Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Varje gång då batteriet i men ej-uppladningsbara 'hp-mus' är slut så ploppar e ä'Byt ut batteriet för din trådlösa mus' upp. Väldigt irriterande då den hoppar upp hela tden, även om minst 50% av batteriets kapacitet finns kvar.

Hur får jag bort detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Yeye, nu ska jag leka noob..

Exakt hur vet man om en nätverkssladd är korsad? Har för mig att det har något med ifall ändarna har uppåt åt samma håll eller nåt, men jag vettefan. ^_^

Någon som ids förklara?

Håll ändarna likadant och titta på dom färgade kablarna, sitter dom likadant på båda ändarna så är den rak och om dom inte gör det så är den korsad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öppna?? Ehh, Aldrig öppnat en dator förut

Har du pillat något på nätaggregatet?

Ändrat den röda pillemojsen som sitter där bak från 230 till 130? Då är det antagligen ditt nätagg som har sagt farväl men om du har tur så bröts säkringen.

Dra ut strömsladden från datorn, låt den vila några minuter och testa att starta den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du pillat något på nätaggregatet?

Ändrat den röda pillemojsen som sitter där bak från 230 till 130? Då är det antagligen ditt nätagg som har sagt farväl men om du har tur så bröts säkringen.

Dra ut strömsladden från datorn, låt den vila några minuter och testa att starta den igen.

Exakt sådär gjorde min kompis med hans gamla halvfungerade burk. Vi startade den för att se om den fungerade lika illa som den gjorde förr, men då sa han: "Vad är detta för skit?" jag hann inte ens säga till han vad det var så petade han från 230 till 130 på nätaggeriatet när burken var på. Det blev ett häftigt ljudsken och en jävla smäll ur nätaggeriatet. Sedan dess har inte burken startar någon mer gång. :D

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för era svar, sparar dem då :P

Jag håller på att fixa datorn, skulle kunna installera om systemet men brorsan har tappat skivan. :P

Så var det ett till problem...

När jag loggar in på något användar konto i datorn, så kommer......

Har haft F-Secure förut ja tror det här problemet härstammar från det anti-virus programmet. :huh:

Något att göra åt det? :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje gång då batteriet i men ej-uppladningsbara 'hp-mus' är slut så ploppar e ä'Byt ut batteriet för din trådlösa mus' upp. Väldigt irriterande då den hoppar upp hela tden, även om minst 50% av batteriets kapacitet finns kvar.

Hur får jag bort detta?

Har exakt samma problem med min HP mus. Tycker att de e rena skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för era svar, sparar dem då :P

Jag håller på att fixa datorn, skulle kunna installera om systemet men brorsan har tappat skivan. :P

Så var det ett till problem...

När jag loggar in på något användar konto i datorn, så kommer......

Har haft F-Secure förut ja tror det här problemet härstammar från det anti-virus programmet. :huh:

Något att göra åt det? :)

Svchost.exe är en legitim systemprocess som behövs för att Windows ska fungera korrekt. Så länge det rör sig om filen C:\windows\system32\svchost.exe behöver du inte oroa dig men om den ligger i en annan mapp kan det vara ett virus.

Vad gäller BackWeb så är det ett spyware-liknande program som vissa datortillverkare skickar med datorerna, jag vet dock inte exakt vad programmet gör. Jag hade det själv på min gamla dator och tog bort det eftersom Ad-Aware varnade för det.

Det som det där felmeddelandet försöker säga är att programmet tagits bort men att det finns kvar en nyckel i registret som försöker starta det. Kör Ad-Aware, Hijack This eller gå in i registret och ta bort nyckeln själv (sök efter 7681197.exe).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...