Explosiv Anka Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 (redigerad) Funkar inte menyerna om du markerar alla filer som ligger i video_TS? Så dom gör det? får testa nu då : ) tack för hjälpen : P Edit antagligen är det jag som är dum i huvudet men jag får det iallafall inte att funka eller inte riktigt iaf.... Står att det är swesub men ingen text är det och när jag öppnar alla filer sådär som sa att jag skulle göra så laggar filmen snorre... Redigerad 7 augusti, 2006 av Explosiv Anka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Har ett otroligt irriterande problem. Allt man öppnar från "den här datorn" öppnas i ett nytt fönster. Förr öppnades ett sökfönster istället, men det lyckades jag fixa. Iaf, hur fixar man så det öppnas i samma fönster? Man ska väl gå i verktyg>mappalternativ har jag för mig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 (redigerad) Har ett otroligt irriterande problem. Allt man öppnar från "den här datorn" öppnas i ett nytt fönster. Förr öppnades ett sökfönster istället, men det lyckades jag fixa. Iaf, hur fixar man så det öppnas i samma fönster? Man ska väl gå i verktyg>mappalternativ har jag för mig. Verktyg > Mappalternativ: Bläddra i mappar Redigerad 7 augusti, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 7 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2006 Typ inte. Den stog redan på det. Verktyg>Mappalternativ>Filtyper>Markera drive>Avancerat Jao, då var vi här. Förr stog "find" som standard, sen la jag till "open", och ja, då var sök-problemet urvägen, men då började fönstrena öppnas i nya fönster istället. Under där finns ju en ruta som är urklickad, där det står just "Visa i samma fönster", men den är otillgäglig. Fucking help me. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 (redigerad) Typ inte. Den stog redan på det. Verktyg>Mappalternativ>Filtyper>Markera drive>Avancerat Jao, då var vi här. Förr stog "find" som standard, sen la jag till "open", och ja, då var sök-problemet urvägen, men då började fönstrena öppnas i nya fönster istället. Under där finns ju en ruta som är urklickad, där det står just "Visa i samma fönster", men den är otillgäglig. Fucking help me. Faen. Vad gjorde du när det blev Cepa? Du kan prova köra en systemåterställning, men det kan göra systemet ostabilare om du installerat massor av grejjer. Hoppsan: Tänkte inte med hjärnan när jag läste det som var i mitten av din post Redigerad 8 augusti, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Nu börjar jag få kläm på de här att bränna DVD:er, men om man ska bränna en film och spela på en DVD-spelare, krävs nåt speciellt format tex. DVD+R eller?, och nej, står inte vilka som stöds på min DVD-spelare Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Nu börjar jag få kläm på de här att bränna DVD:er, men om man ska bränna en film och spela på en DVD-spelare, krävs nåt speciellt format tex. DVD+R eller?, och nej, står inte vilka som stöds på min DVD-spelare Citat från Wiki "DVD-spelare klarar både DVD+R, DVD-R och DVD-DL, men alla klarar inte RW." Och ett till "DVD-R och DVD+R fungerar (i stort sett) likadant, men det är två olika standarder. Ska du köpa en tom DVD-skiva att bränna på måste du veta om du har en DVD+R eller DVD-R-brännare. De flesta moderna brännare klarar båda formaten." Så det är väl inte någon skillnad, bara du bränner i rätt format Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Citat från Wiki "DVD-spelare klarar både DVD+R, DVD-R och DVD-DL, men alla klarar inte RW." Och ett till "DVD-R och DVD+R fungerar (i stort sett) likadant, men det är två olika standarder. Ska du köpa en tom DVD-skiva att bränna på måste du veta om du har en DVD+R eller DVD-R-brännare. De flesta moderna brännare klarar båda formaten." Så det är väl inte någon skillnad, bara du bränner i rätt format Okej, får väl läsa widare Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 (redigerad) Så dom gör det? får testa nu då : ) tack för hjälpen : P Edit antagligen är det jag som är dum i huvudet men jag får det iallafall inte att funka eller inte riktigt iaf.... Står att det är swesub men ingen text är det och när jag öppnar alla filer sådär som sa att jag skulle göra så laggar filmen snorre... Hm, då vet jag inte. Tyvärr Har en liten fråga: Hos min mamma har jag 100Mbit/s (enligt den där lilla ikonen längst ner till höger som föreställer två datorskärmar), men hos min pappa står det att jag har 10Mbit/s. Det konstiga är att det är så stor skillnad, då dom bor på samma gata. Redigerad 8 augusti, 2006 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Hm, då vet jag inte. Tyvärr Har en liten fråga: Hos min mamma har jag 100Mbit/s (enligt den där lilla ikonen längst ner till höger som föreställer två datorskärmar), men hos min pappa står det att jag har 10Mbit/s. Det konstiga är att det är så stor skillnad, då dom bor på samma gata. 1. Hastigheten beror helt på vad dina föräldrar har betalat för. Och jag tvivlar att dom har 100 Mbit/s 2. Anledning att det står 100 Mbit/s är vad ditt nuvarande Nätverks kort kan tåla för hastigheter.. Te.x Hos din pappa stod det 10 Mbit/s. Om han skaffa 20 Mbiot/s så kommer ändå nätverks kortet bara kunna använda 10 Mbit/s i taget... Föstår du?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 1. Hastigheten beror helt på vad dina föräldrar har betalat för. Och jag tvivlar att dom har 100 Mbit/s 2. Anledning att det står 100 Mbit/s är vad ditt nuvarande Nätverks kort kan tåla för hastigheter.. Te.x Hos din pappa stod det 10 Mbit/s. Om han skaffa 20 Mbiot/s så kommer ändå nätverks kortet bara kunna använda 10 Mbit/s i taget... Föstår du?? 1. Dom betalar lika mkt, då alla här i området har samma server. 2. Nja, förstår inte riktigt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 1. Dom betalar lika mkt, då alla här i området har samma server. 2. Nja, förstår inte riktigt 1. Ok, jag föstår... 2. Asså, Tänk dig att ditt nätverks kort är ett hål. Och internet hastigheten är vad som rinner igenom hålet. Och alla nätverks kort har inte alltid samma storlek på hålet. Vissa har 10 Mbit/s stort hål. Och om du har 20 Mbit/s i internet hastighet så får ju inte allt plats i det hålet utan bara 10 Mbit/s.. Och vissa nätverkskort klarar 100 Mbit/s då är det ett stort hål. Du klara du lätt 20 Mbit/s Det vanligaste hastigheten nu för tiden är väl mellan 8-24 Mbit/s Föstår du?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Så dom gör det? får testa nu då : ) tack för hjälpen : P Edit antagligen är det jag som är dum i huvudet men jag får det iallafall inte att funka eller inte riktigt iaf.... Står att det är swesub men ingen text är det och när jag öppnar alla filer sådär som sa att jag skulle göra så laggar filmen snorre... Vi kan prova en sak. Ladda ner Power DVD. Och följ följande instruktioner. 1. När PowerDVD har öppnats så trycker du på CTRL + O. 2. Nu kommer en liten meny upp. 3. Tryck på Öppna DVD-fil från hårddiskenheten. 4. Nu bläddrar du tills du hittar din VIDEO_TS mappen och sen markerar du VIDEO_TS mappen genom att bara trycka på den. 5. Tryck OK. 6. Nu borde man se Menyn. Om du inte menyn så har kanske filmen inte en meny?. ----- Om du inte kan se Svensk undertext på PowerDVD så ska du ladda hem VobSub. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 1. Ok, jag föstår... 