Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

När jag spelar upp filmer i WMP med undertexter så kan jag inte spola fram filmen m.m..... väldigt irriterande

Någon som vet felet?

Windows Media Player är egentligen ingen direkt bra filmspelare, den gör bara det den ska men inget mer.

Prova VLC, GOM player eller någon bra mplayer-frontend.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

När jag bläddrar bland mina filer så låser sig mappen jag är i. Sen säger dom att det är fel på explorer.exe

Någon som vet vad jag ska göra? Vill ju att utforskaren ska funka

Antagligen någon fils fel. Haft samma problem förut. Det var en film som skapade felet. Så fort man gick in i mappen, så fryste utforskaren. Fixade sig efter jag tog bort den. Testade söka på filen via sök-funktionen också, frös sig där också...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu spökar mitt ljudkort tror jag ;O. Modellen är Realtek AC97 med nyaste drivrutiner etc. sen helt plötsligt när jag satt och spelade med klanen.. så slutade micen funka. Man hör det jag gör (musik osv) men mic är vald i ljudinställningar. nån som vet vad som spökar?

Anyone? =(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har skrivit här förut om att jag har problem med att datorn startar om. Fixade nu så att den tvingar fram BSOD istället för att starta om så att man kan se vad felet är. Får detta meddelande där:

STOP: 0x000000D1 (0x00000030, 0x00000007, 0x00000000, 0xF728F9A0)

viamraid.sys - Address F728F9A0 base at F7285000, Datestamp 40635304

Eftersom att det står viamraid.sys drog jag själv en slutsats att det är mina SATA RAID-drivrutiner som behövdes uppdateras. När jag gjorde det så blev det värsta katastrofen, kunde knappt komma åt min SATA-disk och var tvungen att göra en systemåterställning för att det skulle fungera igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag går in i gmod, joinar en server när den är på sista laddningen kommer det upp en plopup som det står "Internal driver error in IDirect3DDevice9::Present()"

Har även testat CS source, det kommer upp samma fel.

Vill hälst inte installera om, har lagt in massor med grejer i spelet.

Måste fixa det fort som bara den!? kan nån hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...