Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Har jävligt svårt att tro att en 2,8GHz knäcker en 5000+ totalt? Give me links :lol:

Nu har jag visserligen ingen länk, men kolla på digg veckan innan Conroe kom.

Jag ljög visserligen, det var 2.93 och inte 2.8 men budskapet är samma, AMD ska sluta med sina idiotiska namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu har jag visserligen ingen länk, men kolla på digg veckan innan Conroe kom.

Jag ljög visserligen, det var 2.93 och inte 2.8 men budskapet är samma, AMD ska sluta med sina idiotiska namn.

Du vet väl att Intels processorer också har namn? T.ex. den på 2.93Ghz heter E6800 (eller liknande). Ska vi ta det som att den presterar som en AMDX2 på 6.8ghz? Knappast, då en FX62 är max ~6fps (genomsnittligt) långsammare i spel (med hög grafik, och ja.. jag ska länka; http://www.driverheaven.net/reviews/core2review/index.htm). Och då vet vi att FX62 enbart är på 2.8ghz den med.

Idag är AMDs beteckningar enbart modelnummer. På tiden då en AMD på 1.53ghz (1800+) presterade som P4@ 1.8ghz var det ett bra sätt att veta vilka CPUn som konkurrerar med varandra. Men idag är beteckningen, precis som hos Intel, inget annat än modelnummer.

Däremot har Intel, med sin core 2 duo, passerat AMD när det gäller prestanda. Det ser vi enkelt i alla prestanda tester. (E6600 modellen är den jag rekommenderar över de andra pga av pris/prestanda).

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet någon något bra program att spela in saker med, bild på skärmen alltså, helst om det finns något gratis, eller bara en beta.

Jagkan välja nämna såhär i förbifarten att jag testat Hypercam2 men jag för det inte att fungera att spela in i ett område som jag själv bestämmt, bara standardområdet, (Uppe i vänstra hörnet) funkar. Jag har också testat Fraps, men eftersom jag bara hade betan så blev det bara 30sek, inte så kul.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu spökar mitt ljudkort tror jag ;O. Modellen är Realtek AC97 med nyaste drivrutiner etc. sen helt plötsligt när jag satt och spelade med klanen.. så slutade micen funka. Man hör det jag gör (musik osv) men mic är vald i ljudinställningar. nån som vet vad som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en extern hårddisk för ett tag sen. Den ska vara på 250gb, men den är bara på 232. Vart finns dom sista 18gb?

Microsoft och hårddisktillverkarna räknar olika. Microsoft tycker att 1024mb är en gb och hårddisktillverkarna tycker att det är 1000mb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...