Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Exakt sådär gjorde min kompis med hans gamla halvfungerade burk. Vi startade den för att se om den fungerade lika illa som den gjorde förr, men då sa han: "Vad är detta för skit?" jag hann inte ens säga till han vad det var så petade han från 230 till 130 på nätaggeriatet när burken var på. Det blev ett häftigt ljudsken och en jävla smäll ur nätaggeriatet. Sedan dess har inte burken startar någon mer gång. :lol:

Alltid lika kul då nätagget för sig dubbelt så mycket ström :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur funkar netsend på WIN98? Skolan har det.

Jag testar Start -> Kör -> net send *(samma nätverk, då ska ju ip kunna bytas ut mot *) meddelandet, men det funkar inte, Kommandotolken kommer upp, men den säger nåt om att den inte känner till kommandot... Hur ska man göra för att få det att funka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur funkar netsend på WIN98? Skolan har det.

Jag testar Start -> Kör -> net send *(samma nätverk, då ska ju ip kunna bytas ut mot *) meddelandet, men det funkar inte, Kommandotolken kommer upp, men den säger nåt om att den inte känner till kommandot... Hur ska man göra för att få det att funka?

Du måste skriva netsend i cmd,

Start->kör->cmd-> net send * medelandet

Redigerad av T-Ryder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det ngt sät som man kan se vilka ram-minnen funkar till datorn (ska köpa en på 1 gig :lol: )snälla hjläp allah(guden) säger att jag ska ta ut minet från datorn och ta den till en afär men går det inte att se typ på den här datorn eller ngt sånt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att inte ha haft ljud i snart några månader vänder jag mig till er.. Det hela började att det inte komm något ljud ur ena luren på Headsetet. Fast det brydde jag mig inte så om. Sen så försvann allt ljud ur headsetet. Så jag bytte till högtalare för att kolla om det funka.

Men det gjorde det inte. Förut så brukade Högtalarna lysa grönt även när dom inte va i kopplade fast det har också slutat.

Snälla Hjälp mig vad är fel??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu för bara en liten stund sen så "fastnade" min dator i ett specielt läge.

Alldeles efter man har startat datorn så ska ju allting gå att köra normallt, men för mig så fastnade start menyn sig, när jag höll musen över startmenyn så visades timglaset som betyder att det laddar.

Efter ungefär 5 minuter så var det fortfarande likadant, timglaset fanns fortfarande kvar så jag började kolla igenom datorn lite grann.

När jag gick in i kontrollpanelen så hängde sig bara datorn sig.

Efter att jag hade startat om datorn så funkade allting normallt

Och nu undrar jag.

Har ni haft samma problem nån gång?

Och vad kunde orsaken till detta vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@I_lol: Jag hade tidigare fem processer med svchost, nu när jag formaterat om datorn har jag fyra. En är LOKAL TJÄNST, en är NETWORK SERVICE och två är SYSTEM. Är det ett virus eller har alla det så? Jag vet att min kompis fick nåt virus som gick under det namnet. >_<

@_Emil_: Du skrev det där innan, och har inte fått någon fungerande hjälp. Jag tror att det inte finns nån som kan hjälpa dig på detta forum. Testa på geekstogo's forum. (www.geekstogo.com/forum) :shifty:

@Zcruwen: Häng inte upp dig på att datorn segar en gång. Det är om det upprepas som du ska vara orolig.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu för bara en liten stund sen så "fastnade" min dator i ett specielt läge.

Alldeles efter man har startat datorn så ska ju allting gå att köra normallt, men för mig så fastnade start menyn sig, när jag höll musen över startmenyn så visades timglaset som betyder att det laddar.

Efter ungefär 5 minuter så var det fortfarande likadant, timglaset fanns fortfarande kvar så jag började kolla igenom datorn lite grann.

När jag gick in i kontrollpanelen så hängde sig bara datorn sig.

Efter att jag hade startat om datorn så funkade allting normallt

Och nu undrar jag.

Har ni haft samma problem nån gång? 

Och vad kunde orsaken till detta vara?

Det är väl inte så konstigt att datorn hänger sej ibland? En annan sak vore ju om problemet inträffade efter att du startat om datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var just det som hände till och börja med

Sen efter ett tag så slutade det >_<

Vad hände till att börja med? Att datorn hängde sej? Och det slutade efter att du startat om datorn? Det var väl det jag sa? :shifty:

Var vänlig förklara lite bättre.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad hände till att börja med? Att datorn hängde sej? Och det slutade efter att du startat om datorn? Det var väl det jag sa? >_<

Var vänlig förklara lite bättre.

Okej så här då

jag startade datorn i morse och då funkade datorn kanon

sen stängde jag av den

1 timme senare startade jag den och då "fastnade" den sådär som jag sa

Jag starta om datorn ungefär 4-5 gånger och samma sak varje gång

sen sista försöket på omstarten så funkade det normallt igen

så mena jag

Ursäkta om jag uttryckte mig konstigt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...