelaren har funkat förut. Jag fick den med datan.... 2: Jag har en 40 GB Hårddisk som inte funkar rätt. När jag startar datan så kommer det upp ett fel meddelande som säger att ett fel kommer att hända inom snar framtid.. Den är kopplad rätt.. Men den lilla pluppen på vet jag ej hur den ska vara??? 1. Kolla hur du har byglat dom. 2. Samma sak. (googla eller något, men det har med dom plupparna att göra) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) 1. Kolla hur du har byglat dom. 2. Samma sak. (googla eller något, men det har med dom plupparna att göra) 1.Byglat... menar du hur jag har kopplat dom??? 2. ??? Anledningen att jag inte har googlat på är för att jag inte vet vad jag ska Googla på... Vore bra om du sa ett altenativ... Edit: Googla eller något?? Vad är "Eller något"?? Redigerad 24 augusti, 2006 av ALER700 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Hej har precis fått ett problem! Mitt Mozilla Firefox får kontakt med internet men inte Internet Explorer Jag har kållat alla inställningar men det verkar vara samma. Nån som vet vad det kan bero på? Redigerad 24 augusti, 2006 av kalle.b Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 1.Byglat... menar du hur jag har kopplat dom??? 2. ??? Anledningen att jag inte har googlat på är för att jag inte vet vad jag ska Googla på... Vore bra om du sa ett altenativ... Edit: Googla eller något?? Vad är "Eller något"?? Bygla är dom där små plupparna som du nämnde. Principen är att den som ska vara först (till exempel den hårddisken du har windows på och den cd-läsaren som ska hamna först) ska vara master, det är pluppen längst till vänster. Den andra ska vara slave, det är näst längst till vänster. Googla på "bygla hårddiskar" eller något. Eller något = något liknande, var lite kreativ. --> QUOTE(kalle.b @ Aug 24 2006, 18:34) <{POST_SNAPBACK}> Hej har precis fått ett problem! Mitt Mozilla Firefox får kontakt med internet men inte Internet Explorer Jag har kållat alla inställningar men det verkar vara samma. Nån som vet vad det kan bero på? Kolla på verktyg>internet-inställningar om den har nån proxy eller liknande aktiverad. Kolla på lan-inställningar också (finns någonstans där). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Bygla är dom där små plupparna som du nämnde. Principen är att den som ska vara först (till exempel den hårddisken du har windows på och den cd-läsaren som ska hamna först) ska vara master, det är pluppen längst till vänster. Den andra ska vara slave, det är näst längst till vänster. Googla på "bygla hårddiskar" eller något. Eller något = något liknande, var lite kreativ. --><div class='quotetop'>QUOTE(kalle.b @ Aug 24 2006, 18:34) <{POST_SNAPBACK}></div><div class='quotemain'><!--quotec--> Hej har precis fått ett problem! Mitt Mozilla Firefox får kontakt med internet men inte Internet Explorer Jag har kållat alla inställningar men det verkar vara samma. Nån som vet vad det kan bero på? Kolla på verktyg>internet-inställningar om den har nån proxy eller liknande aktiverad. Kolla på lan-inställningar också (finns någonstans där). Det var det jag menade med att jag hade kållat alla inställningar Kan passa på att säga att sånna saker som att få server listan på Sa mp funkar inte heller och vissa andra saker. Verkar bara vara firefox som kan ha tillgång till internet =/ Redigerad 24 augusti, 2006 av kalle.b Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 --> QUOTE(kalle.b @ Aug 24 2006, 19:02) <{POST_SNAPBACK}> Det var det jag menade med att jag hade kållat alla inställningar Kan passa på att säga att sånna saker som att få server listan på Sa mp funkar inte heller och vissa andra saker. Verkar bara vara firefox som kan ha tillgång till internet =/ Brandvägg då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Nepp alla brandväggar är av. Men jag upptäckte precis en sak att adsl modem sidan går inte att gå in på i IE får bara 404 felet men på firefox går det, väldigt konstigt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Vad tror ni om en Fujitsu siemens ? * processor: Pentium duo core 805 2,66 GHz * Operativsystem: windows Xp home * Internminne: 1024 * Hårddisk: 200 GB * Optisk lagringsenhet: DVDRW * Grafikkort: ATI Radeon X1300 512 MB PCle * Övrigt: 6 USB, LAN, Minneskortsläsare 6990 :- Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Vad tror ni om en Fujitsu siemens ? 6990 :- Är lite onödigt att köpa Pentium4 nu när Conroe finns. Fujistu Siemens är inte jättebra heller, bli oftast bättre om du beställer från datorbutiken till exempel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Bygla är dom där små plupparna som du nämnde. Principen är att den som ska vara först (till exempel den hårddisken du har windows på och den cd-läsaren som ska hamna först) ska vara master, det är pluppen längst till vänster. Den andra ska vara slave, det är näst längst till vänster. Googla på "bygla hårddiskar" eller något. Eller något = något liknande, var lite kreativ. --><div class='quotetop'>QUOTE(kalle.b @ Aug 24 2006, 18:34) <{POST_SNAPBACK}></div><div class='quotemain'><!--quotec--> Hej har precis fått ett problem! Mitt Mozilla Firefox får kontakt med internet men inte Internet Explorer Jag har kållat alla inställningar men det verkar vara samma. Nån som vet vad det kan bero på? Kolla på verktyg>internet-inställningar om den har nån proxy eller liknande aktiverad. Kolla på lan-inställningar också (finns någonstans där). Ok, Ja jag har ändrat till Slave men denna Hårddisk är lite speciell... På beskrivningen så ska det finnas det 2 pluppar... Men jag hade bara 1... Men jag tog en från en annan Hårddisk som bara hade 6Gb.. Och nu står den på Slave... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Ok, Ja jag har ändrat till Slave men denna Hårddisk är lite speciell... På beskrivningen så ska det finnas det 2 pluppar... Men jag hade bara 1... Men jag tog en från en annan Hårddisk som bara hade 6Gb.. Och nu står den på Slave... MS SM brukar ju vara så men det räcker med att ta en av dom. Du behöver inte ta på 2 ställen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Denna ruta ploppade upp nyss, vad menas? Hände inget när jag tröck på den och datorn verkar funka som vanligt Redigerad 24 augusti, 2006 av BroDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 (redigerad) Nu börjar ja bli ganska trött på detta. Jag har AMD64. Men ändå när jag försöker köra ett program som kräver 64bit så står det detta är inget giltigt Win32-program. Kan jag fixa detta på något sätt? Redigerad 24 augusti, 2006 av Boomer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Nu börjar ja bli ganska trött på detta. Jag har AMD64. Men ändå när jag försöker köra ett program som kräver 64bit så står det detta är inget giltigt Win32-program. Kan jag fixa detta på något sätt? Du måste ha 64-bits Windows också, antar att du inte har det. Dom flesta stora datortillverkare har inte 64-bits än eftersom det strular med drivrutiner. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Nu börjar ja bli ganska trött på detta. Jag har AMD64. Men ändå när jag försöker köra ett program som kräver 64bit så står det detta är inget giltigt Win32-program. Kan jag fixa detta på något sätt? Installera WinXP64. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 MS SM brukar ju vara så men det räcker med att ta en av dom. Du behöver inte ta på 2 ställen. OK, Det funkade ej... Tror jag får invenstera i en ny Hårddisk... :'( :'( :'( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts