Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har 2 saker jag undrar??

1.Jag tror min data buggar Reält?!?!?

Jag börjar få slut på en av min Hårddiskar.

Och då tänkte jag ta bort några program för att lätta upp lite till jag köpt en ny HD.

Saken är den att ibland så står det att Fire Fox tar 16 Gb!! :shifty:

Och andra lätte program tar över 1-3Gb?!?!

Vad fan är detta!!!

Asså detta stör mig otroligt..

2. Vet nån vad Motion blur Analyser OpenGL Plug-in är. Jag tror det tillhör mitt graffe kort men är inte säker.

Detta är do.c ett av programmen som det står tar över 1 GB!!

Allstå vet nån vad detta beror på???

post-3210-1154784812_thumb.jpg

post-3210-1154784818_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har redan vart på deras hemsida.

Men den är ju allt för stökig för att hitta nått. :shifty:

Sök på SigmaTel Audio + drivers + download på google då

Tror att det är reklam från de sidorna du går in på.

Har samma problem.

Nej det är Adware. Sök igenom datorn med AD-Aware eller Spybot och radera ErrorSafe när det kommer upp

EDIT2: Ska jag ta den här varningen på allvar?

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett problem...

Jag kan läsa vissa CD-skivor (de som inte är repiga) men jag kan inte spela upp en DVD, det bara knackar i CD-Läsaren och den laddar ingenting.

Jag ska försöka installera (om) en avkodare.... var kan jag ladda ner den? Jag har en NEC

Jag har en CD/DVD-läsare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla hjälp mig.

Jag startade om datorn å när den skulle logga in så kom det fram en ruta som sa:

Sas window: winlogon.exe - Programfel

Instruktionen på 0x7c80d189 refererade till minnet på 0x79dcf085. det gick inte att utföra en minnesåtgärd.

Följande fel returneras: The memori could not be "read".

Klicka på ok för att avsluta programmet

Klicka på Avbryt för at felsöka programmet.

Vad ska jag göra snälla hjälp!

Bubba

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla hjälp mig.

Jag startade om datorn å när den skulle logga in så kom det fram en ruta som sa:

Sas window: winlogon.exe - Programfel

Instruktionen på 0x7c80d189 refererade till minnet på 0x79dcf085. det gick inte att utföra en minnesåtgärd.

Följande fel returneras: The memori could not be "read".

Klicka på ok för att avsluta programmet

Klicka på Avbryt för at felsöka programmet.

Vad ska jag göra snälla hjälp!

Bubba

Det KAN vara något av dina RAM-minnen som slocknat. När jag skulle installera ett till RAM-minne gick datorn inte att starta och jag TROR det stod nåt liknande det du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag köper ett nytt grafikkort, vad ska jag tänka på då?

Är dom lätta att sätta in i datorn?

Edit: Samma frågor, fast med ett TV-kort.

1. Kort typ. (PCI, AGP eller Pci*E)

2. Krav. (Där med El krav, Vissa nya kräver mer El. Te.x GeForce kräver 350W. En strandard i dagen datorer är 230W)

3. Vad du söker?(Spel, Design eller fritid)

Fråga: Ska du ha ett Tv-kort som gör så att du kan kolla på data via Tv:n eller så att du kan kolla på TV i datan??

l

l

l

\/

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Kort typ. (PCI, AGP eller Pci*E)

2. Krav. (Där med El krav, Vissa nya kräver mer El. Te.x GeForce kräver 350W. En strandard i dagen datorer är 230W)

3. Vad du söker?(Spel, Design eller fritid)

Fråga: Ska du ha ett Tv-kort som gör så att du kan kolla på data via Tv:n eller så att du kan kolla på TV i datan??

l

l

l

\/

1. Vad är att föredra av de tre du skrev?

2. Okej, hur tar jag reda på hur många W jag har i min dator?

3. Helst både och. Men har mest användning av dator till tv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1: Det du har på ditt nuvarande moderkort i datorn. PCI är förövrigt äldst och PCI-E nyast. Vad har du för grafikkort nu?

2: Antal watt nätaggregatet har brukar stå på det, bara att kolla efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Allt beror på ditt Mode kort. PCI och AGP är mest lika varandra. PCI*E har en snabbare övergånghastighet. (Med andra ord så den längre än PCI el AGP)

Och så samma Fråga som Tiger Skrev..

Alla vill ha PCI*E men det beror på om ditt modekort klarar PCI*E eller bara PCI o AGP... :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. Du måste öppna dator för det. Du vet den lådan du kopplar in elen i. På den så står det ett Watt antal.. :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Jag har ett PCI-Graffe kort som gör så jag kan kopplan in TV:n. Do.c kan jag inte kolla på Tv i datan...

Och ett Tv-kort är mest till för att kunna kolla på tv i datan. Alltså så kan man kopplan in den i det digitala Tv nätet..

Jag den inkopplad nu.

Det är bara att ändra en inställning och jag ser allt i TV:n.

Det Includerar Gta Sa ^_^

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Allt beror på ditt Mode kort. PCI och AGP är mest lika varandra. PCI*E har en snabbare övergånghastighet. (Med andra ord så den längre än PCI el AGP)

Och så samma Fråga som Tiger Skrev..

Alla vill ha PCI*E men det beror på om ditt modekort klarar PCI*E eller bara PCI o AGP... :)

2. Du måste öppna dator för det. Du vet den lådan du kopplar in elen i. På den så står det ett Watt antal.. :)

3. Jag har ett PCI-Graffe kort som gör så jag kan kopplan in TV:n. Do.c kan jag inte kolla på Tv i datan...

Jag den inkopplad nu.

Det är bara att ändra en inställning och jag ser allt i TV:n.

Det Includerar Gta Sa ^_^

1. Jag har Nvidia Geforce 2MX 64mb, vill gärna ha ett bättre för att kunna spela lite bättre spel.

2. Okej, ska kolla det lite senare idag, är hos pappa just nu och jag har den bästa datorn hos morsan :)

3. Vad har du för kort då? Vill gärna inte betala allt för mkt för ett kort. Du har alltså ett Grafikkort som du kopplar tv:n till?

Edit:

4. Om jag har det här kortet, kan jag då få min datorbild på tv:n? Eftersom det står TV-Out, så borde väl det gå?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. chansen är stor att du har en AGP-port.

Vad har du för processor? Högerklicka på "den här datorn" och klicka på egenskaper. Tala om hastigheten (t.ex. 1.4ghz, eller 1800+) och model (t.ex. AMD athlon, eller Pentium 4.)

Det gäller att inte köpa ett för bra grafikkort om du inte har en vettig CPU. Om du dessutom har en CPU som ligger på mindre än systemkraven i de senaste spelen råder jag dig att köpa en helt ny dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...