Boomer Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Har kopplat in skärmen och datorn, allt går fint fint Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Finns det något program man kan använda för att "filma" klipp ifrån filmen man kollar på? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Finns det något program man kan använda för att "filma" klipp ifrån filmen man kollar på? Fraps is your friend Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Fraps is your friend Tack för hjälpen Bara det att då jag ska filma en film och trycker på F9, så startas datorn om.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Tack för hjälpen Bara det att då jag ska filma en film och trycker på F9, så startas datorn om.. Testa att byta knapp då Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Testa att byta knapp då Måste det vara någon av "F" knapparna? (F1, F2 osv.) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Måste det vara någon av "F" knapparna? (F1, F2 osv.) Nix, de kan vara vilken som helst. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Nix, de kan vara vilken som helst. Provade nyss att byta till "R" (som i Record) men samma sak hände, datorn startades om. Det finns inget annat program? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Provade nyss att byta till "R" (som i Record) men samma sak hände, datorn startades om. Det finns inget annat program? Jag hade ett förut, gratisprogram. Hittade det på download.com. Sökte på video capture eller något sådant. Leta lite. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Problemet med det hela var att enheten inte syntes i "den här datorn" och att den inte gick att använda alls. Men jag lyckades fixa det efter mycket om och med. Tog bort cd-rom läsaren, satte i en annan som inte funkar att öppna men funkar annars, kollade om datorn hittade den och det gjorde den. Efter det satte jag tillbaka min gammla och då funkade det. Vettefan vad som hände men nu är det åtgärdat iaf. Aah, det där gamla klassiska "dra ut kontakten och stoppa in den igen"-artade problemet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Har just installerat min externa hårddisk, det stod att den hittades och installerades men när jag klickar på Den här datorn så finns det ingen extra disk där. Vad gör jag för fel? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Puslakan Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Har just installerat min externa hårddisk, det stod att den hittades och installerades men när jag klickar på Den här datorn så finns det ingen extra disk där. Vad gör jag för fel? Har du testat att trycka på power? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Har du testat att trycka på power? Ja, annars skulle inte datorn hitta den. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Ja, annars skulle inte datorn hitta den. Är den formaterad? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Nu behöver jag seriöst hjälp. Jag försöker desperat få färg när jag kopplar datorn till TVn. Först hade jag ett GeForce 3. Då kopplade jag en S- Video- sladd till TVn. Färgen var då svartvit. När jag kollade på inställningar såg jag att det stod på "Auto- select", så jag ställde den till "S-Video". Bilden var då fortfarande svartvit. Då kom aKi och sade att man skulle ställa den på "Komposit", lite konstigt eftersom det inte är komposit utan S-Video, men jag gjorde det och till min stora lycka fungerade det. Nu skaffade jag ju ett GeForce 6600, och när jag skulle koppla S-Video- sladden till TVn fick jag samma problem. Då satte jag på komposit igen. Men denna gången blinkade TVn till, fick färg, och sedan efter någon sekund försvann bilden helt. Ärrtvå skickade då en länk till något forum, och där fanns tydligen flera som hade samma problem eftersom detta gällde de senare grafikkorten. Då var det någon kille som pratade om en lösning man kunde göra med sladden, du satte ihop två pins med ståltråd och vips var S-Video- sladden istället en Komposit- sladd. Jag hade inte riktigt elektriker- skillsen, så istället gick jag och köpte en kompositsladd samt en liten adapter som gjorde S- Video- sladden till Komposit. Yay, nu ska väl allt vara löst, tänkte jag. Bara för att upptäcka att exakt samma problem kvarstår. Auto- select och S-Video - Svartvitt, Komposit, färgen blinkar till, sedan en tom skärm. Hjälp, snälla. Komposit, er det non instellning?... eftersom jag har haft exakt samma problem. Vill gerna ockso ha ferg! :'( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Komposit, er det non instellning?... eftersom jag har haft exakt samma problem. Vill gerna ockso ha ferg! :'( Du får förklara dig lite tydligare. Vad har du för grafikkort? Vad har du för sladd? Stödjer din TV SVHS? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Har just installerat min externa hårddisk, det stod att den hittades och installerades men när jag klickar på Den här datorn så finns det ingen extra disk där. Vad gör jag för fel? Problemet löst. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Problemet löst. Du får gärna berätta hur. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Du får gärna berätta hur. Glömde bort att formatera den innan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2006 Glömde bort att formatera den innan. Som jag sa då då Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts