Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

När jag laddar hem musik så öppnas iTunes av sig självt. Om jag stänger ner det, så öppnas det igen när en låt är klar, stänger jag ner det så, så öppnas det igen när nästa är klar, osv.

Varför händer det?

Om jag öppnar en låt i media player, så brukar iTunes också öppnas, men det är bara ibland. Jag har högerklickat och valt WMP som "öppna alltid med detta program". Kan man inte ta bort iTunes från den listan?

Gör som jag, radera skiten :unsure: Hade samma problem innan.. tror man kan lösa de i programmet (om vi använder samma dvs) men jag valde att avinstallera Itunes.. crap

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Gör som jag, radera skiten :unsure: Hade samma problem innan.. tror man kan lösa de i programmet (om vi använder samma dvs) men jag valde att avinstallera Itunes.. crap

Jo, hade varit en bra idé, men jag har en iPod också, och då behövs ju iTunes. Sen tycker jag att iTunes är ganska bra också.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nene serru, avinstallera skiten :unsure:

Kolla runt i options, borde finnas nått alternativ som tar bort de ;)

Har kollat runt förut, men inte hittat något. Kanske inte letade tillräckligt mkt..

Men jag kommer inte att avinstallera det, måste ju kunna använda min podd :)

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller på att leta rätt på en speldator åt min bror, och behöver lite hjälp för att lättare hitta den.

Den ska vara framtidssäker, så att den klarar Crysis någorlunda bra. Vad bör jag leta efter? Den ska högst kosta 10.000 kr, och skärm är inget måste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller på att leta rätt på en speldator åt min bror, och behöver lite hjälp för att lättare hitta den.

Den ska vara framtidssäker, så att den klarar Crysis någorlunda bra. Vad bör jag leta efter? Den ska högst kosta 10.000 kr, och skärm är inget måste.

Minimum Requirements CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz

Graphics: Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0)

RAM: 768Mb/1Gb on Windows Vista

HDD: 6GB

Internet: 256k+

Optical Drive: DVD

Software: DX9.0c with Windows XP

Recommended Requirements

CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)

Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent

RAM: 1.5Gb

HDD: 6GB

Internet: 512k+ (128k+ upstream)

Optical Drive: DVD

Software: DX10 with Windows Vista

http://ve3d.ign.com/

Där har du systemkraven för Crysis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker de kraven verkar lite väl oseriösa.

Om en AMD3000+ är minimum, så glöm att en P42.8 klarar sig. Åtminstone P4 på 3.2ghz..

Om 6600GT klarar sig, så ska även X700XT får göra det.

Motsvarigheten till 7800GTX är X1800XL, inte X1800XT som ska jämföras med 7800GTX512.

Det enda vi vet om systemkraven till crysis hittills är att spelet har visat sig flyta (det ni sett på filmer) med både X1900XTX+X1900CF och 2x7900GTX. Kan tänkas att man sett HDR+AA med X1900 systemen, tillåter de inte AA+HDR så jävlar...

Jag tror inte att crysis blir mer krävande än Oblvion, så de som har datorer som kör Oblvion fint kommer säkerligen spela Crysis ännu bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Master has spoken.

Då behöver jag inte oroa mig *blir kallare*

Men min dator är fortfarande varm som tusan.

Före:

Förut kunde jag köra alla spel med en GPU temperatur på 60 - 70 grader

och när man inte är innuti något spel 50 - 53

Efter:

När jag installerade NFS MW så blev datorn konstigt nog 78 grader första gången.

Sen coolade den sig ner lite ett tag. Men det började på nytt.

och nu stiger det till en temperatur på 93 tillochmed 97 när jag spelar oblivion, titan quest, eller något annat.

Kan det bero på att det finns 38% kvar av utrymmet på hårddisken, för det verkade som

att den blev varmare och varmare ju mer 1-4GB crap jag tankade

100 GB i Downloads mappen och hårddisken är 300 GB

Eller beror det på att det är 18 - 25 grader i rummet? Det skulle jag inte tro.

Och har provat med en bordsfläkt men då klarade GPUn fortfarande av att bli omkring 88 grader, och nej

jag är inte så dumm så jag inte skruvar upp "väggen" på lådan.

Och vanliga fläkten på Grafikkortet fungerar fin fint.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fel på mina högtalare :/ Det låter bara ur 1 av 5 och alla sladdar sitter i rätt, och jag har kollat så att inställningarna är rätt,(tror jag iaf) dom står på 5:1 (som står för 5 högtalare och 1 bas? eller?) nån som kan säga vad som är fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fel på mina högtalare :/ Det låter bara ur 1 av 5 och alla sladdar sitter i rätt, och jag har kollat så att inställningarna är rätt,(tror jag iaf) dom står på 5:1 (som står för 5 högtalare och 1 bas? eller?) nån som kan säga vad som är fel ?

Vilken hörs det ljud ur? Centern?

Jepp, 5:1 står för 5 högtalare och en bas, ett helt vanligt surround paket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

näst längst åt vänster låter det :S

Har du någon mörkgul sladd?

Förut hördes det inte i centern för mig så drog jag ur den så funkade alla högtalare fint.

1. Provat kolla på Volym inställningar hur balancen är mellan högtalarna?

2. Kommer det nåra konstiga ljud?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du någon mörkgul sladd?

Förut hördes det inte i centern för mig så drog jag ur den så funkade alla högtalare fint.

1. Provat kolla på Volym inställningar hur balancen är mellan högtalarna?

2. Kommer det nåra konstiga ljud?

beror på vad du menar med mörkgul,allt har funkat, tills jag tyckte att det lät konstigt, så låt det bara ur ena högtalaren. :/ vet inte vad som är fel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

beror på vad du menar med mörkgul,allt har funkat, tills jag tyckte att det lät konstigt, så låt det bara ur ena högtalaren. :/ vet inte vad som är fel...

Dina högtalare är kopplade till baslådan, right?

Och baslådan till ljudkortet på datorn

så borde det vara en grön svart och gul sladd som går till ljudkortet.

Se så dom är insatta på rätt ställe, grön färg grön plats.

Mörkgul färg mörkgul plats (inte gul).

När hände det då? Hände något cp med ljudet för mig en gång också och då vart jag helt utan,

men körde en system återställning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dina högtalare är kopplade till baslådan, right?

Och baslådan till ljudkortet på datorn

så borde det vara en grön svart och gul sladd som går till ljudkortet.

Se så dom är insatta på rätt ställe, grön färg grön plats.

Mörkgul färg mörkgul plats (inte gul).

När hände det då? Hände något cp med ljudet för mig en gång också och då vart jag helt utan,

men körde en system återställning.

Hände för några veckor sen, har inte orkat göra nått åt saken...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hände för några veckor sen, har inte orkat göra nått åt saken...

Så du fifflade inte med nåt? Drivrutiner? Inställningar? Då kan du prova än systemåterställning tills när de fungerade. Fungerar inte system återställningen så måste du pröva att tanka nyaste drivrutinerna eller formatera.

Fungerar det inte då så är det väl fel på Hårdvaran.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och har provat med en bordsfläkt men då klarade GPUn fortfarande av att bli omkring 88 grader, och nej

jag är inte så dumm så jag inte skruvar upp "väggen" på lådan.

Och vanliga fläkten på Grafikkortet fungerar fin fint.

Hur varmt är det där du bor? Rums temperaturen påverkar datorn otroligt mycket. Jag har ett bra chassi/kylning men var ändå tungen att dra upp 2 (av ~7) fläktar från "low" till "high" för att datorn ska kunna klara sig igenom sommaren utan värme problem. Nu är datorn inte ljudlös längre ( :'( ) men det får man ta...

Om du har någon fläkt som du kan höja hastigheten på, gör det. Ladda ned "speedfan" och se till att alla fläktar står på 100%. Du kan testa nya grafikkortsdrivrutiner också (t.ex. 91.33 beta), då de ibland kan påverka temperaturen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur varmt är det där du bor? Rums temperaturen påverkar datorn otroligt mycket. Jag har ett bra chassi/kylning men var ändå tungen att dra upp 2 (av ~7) fläktar från "low" till "high" för att datorn ska kunna klara sig igenom sommaren utan värme problem. Nu är datorn inte ljudlös längre ( :'( ) men det får man ta...

Om du har någon fläkt som du kan höja hastigheten på, gör det. Ladda ned "speedfan" och se till att alla fläktar står på 100%. Du kan testa nya grafikkortsdrivrutiner också (t.ex. 91.33 beta), då de ibland kan påverka temperaturen.

3an va på 0% så jag ändrade den till 100%

Och temperaturen är fortfarande 63 =/

Kanske jag måste starta om datorn?

Ska vänta till jag installerat Drivrutinerna.

Edit: Ja värmen, den är alltid mellan 16 och 34 grader här i rummet.

post-9958-1154023394_thumb.jpg

Startade om, men 3an hade ändrats till 0% igen och temperaturen är fortfarande den samma

fast jag installerat drivrutinerna. Det var som att det var senare drivrutiner som fick kortet att bli varmt,

men kan ju ha fel.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...