R2D2 Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Hej, har kollat på minnen till min dator nu. Men nu skiter jag i den ! Kommer kosta as mycke pengar om jag ska få den bra. Så nu blir det ny dator istället. Så nu undrar jag om det är bäst att plocka ihop sin egen dator, isof hur mycket går det på om man ska ha en bra spel dator? Eller ska jag köpa en ny komplett? Pengarna jag kan spendera är allt under 6.500 kr typ. Tack för svar. Om du köper ny dator bara för att minnen är dyra, köp minnen ändå, dom är inte billigare bara för att du köper dator samtidigt. Spara gärna ihop mer än 6500, du får inte en bra dator för så lite. I alla fall. Oavsett om du ska bygga själv (är du tillräckligt teknisk? vet du ens hur man byter grafikkort/processor?) eller inte så är det bättre att handla från komplett/datorbutiken. Om inte annat så håller dom längre eftersom dom följer standarder och är mycket lättare att uppgradera. I vissa fall är dom billigare också. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Om du köper ny dator bara för att minnen är dyra, köp minnen ändå, dom är inte billigare bara för att du köper dator samtidigt. Spara gärna ihop mer än 6500, du får inte en bra dator för så lite. I alla fall. Oavsett om du ska bygga själv (är du tillräckligt teknisk? vet du ens hur man byter grafikkort/processor?) eller inte så är det bättre att handla från komplett/datorbutiken. Om inte annat så håller dom längre eftersom dom följer standarder och är mycket lättare att uppgradera. I vissa fall är dom billigare också. Det är inte bara minnen som är dyra. Dom jag har nu är på 133 Mhz. Så då måste jag uppgradera massa saker för att få den bra och de kommer bli dyrt, så då är det änklare och köpa ny. Har kollat på komplett, en polare kanske kan hjälpa mig plocka ihop en egen. Har kollat på den hära också. Vet inte om det är något att ha men. http://www.computercity.se/Images/articles/4/SE90049.jpg Övrigt -Mjukvara Works 8.0; Norman Antivirus med 3 års fria uppdateringar; Intervideo Media One (för bränning och uppspelning av DVD); 1 års fritt abonnemang på www.musicbrigade.com; 6 mån fritt internetab. på Nationalencyklopedin Internminne -Ram-minne /max 3072 MB Moderkort/Chipset -Moderkort/Chipset Intel® i915p Internminne -Minnestyp DDR400 -Internminne 1024 MB Skärm -Typ Köps separat Grafikkort -Grafikkort ATI Radeon X550HM 64MB / 256MB TVout Processor -Hastighet 2,93 GHz -Cache 1 MB -Typ Intel Pentium4 - 517HT Ljud -Högtalare Nej -Ljudkort Realtek ALC 861 High Definition Audio 8-channel CODEC Kommunikation -WLAN Nej -Ir/IrDa Nej -Bluetooth Nej -Nätverk, inbyggt 10/100 -Minneskort läsare 11 -i-1 -Modem Nej Hårddisk -Hårddisk IDE 7200rpm Grafikkort -Minne 64 Mb dedikerat + upp till 256 Hypermemory MB Enheter -CD/DVD DVD±RW DL Hårddisk -Hårddisk storlek 160 GB Enheter -Tangentbord Standardtangentbord -Mus USB kul-mus -Diskettenhet Nej Anslutningar -TV-utgång Ja -USB/portar USB2/6 -Parallellport Nej -FireWire® (IEEE® 1394) Ja -Övr. anslutning 1x optisk S/PDIF för digitalt ljud ut -Serieport 1 Allmänt -TV-tuner Nej -Datorlåda Minitower -Operativsystem win XP Home Edition Vikt 12,5 kg Mått 373 x 200 x 435 mm Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Det är inte bara minnen som är dyra. Dom jag har nu är på 133 Mhz. Så då måste jag uppgradera massa saker för att få den bra och de kommer bli dyrt, så då är det änklare och köpa ny. Har kollat på komplett, en polare kanske kan hjälpa mig plocka ihop en egen. Har kollat på den hära också. Vet inte om det är något att ha men. Nej. Helt värdelöst grafikkort som tar av arbetsminnet. Är märkesdator också, så den är svår att uppgradera och kommer med massor av skit. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Det är inte bara minnen som är dyra. Dom jag har nu är på 133 Mhz. Så då måste jag uppgradera massa saker för att få den bra och de kommer bli dyrt, så då är det änklare och köpa ny. Har kollat på komplett, en polare kanske kan hjälpa mig plocka ihop en egen. Har kollat på den hära också. Vet inte om det är något att ha men. Hur mycket sade du att du vill spendera? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Hur mycket sade du att du vill spendera? 6500 typ. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 6500 typ. Inte 7.895 då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Nuu ska jag hjälpa min farbror att fixa trådlöst nätverk hemma. Han ska ha sammanlagt 3 datorer, en som är barnens (pci-kort), en som är hans egen där uppe (antingen pci-kort eller via sladd om det går) och en för laptop ute på altanen. Han har 8mb internet så nåt sånt måste han kunna tanka i och gärna så att den räcker 20 meter genom 2 väggar. Bra grejer men inget överprisat lull-lull. Tips tack. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Min dator kraschade idag. Jag fick formatera om den. Men nu "hackar" det när jag scrollar. Hur får man bort det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Min dator kraschade idag. Jag fick formatera om den. Men nu "hackar" det när jag scrollar. Hur får man bort det? Grafikkortsdrivrutiner. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Men dom nya drivrutinerna funkar inte, dom slutar svara. Det ska vara dom rätta med! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Mitt ljud är typ Trasigt efter en olycka me datorn. Det fungerar super på spel men när jag ska lyssan på musik / titta på film så knastrar det bara någon som kan svara på problemet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Min dator kraschade idag. Jag fick formatera om den. Men nu "hackar" det när jag scrollar. Hur får man bort det? Öka Refresh Rate till ca 85 hertz eller mer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Och hur gör man det?? Det har jag aldrig ens hört talas om! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Och hur gör man det?? Det har jag aldrig ens hört talas om! Om du har nVidia som jag har så högerklickar du på ikonen i aktivitesfältet och går till Screen Refresh Rate Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Om du har nVidia som jag har så högerklickar du på ikonen i aktivitesfältet och går till Screen Refresh Rate Jo det har jag! Men jag hittar ingen icon! BTW, uppdaterade grafikkortet.! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Visa dom dolda ikonerna, Den är oftast gömd där. Eller gå C:\NVIDIA och leta där Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 (redigerad) Tror inte att drivrutinerna blev ordentligt installerade.! Men, när jag installerar om dom, så startar installationen halvvägs, sen slutar programmet svara! Redigerad 10 augusti, 2006 av Merkky Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Då har jag tyvärr inte den blekaste lilla aning. Försök med allt möjligt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Då har jag tyvärr inte den blekaste lilla aning. Försök med allt möjligt Har försökt med allt! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2006 Om man har 18 (227) seeds och 30 (390) peers, så borda man väl kunna tanka mycket snabbare än 17 kb/s? Visst kommer det höjas sen om jag bara har lite tålamod? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts