Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

1. chansen är stor att du har en AGP-port.

Vad har du för processor? Högerklicka på "den här datorn" och klicka på egenskaper. Tala om hastigheten (t.ex. 1.4ghz, eller 1800+) och model (t.ex. AMD athlon, eller Pentium 4.)

Det gäller att inte köpa ett för bra grafikkort om du inte har en vettig CPU. Om du dessutom har en CPU som ligger på mindre än systemkraven i de senaste spelen råder jag dig att köpa en helt ny dator.

Jag vet att jag har 1.4ghz.. men jag har inte tänkt att köpa ett graffekort som klarar de senaste spelen, räcker med att det klarar san andreas. Jag kan installera san andreas och spela det, men det laggar hyfsat mkt :/

Edit: Men jag prioriterar ett tv-kort mer än ett graffekort, jag spelar ändå inte så mkt spel. Jag gillar att göra filmer med kompisar, så det är bättre att ha ett tv-kort.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag vet att jag har 1.4ghz.. men jag har inte tänkt att köpa ett graffekort som klarar de senaste spelen, räcker med att det klarar san andreas. Jag kan installera san andreas och spela det, men det laggar hyfsat mkt :/

Edit: Men jag prioriterar ett tv-kort mer än ett graffekort, jag spelar ändå inte så mkt spel. Jag gillar att göra filmer med kompisar, så det är bättre att ha ett tv-kort.

Hacket i San Andreas behöver inte helt bero på gtafikkortet, det kan bero på processorn också. Vad är det för modell? Är det en Sempron eller Celeron är det ännu värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Jag har Nvidia Geforce 2MX 64mb, vill gärna ha ett bättre för att kunna spela lite bättre spel.

2. Okej, ska kolla det lite senare idag, är hos pappa just nu och jag har den bästa datorn hos morsan :)

3. Vad har du för kort då? Vill gärna inte betala allt för mkt för ett kort. Du har alltså ett Grafikkort som du kopplar tv:n till?

Edit:

4. Om jag har det här kortet, kan jag då få min datorbild på tv:n? Eftersom det står TV-Out, så borde väl det gå?

Jag har nästan samma kort.

Bara snäppet bättre..

Geforce XFX 5200

Det är ett kort som är lite mer för Design..

Jag älskar det. Do.c ska köpa nytt modekort, Processor och sen ett PCI*E Graffe kort!!! ^_^

Mitt Gta Sa laggar Bara om nån skriver till mig på Msn eller nåt popar up.

Och då har jag även ca 3 Tranier igång + inbland mer

BTW: Du behöver också en Special kabel (Jag fick ingen med) Som läyter dig koppla den till en Scart...

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hacket i San Andreas behöver inte helt bero på gtafikkortet, det kan bero på processorn också. Vad är det för modell? Är det en Sempron eller Celeron är det ännu värre.

Jo, det är jag väl medveten om. ^_^

Vet dock ej vad det är för modell, skall se efter då jag kommer hem.

BTW: Du behöver också en Special kabel (Jag fick ingen med) Som läyter dig koppla den till en Scart

Okej, hur mkt kan en sådan kosta? Jag får fråga personalen då jag köper kortet vad som behövs. Måste dock få pengar först, så det blir efter den 25:e augusti då jag får lön :)

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är jag väl medveten om. ^_^

Vet dock ej vad det är för modell, skall se efter då jag kommer hem.

Okej, hur mkt kan en sådan kosta? Jag får fråga personalen då jag köper kortet vad som behövs. Måste dock få pengar först, så det blir efter den 25:e augusti då jag får lön :)

Gött.. Den kanske koster högst 40 Kr..

Jag skaffa min på Clas Ohlsson.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, låter super!

Så det jag behöver är alltså:

Graffekort ~500kr

Kabel 40kr

Nått mer?

BTW: det är det här jag älskar med detta forum, får det mesta svar direkt :)

Fint..

Men tar du det kortet du nämde lite tidigare??

Och kabeln kommer jag inte ihåg vad den kosta men under en Hundring....

Lycka till...

BTw: Jo, Forumet är underbart om inte man hamnar på fel sida av sängen... ^_^

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint..

Men tar du det kortet du nämde lite tidigare??

Och kabeln kommer jag inte ihåg vad den kosta men under en Hundring....

Lycka till...

BTw: Jo, Forumet är underbart om inte man hamnar på fel sida av sängen... ^_^

Ja, jag tror jag tar det kortet, om det passar till moderkortet vill säga (för det är väl där man kopplar in det?).

Jo, precis, hamnar man på fel sida är det mindre kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag tror jag tar det kortet, om det passar till moderkortet vill säga (för det är väl där man kopplar in det?).

Jo, precis, hamnar man på fel sida är det mindre kul ^_^

Jo, Precis.

Du stoppar in det så det sticker ut på baksidan... :)

Synd för mig så har jag 3 PCI portar och alla är användna...

1 st- Graffe kort

1 st- Ljud kort

1 st- Trådlöst Nätverks kort..

Asså, Jag funderar på att ta ut mitt Ljud kort och använda Onboard ljud-kortet..

för det händer ofta att Ljudet försvinner i Gta Sa...,

Do.c så kan ljud kortet ta 4-högtalare och Onboard-kortet kan ta 2 bara

Och jag vet att det finns en Patch som fixar ljudet, Men då kan jag inte modda.. :'(

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas det här är rätt tråd...

Nu till mitt problem, jag ladda hem en dvd (en kompis som hade spela in film på sin katt)

Så finns det 2 mappar en video_TS och en audio_TS och i video filen är det en massa .vob filer, och nu undrar jag om jag på nått sätt kan spela upp dom "samtidigt" så jag får menyer och så eller om jag måste fortsätta öppna varje fil en i taget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas det här är rätt tråd...

Nu till mitt problem, jag ladda hem en dvd (en kompis som hade spela in film på sin katt)

Så finns det 2 mappar en video_TS och en audio_TS och i video filen är det en massa .vob filer, och nu undrar jag om jag på nått sätt kan spela upp dom "samtidigt" så jag får menyer och så eller om jag måste fortsätta öppna varje fil en i taget?

Ligger det några filer i Audio_TS mappen? Det brukar inte göra det (fråga mig inte varför).

Om du har VLC Media Player, så öppna det programet, klicka på File (lr liknande) och sedan open file. Gå in i video-mappen och markera alla filer och sedan spelar du filmen. Så brukar jag göra, funkar hur bra som helst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ligger det några filer i Audio_TS mappen? Det brukar inte göra det (fråga mig inte varför).

Om du har VLC Media Player, så öppna det programet, klicka på File (lr liknande) och sedan open file. Gå in i video-mappen och markera alla filer och sedan spelar du filmen. Så brukar jag göra, funkar hur bra som helst. :)

Varför?? ;)

Men asså jag har nån sak som gör så att jag inte behöver VCL player utan kan spela upp det media player. Och när jag gör det så kommer det fram Ikoner i Vertygs fältet som är till för te.x Val av textning, Språk eller bild...

Ska ta reda på namnet...

Edit: Namnet var "Matroska_pack_lite" och den tankade jag från http://www.matroska.org/

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett litet problem, inte så stort utan ganska litet.

Om någon skickar en länk till en sida till mig på msn och jag trycker på länken händer ingenting.

Så jag måste kopiera texten, öppna internet och sen klistra in det. Måste jag fortsätta göra det på detta sätt, eller vet någon hur jag ska fixa det?

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag vill få menyerna och det att funka å? finns det nå sätt för det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...