Azore Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Som jag sa då då Det inlägget missade jag, ja tack då för hjälpen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Vad har du köpt för hårddisk? Har just kopplat in min seagate 250GB, dax att fylla med lite film! BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Jag köpte en Hitachi 160GB för inte så länge sen. Har sammanlagt 240 GB. För att ha levt nästan ett år med 80GB känns det väldigt fint. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 (redigerad) Min dator körs med någon Form utav barracuda hårddisk på 300GB Funderar på att köpa en Extern hårddisk på ca 100GB att spara filmer och 4GB crap på. Redigerad 14 juli, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Någon som skulle kunna rekommendera en bärbar dator för sådär ungefär 10k. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Någon som skulle kunna rekommendera en bärbar dator för sådär ungefär 10k. Finns billiga iMacs från 8000 =) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Det här är väl en stadig dator? Jag kommer köpa ett nästa generations ATI eller GeForce-kort efter jul, och RAM har jag hemma! Hårddisk Moderkort Processor Chassi Grafikkort DVD-läsare Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Det här är väl en stadig dator? Jag kommer köpa ett nästa generations ATI eller GeForce-kort efter jul, och RAM har jag hemma! Hårddisk Moderkort Processor Chassi Grafikkort DVD-läsare Jag skulle vänta tills Intels nya kommer, den släpps i USA om 2 dagar och borde komma hit snart. Antingen tar du en Intel då eftersom dom är billigare och drar mindre ström än en likvärdig AMD. Eller så kör du AMD fortfarande, men väntar eftersom AMD kommer att halvera sina priser när Core Duo 2/Conroe (Intel) släpps. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Det här är väl en stadig dator? Jag kommer köpa ett nästa generations ATI eller GeForce-kort efter jul, och RAM har jag hemma! Hårddisk Moderkort Processor Chassi Grafikkort DVD-läsare Du bör tänkte igenom valet av CPU/moderkort. Väljer du socket 939 så har du redan uppnått "max". Det finns inte så mycket snabbare processorer för S939, där FX62 blev den sista att släppas för det. När som helst släpps intels nya processorer. De har visat sig prestera ungefär likadant som den mäktiga FX62, dock är dessa ny processorer mycket billigare. Du kan alltså få en lite snabbare CPU än din 4200+ för samma summa pengar. Skillnaden mellan de nya processorerna; http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== Som du kan läsa av så är det inte mer än 2fps som skiljer de åt så det är fortfarande grafikkortet som du ska satsa mest pengar på. Eller så kan du satsa på AMD AM2. Varför det, undrar du? Jo, för det första så har det stöd för DDR2. Nu är skillnaden mellan DDR och DDR2 noll, och så kommer det säkerligen även vara i framtiden då minnesbandbredd inte blir någon flaskhals snart. Processorer som finns till AM2 är desamma som S939, så inte heller där kommer du märka av någon skillnad. Anledning till att AM2 plötsligt blivit ett "hetare" alternativ än Intels kommande Conroe, är att AM3 processorer är bakotkompitabla med AM2. Du kommer alltså kunna köpa AM3-processorer när du vill uppgradera CPU, utan att behöva köpa nytt moderkort. Och jag lovar dig att om FX62 kan hålla jämnt mot intels nya, så kommer AMDs framtida processorer göra så mycket mer. Och det är inte förräns i framtiden som du behöver uppgradera då de flesta processorer idag har visat sig prestera ungefär likadant i allt annat än spel med låga grafik-inställningar. Valet av grafikkort är 'perfekt' om det nu ska vara tillfälligt. Du får bra prestanda för knappt någon summa pengar (när det gäller grafikkort). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Du bör tänkte igenom valet av CPU/moderkort. Väljer du socket 939 så har du redan uppnått "max". Det finns inte så mycket snabbare processorer för S939, där FX62 blev den sista att släppas för det. När som helst släpps intels nya processorer. De har visat sig prestera ungefär likadant som den mäktiga FX62, dock är dessa ny processorer mycket billigare. Du kan alltså få en lite snabbare CPU än din 4200+ för samma summa pengar. Skillnaden mellan de nya processorerna; http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== Som du kan läsa av så är det inte mer än 2fps som skiljer de åt så det är fortfarande grafikkortet som du ska satsa mest pengar på. Eller så kan du satsa på AMD AM2. Varför det, undrar du? Jo, för det första så har det stöd för DDR2. Nu är skillnaden mellan DDR och DDR2 noll, och så kommer det säkerligen även vara i framtiden då minnesbandbredd inte blir någon flaskhals snart. Processorer som finns till AM2 är desamma som S939, så inte heller där kommer du märka av någon skillnad. Anledning till att AM2 plötsligt blivit ett "hetare" alternativ än Intels kommande Conroe, är att AM3 processorer är bakotkompitabla med AM2. Du kommer alltså kunna köpa AM3-processorer när du vill uppgradera CPU, utan att behöva köpa nytt moderkort. Och jag lovar dig att om FX62 kan hålla jämnt mot intels nya, så kommer AMDs framtida processorer göra så mycket mer. Och det är inte förräns i framtiden som du behöver uppgradera då de flesta processorer idag har visat sig prestera ungefär likadant i allt annat än spel med låga grafik-inställningar. Valet av grafikkort är 'perfekt' om det nu ska vara tillfälligt. Du får bra prestanda för knappt någon summa pengar (när det gäller grafikkort). Hax. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Hax. Mhm. Må Pain To ThE MaX vinna i Kunnigaste Forumiten. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Du bör tänkte igenom valet av CPU/moderkort. Väljer du socket 939 så har du redan uppnått "max". Det finns inte så mycket snabbare processorer för S939, där FX62 blev den sista att släppas för det. När som helst släpps intels nya processorer. De har visat sig prestera ungefär likadant som den mäktiga FX62, dock är dessa ny processorer mycket billigare. Du kan alltså få en lite snabbare CPU än din 4200+ för samma summa pengar. Skillnaden mellan de nya processorerna; http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== Som du kan läsa av så är det inte mer än 2fps som skiljer de åt så det är fortfarande grafikkortet som du ska satsa mest pengar på. Eller så kan du satsa på AMD AM2. Varför det, undrar du? Jo, för det första så har det stöd för DDR2. Nu är skillnaden mellan DDR och DDR2 noll, och så kommer det säkerligen även vara i framtiden då minnesbandbredd inte blir någon flaskhals snart. Processorer som finns till AM2 är desamma som S939, så inte heller där kommer du märka av någon skillnad. Anledning till att AM2 plötsligt blivit ett "hetare" alternativ än Intels kommande Conroe, är att AM3 processorer är bakotkompitabla med AM2. Du kommer alltså kunna köpa AM3-processorer när du vill uppgradera CPU, utan att behöva köpa nytt moderkort. Och jag lovar dig att om FX62 kan hålla jämnt mot intels nya, så kommer AMDs framtida processorer göra så mycket mer. Och det är inte förräns i framtiden som du behöver uppgradera då de flesta processorer idag har visat sig prestera ungefär likadant i allt annat än spel med låga grafik-inställningar. Valet av grafikkort är 'perfekt' om det nu ska vara tillfälligt. Du får bra prestanda för knappt någon summa pengar (när det gäller grafikkort). Tack! Jo, jag funderar på att vänta på Conroe, men jag vill ju ha datorn Nu. Jag får suga på den. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 (redigerad) Hej där, i natten. Jag tänkte se filmen Spirited Away. Tyvärr är det bara 1CD, och när jag letat subs hittar jag bara subs för 2CD. Så jag behöver något program där jag kan sätta ihop dem. Jag prövade med Subtitles Workshop, men fick det inte riktigt att funka, jag kanske gjorde fel. Kan någon hjälpa mig med att antingen hitta en 1CD- sub till Spirited Away, eller hitta ett sätt att göra det på? Edit. Okej, jag har fått ihop dem. Men jag behöver synka ljudet bättre, hur? Redigerad 14 juli, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 14 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2006 Hej där, i natten. Jag tänkte se filmen Spirited Away. Tyvärr är det bara 1CD, och när jag letat subs hittar jag bara subs för 2CD. Så jag behöver något program där jag kan sätta ihop dem. Jag prövade med Subtitles Workshop, men fick det inte riktigt att funka, jag kanske gjorde fel. Kan någon hjälpa mig med att antingen hitta en 1CD- sub till Spirited Away, eller hitta ett sätt att göra det på? Edit. Okej, jag har fått ihop dem. Men jag behöver synka ljudet bättre, hur? Läs denna tråd på Undertexter.se's forum. Tror du måste registrera dig men det går ju på två röda. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Vart kan man köpa billiga uppgradering paket (typ som på komplett) till sin hem Pc? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2006 Vart kan man köpa billiga uppgradering paket (typ som på komplett) till sin hem Pc? På komplett. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Jo jag och en vän byggde ihop en monsterdator till mig för ett tag sen och allt funkar bra. Men när man spelar San Andreas och Gta III och VC(dock bryr jag mig mest om SA) så slutar tangetbordet och musen ibland att fungera. Det reagerar inte ibland så man kör rakt in i en vägg och ibland när man håller inne en knapp t.ex W när man kör så slutar den fungera efter tag så bilen börjar stanna och man får trycka igen. Ibland märks det inte och ibland håller den på hela tiden. Jag har ett Trådlöst tangetbord och mus från Microsoft och pecis nyladdade batteri. Vad är problemet? Väldigt tacksam för hjälp. Gjorde en Topic i SA-forumet men den blev ignorerad. Nu drar jag till stranden och hoppas att NI har löst problemet när jag är tillbaka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Gah... var kan man hitta en sån här "Vad jag lyssnar på grej" till winamp. Jag använder windows live messenger. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Gah... var kan man hitta en sån här "Vad jag lyssnar på grej" till winamp. Jag använder windows live messenger. Vad sägs om att söka på "winamp msn" på google? Jag hittade där direkt nämligen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 16 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2006 Vad sägs om att söka på "winamp msn" på google? Jag hittade där direkt nämligen. Glöm det... jag hittade det själv. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts