I lol Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Vilket är bäst: Norton antivirus 2006 Norton Internet Security 2006 F-Secure Anti-virus 2006 F-Secure Internet Security 2006 OBS: Både Norton Internet Security och F-secure Internet Security innehåller Anti-virusprogram ifrån deras märke. F-Secure Anti-virus 2006 och F-Secure Internet Security 2006, skulle jag tro, Hade dom 2 förut. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 F-Secure Anti-virus 2006 och F-Secure Internet Security 2006, skulle jag tro, Hade dom 2 förut. Smart. Så har man 2 antivirusprogram. Bra att ha. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Tar nu upp samma problem jag har fortfarande som ingen ens orkade (?) bry sig om förut. För några dagar sedan vart jag otroligt sugen på att spela RTCW, jag letade upp skivan, la i den i cd läsaren och tröck in den. Skivan började läsas av men efter en stund så kommer felmeddelandet "Demo not found" upp. Jag tänkte "WTF?" och tänkte gå in i "Den här datorn" och öppna skivan manuellt, men vart är då min cd-rom läsare då? helt borta. Jag kan inte öppna den. Jag vet inte vart felet sitter just nu. Jag har både Daemoon Tools och Alcohol 120% på datorn, jag undrar om det kan vara nått utav dom programmen som har tagit utt cd-läsaren? Jag har aldrig haft detta fel förut. Så PLZ HELP Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Smart. Så har man 2 antivirusprogram. Bra att ha. Jag hade väl fan inte dom på samma gång, heller. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 F-Secure Anti-virus 2006 och F-Secure Internet Security 2006, skulle jag tro, Hade dom 2 förut. F-Secure Anti-virus 2006: F-Secure är den enda leverantören som har tre virussökmotorer i sina program, vilket kan liknas vid att ha tre antivirusprogram i ett!F-Secure Internet Security 2006: F-Secure Internet Security 2006 innehåller: Anti-Virus, Brandvägg, Anti-Spyware, Anti-Spam Båda är saxade ifrån Teknikmagasinets hemsida. Då är det väl lika bra att köpa Internet security ist, då får man ju Antivirusprogrammet också Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 F-Secure är den enda leverantören som har tre virussökmotorer i sina program, vilket kan liknas vid att ha tre antivirusprogram i ett! BS. Men kör med F-Secure du. Om du inte kan ta något annat, Nod32 t.ex. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Woho! http://www.sweclockers.com/forum/forumdisp...p?s=&forumid=61 Läs där så kanske du hittar något som inte är mega skräp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Hur tar man bilder från en film i WMP? När jag tar printscreen så blir det svart. Hur ska jag göra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Hur tar man bilder från en film i WMP? När jag tar printscreen så blir det svart. Hur ska jag göra? Använda VLC (Högerklick -> Snapshot, sparas i Mina bilder). Om du vill envisas med WMP så lär du, såvitt jag vet, ladda ner något screenshotprogram. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Hur tar man bilder från en film i WMP? När jag tar printscreen så blir det svart. Hur ska jag göra? stäng av videoaccelerationen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Nu behöver jag seriöst hjälp. Jag försöker desperat få färg när jag kopplar datorn till TVn. Först hade jag ett GeForce 3. Då kopplade jag en S- Video- sladd till TVn. Färgen var då svartvit. När jag kollade på inställningar såg jag att det stod på "Auto- select", så jag ställde den till "S-Video". Bilden var då fortfarande svartvit. Då kom aKi och sade att man skulle ställa den på "Komposit", lite konstigt eftersom det inte är komposit utan S-Video, men jag gjorde det och till min stora lycka fungerade det. Nu skaffade jag ju ett GeForce 6600, och när jag skulle koppla S-Video- sladden till TVn fick jag samma problem. Då satte jag på komposit igen. Men denna gången blinkade TVn till, fick färg, och sedan efter någon sekund försvann bilden helt. Ärrtvå skickade då en länk till något forum, och där fanns tydligen flera som hade samma problem eftersom detta gällde de senare grafikkorten. Då var det någon kille som pratade om en lösning man kunde göra med sladden, du satte ihop två pins med ståltråd och vips var S-Video- sladden istället en Komposit- sladd. Jag hade inte riktigt elektriker- skillsen, så istället gick jag och köpte en kompositsladd samt en liten adapter som gjorde S- Video- sladden till Komposit. Yay, nu ska väl allt vara löst, tänkte jag. Bara för att upptäcka att exakt samma problem kvarstår. Auto- select och S-Video - Svartvitt, Komposit, färgen blinkar till, sedan en tom skärm. Hjälp, snälla. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Tar nu upp samma problem jag har fortfarande som ingen ens orkade (?) bry sig om förut. För några dagar sedan vart jag otroligt sugen på att spela RTCW, jag letade upp skivan, la i den i cd läsaren och tröck in den. Skivan började läsas av men efter en stund så kommer felmeddelandet "Demo not found" upp. Jag tänkte "WTF?" och tänkte gå in i "Den här datorn" och öppna skivan manuellt, men vart är då min cd-rom läsare då? helt borta. Jag kan inte öppna den. Jag vet inte vart felet sitter just nu. Jag har både Daemoon Tools och Alcohol 120% på datorn, jag undrar om det kan vara nått utav dom programmen som har tagit utt cd-läsaren? Jag har aldrig haft detta fel förut. Så PLZ HELP Okej, eftersom det STÅR "Demo not found" så antar jag att datorn faktiskt kan läsa av skivan. Du säger att den inte syns i "Den här datorn". Menar du då att hela den enheten inte syns? Om vi säger att det är den enda CD/DVD-enheten du har i datorn, syns inte den i "Den här datorn"? Då är det antagligen något fuffens med att datorn inte hittar enheten. Fungerar det med en annan skiva? Då är nog bara skivan CP. Om det nu är något skumt med själva enheten, gå in på Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Datorhantering->Diskhantering. Där ser du en massa info om bl.a de diskenheter som finns i datorn. Finns cd-enheten där ens? Kanske krockar den med Daemon, ja. Du kan testa att ta bort alla virtuella enheter och se vad för enhetsbeteckning som den riktiga cd-enheten har. (Typ G:/, D:/, H:/ osv. Inte F:/, bara) Några alternativ du kan ta till hjärtat Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Kom på en lösning själv nu! Kan en hel del om komposit och SVHS nu. Såhär är det: på nya TV- apparater finns det ett SVHS- läge. På gamla apparater finns inte det. Jag har hela tiden testat på min gamla TV tills jag insåg att min nya stödjer SVHS, och därför fungerar det att ställa på "S-Video" i nView. På äldre TV-apparater ska du därför ställa på "Komposit", och då ska det fungera ändå för att sladden ställer om sig. Jag trodde att det skulle fungera om jag köpte en kompositsladd, men det spelar ingen roll eftersom S-Video- sladden fungerar fint som kompositsladd. Exakt varför det inte går att använda Kompositinställning på min gamla TV vet jag inte, kanske kortet som är konstigt, men men, det går ju med SVHS på den nya i alla fall! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Kom på en lösning själv nu! Kan en hel del om komposit och SVHS nu. Såhär är det: på nya TV- apparater finns det ett SVHS- läge. På gamla apparater finns inte det. Jag har hela tiden testat på min gamla TV tills jag insåg att min nya stödjer SVHS, och därför fungerar det att ställa på "S-Video" i nView. På äldre TV-apparater ska du därför ställa på "Komposit", och då ska det fungera ändå för att sladden ställer om sig. Jag trodde att det skulle fungera om jag köpte en kompositsladd, men det spelar ingen roll eftersom S-Video- sladden fungerar fint som kompositsladd. Exakt varför det inte går att använda Kompositinställning på min gamla TV vet jag inte, kanske kortet som är konstigt, men men, det går ju med SVHS på den nya i alla fall! När du ställer in att s-video sladden är komposit lurar du teven, därför det funkar. TV-apparater är lite smått utvecklingsstörda. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 FlaskMPEG för att konvertera till mpg eller avi. Du kanske behöver DVD Decryptor för att kopiera den till hårddisken. Jag laddade hem FlaskMPEG, men det går inte att starta... Hjaelp! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Jag laddade hem FlaskMPEG, men det går inte att starta... Hjaelp! Skulle hjälpa om du berättade om felmeddelandet eller nåt sånt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 11 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2006 Okej, eftersom det STÅR "Demo not found" så antar jag att datorn faktiskt kan läsa av skivan. Du säger att den inte syns i "Den här datorn". Menar du då att hela den enheten inte syns? Om vi säger att det är den enda CD/DVD-enheten du har i datorn, syns inte den i "Den här datorn"? Då är det antagligen något fuffens med att datorn inte hittar enheten. Fungerar det med en annan skiva? Då är nog bara skivan CP. Om det nu är något skumt med själva enheten, gå in på Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Datorhantering->Diskhantering. Där ser du en massa info om bl.a de diskenheter som finns i datorn. Finns cd-enheten där ens? Kanske krockar den med Daemon, ja. Du kan testa att ta bort alla virtuella enheter och se vad för enhetsbeteckning som den riktiga cd-enheten har. (Typ G:/, D:/, H:/ osv. Inte F:/, bara) Några alternativ du kan ta till hjärtat Problemet med det hela var att enheten inte syntes i "den här datorn" och att den inte gick att använda alls. Men jag lyckades fixa det efter mycket om och med. Tog bort cd-rom läsaren, satte i en annan som inte funkar att öppna men funkar annars, kollade om datorn hittade den och det gjorde den. Efter det satte jag tillbaka min gammla och då funkade det. Vettefan vad som hände men nu är det åtgärdat iaf. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 (redigerad) Jahapp. Ska skicka in datorn på lagning. Byte av minnet(minnen,minnena?) tydligen. Fan, det bytte dom ju förra året nån gång . Så jag vetefan när den är tillbaks, men om dom hade delarna hemma så blir det redan imorgon. Så nu vet ni! Redigerad 12 juli, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 (redigerad) Jahapp. Ska skicka in datorn på lagning. Byte av minnet(minnen,minnena?) tydligen. Fan, det bytte dom ju förra året nån gång . Så jag vetefan när den är tillbaks, men om dom hade delarna hemma så blir det redan imorgon. Så nu vet ni! Kör memtest först, så vet du att det verkligen är dom som det är fel på, så att du inte får betala i onödan. *edit* Någon som har en Windows 98SE-skiva eller Windows 2000 får gärna skicka sin msn-adress via PM. Redigerad 12 juli, 2006 av R2D2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2006 Kör memtest först, så vet du att det verkligen är dom som det är fel på, så att du inte får betala i onödan. Det går visst på garantin. Hinner dessvärre inte testa det nu, mamma ska åka iväg om..5 minuter..och jag har visst inte börjat packa ihop datorn än.. Jävlar, nu brinner det i knutarna! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts