Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Någon som vet hur man tar bort epostadresser från inloggningsrutan till Msn Messenger? Har provat att markera adressen samtidigt som jag trycker på Delete men det fungerade inte.

Högerklicka --> Ta bort?

Edit: Oj, trodde du menade kontaktlistan. Gå in på Kontrollpanelen --> Användarkonton --> Ditt konto --> Hantera nätverkslösenord. Där kan du ta bort sparade epostadresser, användarnamn och lösenord som finns på ditt konto.

Redigerad av Arvid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej.. Nu är det så här att jag har nyligen (igår) installerat Linux Red Hat på min dator.

Men det fantastiska (menar det) programmet vägrar hitta mitt trådlösa nätverkskort.

Har försökt att installera det manuellt via inställningar->Nätverk. Men det är en för gammal version jag har (8.0) så kortet finns inte med i listan och på skivan finns endast drivrutinerna till Windows.

Hur ska jag göra?? Går det fixa eller måste jag skaffa ett nytt nätverkskort för Linux alternativt nytt Linux??

Tacksam för svar:,.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här följde med Messenger + :'(

Finns ett kryss längst till höger, men när man trycker där händer det inget. :)

Kan någon säga hur man får det fixxat?

Edit: Alltså den där blåa barn.

Installera om Messenger +, och välj att inte intstallera sponsorskiten.

@packe88: 1. Det är ganska svårt med linux+nätverkskort... tog en dag för min farsa att hitta driver, och han är en riktig omghax!

2. Varför har du en gammal redhat-version om du installerade igår? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Installera om Messenger +, och välj att inte intstallera sponsorskiten.

@packe88: 1. Det är ganska svårt med linux+nätverkskort... tog en dag för min farsa att hitta driver, och han är en riktig omghax!

2. Varför har du en gammal redhat-version om du installerade igår? :unsure:

Köpte den för rätt länge sen :)..

Följde med en dator special tidning.

Nån som vet hur man gör än??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att skaffa drivrutiner så gå in här: www.kernel.org

Packa upp i /usr/src/

Gå in i mappen som packades upp, kör menuconfig eller xconfig. Välj det du har (lspci) sen

make && make modules && make modules_install

kopiera bzImage till /boot och ändra i LILO/GRUB.

Vad ska jag välja av allt?? Du kanske skrev det.. men jag förstod inte riktigt i såna fall :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högerklicka --> Ta bort?

Edit: Oj, trodde du menade kontaktlistan. Gå in på Kontrollpanelen --> Användarkonton --> Ditt konto --> Hantera nätverkslösenord. Där kan du ta bort sparade epostadresser, användarnamn och lösenord som finns på ditt konto.

Tack, det fungerade kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...