Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

När jag använder Windows Media Player, till största delen för att titta på filmer på internet, får jag en Blue Screen of Death och datorn startar om sig.

Jag har själv listat ut att det är Windows Media Format Runtime som ligger bakom det, men jag vet inte hur man tar bort det.

Den kom med i senaste Windows Update jag gjorde.

Så jag ska trodligen återställa datorn till en tidpunkt innan den installerades, men helst skulle jag bara vilja ta bort det. Går det?

C'est possible?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu är det så att min kära mor har köpt en iPod Nano och självklart är det jag som får ta hand om den tekniska biten. Alltså hon ger mig skivorna hon vill ha och jag ser till att hon lyckas att lyssna på dem när hon använder sin iPod. Men nu har jag tyvärr misslyckats, hon vill byta ut en skiva mot en annan och där blir det problem, jag tar bort låtarna och lägger in nya och matar ut hennes iPod. Men låtarna ska så förbaskat ligga kvar och de nya ser man inte röken av de nya låtarna. De låtarna man har försökt att ta bort går nu inte heller spela, iPoden "hoppar över" dem helt. När jag sedan ansluter iPoden till datorn igen är de gamla låtarna kvar i iTunes, har testat ta bort massor av olika låtar flera gånger om men de är ändå kvar. Nu vänder jag mig till er innan jag (eller mor) går ner till Teknikmagasinet med den (har kollat apples support men har inte hittat något där).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så att min kära mor har köpt en iPod Nano och självklart är det jag som får ta hand om den tekniska biten. Alltså hon ger mig skivorna hon vill ha och jag ser till att hon lyckas att lyssna på dem när hon använder sin iPod. Men nu har jag tyvärr misslyckats, hon vill byta ut en skiva mot en annan och där blir det problem, jag tar bort låtarna och lägger in nya och matar ut hennes iPod. Men låtarna ska så förbaskat ligga kvar och de nya ser man inte röken av de nya låtarna. De låtarna man har försökt att ta bort går nu inte heller spela, iPoden "hoppar över" dem helt. När jag sedan ansluter iPoden till datorn igen är de gamla låtarna kvar i iTunes, har testat ta bort massor av olika låtar flera gånger om men de är ändå kvar. Nu vänder jag mig till er innan jag (eller mor) går ner till Teknikmagasinet med den (har kollat apples support men har inte hittat något där).

Återställ iPoden och lägg över låtarna igen. Verkar vara databasfel.

Och använd sharepod för att lägga över musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett problem. Jag får inte bort skrivskyddet på nån av mapparna på hela datorn (alla är skyddade). Måste vara nån inställning man ändrar nånstans men jag har då inte hittat...

När jag har bockat ur rutan "Skrivskydd" och trycker Verkställ sen OK så ser allt fint ut med sen när jag stänger ner fönstret och öppnar det igen så är rutan ibockad igen :o

Det finns ju tre alternativ till hur man vill ha det, tomt, en bock eller helt ifylld... när jag går in i egenskaper på vilken mapp som helt så är den alltid helt ifylld? Nån som vet vart felet sitter?

Redigerad av darfor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay! Så har man äntligen fått sin laptop! Men nu undrar jag om det finns någon knapp på tangentbordet där jag kan öppna flikar, för jag har ju inget scrollhjul på den, direkt.

Skaffa tillägget Super DragAndGo så är det bara att hålla ner knappen på dom, dra dom till nåt tomt ställe på sidan och få upp länken i en ny flik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Återställ iPoden och lägg över låtarna igen. Verkar vara databasfel.

Och använd sharepod för att lägga över musik.

Funkar bra så, tack så mycket.

Jobbigt bara att jag tog bort de flesta skivorna från datorn, så måste sitta och lägga in dem igen först :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa tillägget Super DragAndGo så är det bara att hålla ner knappen på dom, dra dom till nåt tomt ställe på sidan och få upp länken i en ny flik.

Är för lat för att installera tillägg. :D

CRTL + Klick på länken

Tack!

En treväxlad Monark, brevbärarcykel till dig.

monarkfram_750903_0.jpg

Ja, jag ville vara lite alternativ till skillnad från den ordinära kakan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...