Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okey, eftersom jag inte är så jätte bra på att förklara saker så får ni en stor fet bild till hjälp..

Det är så att min nya dator's nät slutade att fungera igår eftermiddag. Jag satt lungt och skönt och spelade World of warcraft, det hade åskat ganska mycket den dagen men det hade nu slutat totalt. Mina kompisar sitter i rummet bredvid och spelar Jedi Outcast (lan), jag har lust att vara med så jag säger åt en att dela med filer+crack via nätverket.

När jag sedan kopierar över filerna till min dator, efter 5 min ser jag att det kommer ta 55 min till ( :rolleyes: ). Så jag trycker upp Wow igen, sedan hör jag att det blippar upp ett meddelande efter ett tag spelande, jag trycker ner wow igen, nu hr 2 fönster kommit upp, en där det står att det inte gick att överföra filerna och en till där det står nånting om att nånting gick fel (kommer inte ihåg riktigt) lolet på det är att fönstrets "namn" heter "B)".

Men iaf, sedan blir jag dizzad från servern på Wow och kunde inte heller gå ut på nätet/msn.

Så jag går ner och tittr på tv istället.

--

Idag går jag upp och kollar om allt fungerar, men icke sa nicke. Men iaf, jag startar "min" bärbara dator, och här fungerar allt..

Jag har kollat "alla" sladdar och kopplat om lite hipp som happ, aja hoppas om bildern ska hjälpa det ni inte fattade.

Skulle vara väldivgt tacksam och någon skulle kunna hjälpa mig att få tillbaka det jag saknar.

Tacksam för svar. ^_^

Ja, jag vet att den där fula gubben inte alls är söt

Har väntat ett tag nu och nästan ingen verkar ha sett det.

Har testat med att konfiguera nätverk och system återställa skiten 2 dagar bakåt.

_INGET_ hände.

Snälla, någon som har en ide? ´*gråta*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag laddade hem ett program. Det kom utan en .nfo fil.

Bara för att ställa frågan snabbt. Hur gör man för att installera en .daa fil? Jag försökte mounta i DeamtonTools men de t funkade inte

EDIT. PowerISO var det visst

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!

Ljudet på mina högtalare fungerar inte i iTunes, bara ljudet i hörlurarna. Liksom, högtalarna funkar till WMP och Winamp, men inte i iTunes, mobbar iTunes mina högtalare? Eller vad är felet? Jag vill att det ska fungera!

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt nog har jag råkat ut för samma problem flera gånger om.

Och jag har bara dragit ur routern och väntat en stund och kopplat i den tillbaks.

Samma här.

Nån har sagt till mig att det är när routern känner av för mkt trafik, eftersom den har nått skydd mot virus så tror den det är virus.

därför stänger den av internet för en. vet dock inte om de e sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett litet problem, jag har ingen ricktigt bra filmkamera så jag använder våran digital kamera det fungerar ju ganska bra det med. Men problemet är att filerna sparas som MOV/Quicktime Film och jag hade tänkt att använda movie maker för att göra en film men movie maker läser ej MOV så jag konveterade dem till avi ^_^ . När jag då skulle inportera stog det såhär

(Det går inte att importera filen C:\Documents and Settings\Axel\Mina dokument\Min musik\Småljud\DSCN0698.avi eftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Avsluta och starta om Windows Movie Maker om du redan har hämtat och installerat codec-filen. Försök sedan importera filen igen)

Var kan jag skaffa codec till dessa filmer? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...