2. Asså, Tänk dig att ditt nätverks kort är ett hål. Och internet hastigheten är vad som rinner igenom hålet. Och alla nätverks kort har inte alltid samma storlek på hålet. Vissa har 10 Mbit/s stort hål. Och om du har 20 Mbit/s i internet hastighet så får ju inte allt plats i det hålet utan bara 10 Mbit/s.. Och vissa nätverkskort klarar 100 Mbit/s då är det ett stort hål. Du klara du lätt 20 Mbit/s Det vanligaste hastigheten nu för tiden är väl mellan 8-24 Mbit/s Föstår du?? Ja, nu förstår jag Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Okej, nu är det så att jag har ett litet problem som ändå är jävligt jobbigt. Msn-rutan, med alla kontakter och det, när jag har den uppe och har t.ex gtasajten bakom, då vill jag kunna trycka på gtasajten så att Msn försvinner och minimeras.. Skitdålig förklaring men jag hoppas någon förstår? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 8 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2006 Hej! För c.a 3 veckor sedan så dog min dator helt, Jag lämnade in den på fel sökning i en dator butik och dom konstaterade att hårddisken med etWindows hade crashat. Men nu har jag en ny och nästan allt funkar som det ska. Det ända som är problem är USB:en, datorn hittar inte hårdvaran. Varje gång jag startar datorn så kommer meddelandet "Windows har hittat ny maskinvara", den letar och hittar "USB Device" och när jag trycker att den ska installera drivrutiner/mjukvara automatiskt så hittar den inte och när jag försöker göra det manuellt med Moderkortets Drivrutin CD så står det nånting i stil med "Windows XP SP2 har redan inbyggda USB 2.0 Drivrutiner". Någon som vet hur jag ska kunna fixa det här problemet? @godfather i min tråd: jag sa ju att de inte går. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Hej! För c.a 3 veckor sedan så dog min dator helt, Jag lämnade in den på fel sökning i en dator butik och dom konstaterade att hårddisken med etWindows hade crashat. Men nu har jag en ny och nästan allt funkar som det ska. Det ända som är problem är USB:en, datorn hittar inte hårdvaran. Varje gång jag startar datorn så kommer meddelandet "Windows har hittat ny maskinvara", den letar och hittar "USB Device" och när jag trycker att den ska installera drivrutiner/mjukvara automatiskt så hittar den inte och när jag försöker göra det manuellt med Moderkortets Drivrutin CD så står det nånting i stil med "Windows XP SP2 har redan inbyggda USB 2.0 Drivrutiner". Någon som vet hur jag ska kunna fixa det här problemet? @godfather i min tråd: jag sa ju att de inte går. Välj att installera drivrutinerna manuellt och sätt i skivan, och se om det fungerar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Välj att installera drivrutinerna manuellt och sätt i skivan, och se om det fungerar. Redan testat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Hej, har kollat på minnen till min dator nu. Men nu skiter jag i den ! Kommer kosta as mycke pengar om jag ska få den bra. Så nu blir det ny dator istället. Så nu undrar jag om det är bäst att plocka ihop sin egen dator, isof hur mycket går det på om man ska ha en bra spel dator? Eller ska jag köpa en ny komplett? Pengarna jag kan spendera är allt under 6.500 kr typ. Tack för svar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2006 Hej, har kollat på minnen till min dator nu. Men nu skiter jag i den ! Kommer kosta as mycke pengar om jag ska få den bra. Så nu blir det ny dator istället. Så nu undrar jag om det är bäst att plocka ihop sin egen dator, isof hur mycket går det på om man ska ha en bra spel dator? Eller ska jag köpa en ny komplett? Pengarna jag kan spendera är allt under 6.500 kr typ. Tack för svar. Köp en i delar och sätt ihop! Varför? 1. Lärorikt; man lär känna sin dator. Mysigt är det 2. Jätteroligt att pilla i den 3. Du sparar ungefär 100 kr (Wohoo!) 4. Färdigmonterade datorer har ofta inga lediga kortplatser. Dvs, du kan inte köpa till något t.ex PCI-kort utan att ta bort ett befintligt sådant. Märkesdatorer suger verkligen inom expansions-områdt, t.ex Dell, HP, LP, och så vidare. I vår HP-Pavilion kan man man ha 3 PCI-kort och 1 AGP. Inget mer. Den är liten som ett skabb. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts