Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Jag skulle installera om datorn, först ska det typ komma upp en ruta som det står att man ska trycka på en knapp, den kom inte upp, sen skulle jag installera från CDn, då stog det att min version på windows är nyare än den på CDn, hur ska man göra? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag skulle installera om datorn, först ska det typ komma upp en ruta som det står att man ska trycka på en knapp, den kom inte upp, sen skulle jag installera från CDn, då stog det att min version på windows är nyare än den på CDn, hur ska man göra? :)

Ändra i BIOS att CD-ROM ska vara första bootalternativet och boota sedan med XP-skivan.

Tryck valfri tangent för att starta från CD-skivan.

Välj att installera Windows.

osv....

BOT

Tack! Tyvärr fungerar det inte. :P

Edit.

Jaja, jag hittade en annan fin converter! :D

Ok, bra.

Annars får man ibland konvertera först till avi & sedan till wmv

Alltså, MOV-AVI - AVI-WMV det skall fungera.

:)

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T]' date=Jul 30 2006, 17:17' post='739108]

Ändra i BIOS att CD-ROM ska vara första bootalternativet och boota sedan med XP-skivan.

Tryck valfri tangent för att starta från CD-skivan.

Välj att installera Windows.

osv....

BOT

Vart hittar jag BIOS inställningarna?:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på och ladda ner en sak... helt lagligt såklart. Enligt torrentklienten har jag laddat hem 1.38 gb av det som finns i torrenten hittills. Men filen tar mer plats än det på hårddisken, den tar faktiskt den platsen vad det borde när den är färdig. Hela torrenten ligger på 2,47 och när man håller musen över filen på hårddisken så är den 2,47 gb nu... Är detta normalt? Har inte tittat så noga på det här tidigare.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på och ladda ner en sak... helt lagligt såklart. Enligt torrentklienten har jag laddat hem 1.38 gb av det som finns i torrenten hittills. Men filen tar mer plats än det på hårddisken, den tar faktiskt den platsen vad det borde när den är färdig. Hela torrenten ligger på 2,47 och när man håller musen över filen på hårddisken så är den 2,47 gb nu... Är detta normalt? Har inte tittat så noga på det här tidigare.

Japp det är normalt, bitcomet(ellervadduanvänder) har reserverat utrymme på hårddisken till filen du håller på och tanka,

så var inte orolig :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T]' date=Jul 30 2006, 17:42' post='739125]

När du startar om windows så får du trycka F7, F12, DEL eller något liknande, lite olika beroende på vad man har för någon dator.

Då kommer du till BIOS.

Tänk på att när du formaterar så försvinner allt du har liggandes på hårdisken. :unsure:

BOT

Tack för hjälpen, har nu installerat om datorn till en friskare och snabbare dator :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du en bas (vettefan vad det heter) med en av knapp på? det kan vara problemet annars kolla volym och se så att kablarna sitter rätt EDIT: pröva att byta låt ^^

Iaf: Winamp har typ replay i några sekunder så alla låtar spelas med samma ljud i början

EXEMPEL "hej nu ska vi ta,hej nu ska vi ta ,hej nu ska vi ta ,hej nu ska vi ta " och så fortsätter det genom hela låten

Need help!

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på att ladda ner en film som min kompis gjort. Han laddade upp den på PB och sa till mig att ladda ner

Okej. Lite problems kom upp

1: När jag ska ladda ner filer med FF så ska dom sparas till Skrivbordet. Ingen .torrent fil hamnade där

2: Om jag klickar på Öppna med µTorrent i Filhämtaren så öppnas den aldrig

Nej det är inte warez eftersom µTorrent är helt lagligt och jag laddar ner lagligt material

Edit: Never Mind. Lösde felet!

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska, som vi säger, "skaffa" ett ps2-spel och bränna till DVD, sen ska jag spela de på min chippade ps2:a, men så har jag några frågor om detta, krävs nåt speciellt DVD-format och så är filerna för spelet zippade, ska jag komprimera upp och bränna eller? snälla, kan nån erfaren hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska, som vi säger, "skaffa" ett ps2-spel och bränna till DVD, sen ska jag spela de på min chippade ps2:a, men så har jag några frågor om detta, krävs nåt speciellt DVD-format och så är filerna för spelet zippade, ska jag komprimera upp och bränna eller? snälla, kan nån erfaren hjälpa mig?

Vet inte så mycket om bränning. Men i Alcohol 120%

Finns det en datatyp som heter Playstation 2

Aja, har alldrig bränt ett Playstation 2 spel, men du ska väl göra en Imagebränning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte så mycket om bränning. Men i Alcohol 120%

Finns det en datatyp som heter Playstation 2

Aja, har alldrig bränt ett Playstation 2 spel, men du ska väl göra en Imagebränning.

wtf? vad är Imagebränning? tack iallafall, ska kolla Alcohole :D

*EDIT* Alcohol går inte att registrera, kör på Nero då, nån som vet?

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

wtf? vad är Imagebränning? tack iallafall, ska kolla Alcohole :D

*EDIT* Alcohol går inte att registrera, kör på Nero då, nån som vet?

Det beror på. Om du gör en laglig backup i Alcohol så blir det .iso om du är smart. Sen är det bara att gå in i Nero och välja burn image eller något sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man har slängt t.e.x ett spel i Papperskoregen och tömt den.Finns det nåt sett att få tilbax spelet....om man inte har på skiva.

Om man har slängt t.e.x ett spel i Papperskoregen och tömt den.Finns det nåt sett att få tilbax spelet....om man inte har på skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...