Stora_tomtefar Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Hej. Jag har en Compaq Presario 8900SE. Och jag har precis formaterat hårddisken och installerat om windows xp. Men nu måste jag också installera alla enheterna. Jag har installerat alla utom ljudet. Men mitt problem är att jag har inte drivrutinerna till ljudet. Jag har faktiskt inga drivrutiner till någon av enheterna alls utan jag har använt andra skivor av kompisar eftersom jag hittar inte mina någonstans. SÅ min fråga är om någon här har likadan dator och kan skicka drivrutinerna till mig (ljud alltså). Jag kunde hämta dem innan på Compaqs sida men dem har tagit bort dem nu. Vet ej varför. Ta reda på vad det är för ljudkort så kan jag se om jag kan hitta några drivrutiner åt dig Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Hej. Jag har en Compaq Presario 8900SE. Och jag har precis formaterat hårddisken och installerat om windows xp. Men nu måste jag också installera alla enheterna. Jag har installerat alla utom ljudet. Men mitt problem är att jag har inte drivrutinerna till ljudet. Jag har faktiskt inga drivrutiner till någon av enheterna alls utan jag har använt andra skivor av kompisar eftersom jag hittar inte mina någonstans. SÅ min fråga är om någon här har likadan dator och kan skicka drivrutinerna till mig (ljud alltså). Jag kunde hämta dem innan på Compaqs sida men dem har tagit bort dem nu. Vet ej varför. Gick in på support, kom hit. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy vercetti Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Just nu sitter jag inte vid den datan utan en annan så jag har ingen möjlighet att kolla vad mitt ljudkort heter . Detta är mitt moderkorts specifikationer http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...cname=c00120813 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Just nu sitter jag inte vid den datan utan en annan så jag har ingen möjlighet att kolla vad mitt ljudkort heter . Detta är mitt moderkorts specifikationer http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...cname=c00120813 "Audio Integrated AC97 v2.2 Audio AC'97 CODEC Device Realtek ALC650" Jag antar att du inte köpt till ett ljudkort? Detta är ett integrerat ljudkort som mitt moderkort också har, skall se om jag kan hitta skivan. Under tiden kan du väl söka på någon hemsida efter dessa. Kanske www.driverguide.com Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 ...ja, för att inte bli upptäckt = paranoid. I alla fall, du får köra systemåterställning alternativt installera om. Ja, du kanske förlorar en del filer. Tough luck. Det är väl smartare att installera om MSN? Jag menar, jag tappar inte något på det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Det är väl smartare att installera om MSN? Jag menar, jag tappar inte något på det. Jaha. Trodde att hela internet inte funkade. Intellera om, ja. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Är det normalt att datorn, börjar gå igenom och "göra" något med en massa systemfiler i en lång stund, när man ska installera Nero? Jag blev så skraj så jag avbröt! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Är det normalt att datorn, börjar gå igenom och "göra" något med en massa systemfiler i en lång stund, när man ska installera Nero? Jag blev så skraj så jag avbröt! Det är nog lungt. Så länge du vet att det är virusfritt så. Det är förmodligen för att den lägger till genvägar i högerklicksmenyer och sånt bara. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 (redigerad) Det är nog lungt. Så länge du vet att det är virusfritt så. Det är förmodligen för att den lägger till genvägar i högerklicksmenyer och sånt bara. Jaha. Jo jag scannade. Både innan och efteråt. Skönt. Redigerad 20 augusti, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Fått lite mysko problem med min datorn dom senaste dagarna.. Igårkväll så hängde datorn med några minuters mellanrum, ungefär 5 sekunder åt gången. Starta om datorn hjälpte inte... Dock så har det inte hänt idag, utan har "fixat" sig under natten.. Nu ikväll igen så har jag problem igen, varje gång jag kollar på nån sorts film, t.ex. på youtube eller spelar upp nånting på datorn (testat med VLC och winamp) så hänger sig typ datorn.. Bara några knappar funkar, som t.ex. ctrl, alt, windowsknappen.. CTRL+ALT+DEL funkar me, rutan kommer upp men sen tar det stopp.. att bläddra mellan proccesorerna eller att avsluta funkar inte... Datorn svarar helt enkelt inte. Under tiden så spelas fortfarande filmen som vanligt.. Har ingen aning varför det händer, har inte gjort nått speciellt på datorn dom senaste dagarna.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Ska formatera om datorn men vill ha kvar mina msn-loggar. Räcker det med att kopiera den mappen från Mina mottagna filer eller är det en hake någonstans? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Ska formatera om datorn men vill ha kvar mina msn-loggar. Räcker det med att kopiera den mappen från Mina mottagna filer eller är det en hake någonstans? Räcker att kopiera mappen ^^ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 (redigerad) - In-Win C583 Midi Tower ATX Svart Chassi, USB 2.0, 350W Nätagg - Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt - Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB - Asus P5LD2/C, I945P, Socket-775, ATX GbLAN, SATAII, Sound, DDR2, PCI-Ex16 - Sapphire Radeon X1600XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail - Samsung DVD-brännare SH-S162L LightScribe Svart OEM - Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM - Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB Svart Floppydisk Intern - 5.196:- Jag är inge bra alls på sånt här...klarar den av dagens spel? Redigerad 21 augusti, 2006 av Qouad Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 - In-Win C583 Midi Tower ATX Svart Chassi, USB 2.0, 350W Nätagg - Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt - Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB - Asus P5LD2/C, I945P, Socket-775, ATX GbLAN, SATAII, Sound, DDR2, PCI-Ex16 - Sapphire Radeon X1600XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail - Samsung DVD-brännare SH-S162L LightScribe Svart OEM - Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM - Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB Svart Floppydisk Intern - 5.196:- Jag är inge bra alls på sånt här...klarar den av dagens spel? Jag säger: spara ihop några tusen mer. Den räcker inte så länge. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Beställde en dator idag undrar hur bra XFX GeForce 1900xtx 256 är Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Beställde en dator idag undrar hur bra XFX GeForce 1900xtx 256 är Det finns inte ens. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Tjenna... Jag har 2 knappar på tangetbordet som ja innan formateringen kunde skruva upp och ner ljudet med. Det funkade även när ja hade hörlurar fast de funkar inte nu. Hur kan man göra för att få detta att funka igen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Tjenna... Jag har 2 knappar på tangetbordet som ja innan formateringen kunde skruva upp och ner ljudet med. Det funkade även när ja hade hörlurar fast de funkar inte nu. Hur kan man göra för att få detta att funka igen? Jag har ett liknande tangent bord som kräver Itouch.. Iallafall så fick man en CD med.... Kolla efter Cd eller Itouch?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Hjälp nu har jag fått tilbaka mitt ljud men jag måste ha på högsta volymen och det knastrar grymt mycket Snälla hjälp mig! :'( jag har inte haft ljud på en vecka och jag kommer att dö snart Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2006 Hjälp nu har jag fått tilbaka mitt ljud men jag måste ha på högsta volymen och det knastrar grymt mycket Snälla hjälp mig! :'( jag har inte haft ljud på en vecka och jag kommer att dö snart Drivrutiner`? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts