Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Hittade ett spel jag bruka spela för typ 39482975 år sen på min gamla skruttdator, så tänkte installera det på min nya dator men det vill inte funka på windows xp, så jag leta efter grejs där man ändrar nå grejs till windows 95/98, nån som vet vad jag menar? Sett det förut nån gång på datorn, men jag kan inte hitta det nu, vart hittar jag? Hoppas nån fattar vad jag menar :o

Högerklicka på ikonen, välj egenskaper, välj kompatibiliet och sen markear du rutan där "Kör det här programmet i kompatibilietsläge för:".

Whola!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Högerklicka på ikonen, välj egenskaper, välj kompatibiliet och sen markear du rutan där "Kör det här programmet i kompatibilietsläge för:".

Whola!

Ah tack, men det funkade ändå inte.. stog "NAMNET PÅ FILEN är inte en giltig windows fil" :o huh?? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är min dator tillbaka. Ett tips till er: Lämna inte in datorn på lagning i semestertider!

Satan vilken kämpig tid det har varit. Men nu funkar den som en klocka! Hoppas jag iallafall. :o

RAM-minnet har bytts och BIOS har uppdaterats. Så nu vet ni.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använder FireFox.. När jag skriver in nått i adressfältet eller i sökfältet så använder den google.com, så alla sökningar blir på engelska. Hur ändrar man detta till google.se? :lol:

Var på svenska innan, men blev engelska helt plötsligt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har filmat lite med en digitalkamera men bilden är sned för att pappa filmade så :P .

så kan man vända den så att jag jonglerar rakt :lol: .

Filmen kan bara spelas upp i quicktime player.

:)

Stackare som blev bannad :P

GiZzY: Ändra språk i google? :P

Det är säkert någon temporär fil som du har tagit bort, så det blev till

engelska?

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så lätt :) Firefox väljer www.google.com ändå

Om du selectar Language till Swedish/svenska (på google sidan alltså) så borde det automatiskt bli Google.se

när man skriver Google.com ^^

Språket återställs om man tar bort en google cookie eller nåt :lol:

Sparar ditt firefox cookies?

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du selectar Language till Swedish/svenska (på google sidan alltså) så borde det automatiskt bli Google.se

när man skriver Google.com ^^

Språket återställs om man tar bort en google cookie eller nåt :)

Sparar ditt firefox cookies?

Mmmkay.. Ja, sparar cookies, men språkvalet ändras inte :lol:

Edit: Gick in i Verktyg --> Sekretess --> Kakor --> Visa Kakor och raderade alla från google.com.. Fixxade problemet! :P

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snabb fråga som jag egentligen alltid har undrat. Är det dåligt att hålla på med andra saker på datorn, t.ex. surfar runt lite, medans man installerar ett spel?

Nej, eftersom att även om du har t.ex. Firefox igång, så har du fortfarande explorer.exe och ett antal andra processer igång. Så det spelar ingen roll -_- Iofs hade du redan fått svar men jag ville stärka det lite kände jag. >_<

edit:

Patrik: Detta går att lösa med en flagga (start->kör->cmd->[kommando]), jag kommer inte ihåg men jag vet att svaret finns på Sweclockers. Prova att kolla där.

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En annan sak jag alltid har tänkt på.. Vad är det som gör att olagligt nerladdade spel inte går att spela online?

CD keyn, och/eller att CR**KEN är utan en massa små koder för att man ska kunna köra utan CD osv.

Det beror lite på >_<

Men det finns visst spel som går att spela online. Fast dom är Warez..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag laddar hem musik så öppnas iTunes av sig självt. Om jag stänger ner det, så öppnas det igen när en låt är klar, stänger jag ner det så, så öppnas det igen när nästa är klar, osv.

Varför händer det?

Om jag öppnar en låt i media player, så brukar iTunes också öppnas, men det är bara ibland. Jag har högerklickat och valt WMP som "öppna alltid med detta program". Kan man inte ta bort iTunes från den listan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...