Kebab Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Bwahah! Jaja, men då är det självklart. I och med moderkortbytet byttes väl processorn också. Lämna bara tillbaka datorn till de som bytte det, så fixar de det. Mycket lättare än att försöka själv. Japp. Jag är allt bra dum Har faktiskt inte haft en tanke på det. Har inte heller orkat lämna in den igen, eftersom det var en period då den var inlämnad 4 ggr på 3 veckor. Och eftersom den har funkat hyffsat bra nu (bortsett att jag inte kan spela spel och att den dör lite när den vill) så har jag inte haft någon ork till det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 Japp. Jag är allt bra dum Har faktiskt inte haft en tanke på det. Har inte heller orkat lämna in den igen, eftersom det var en period då den var inlämnad 4 ggr på 3 veckor. Och eftersom den har funkat hyffsat bra nu (bortsett att jag inte kan spela spel och att den dör lite när den vill) så har jag inte haft någon ork till det. Datorn kommer knappast bli sämre. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2006 (redigerad) Datorn kommer knappast bli sämre. Helt rätt. Ska gå och be far lämna in den imorrn/övermorgon Förresten vad innebär det att uppdatera BIOS? Kommer saker att försvinna? Redigerad 6 juli, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 7 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2006 Helt rätt. Ska gå och be far lämna in den imorrn/övermorgon Förresten vad innebär det att uppdatera BIOS? Kommer saker att försvinna? Det beror på, Men oftast när man lämnar in datorn så formateras den. Mest för att dem har inget att göra och vill ha mer lön. tjoho Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2006 (redigerad) Det beror på, Men oftast när man lämnar in datorn så formateras den. Mest för att dem har inget att göra och vill ha mer lön. tjoho Okej.. träligt . Jaja, nu har pappa ringt och vi ska lämna in datorn på måndag. De sa däremot nånting om att byta minnet? WTF? Det var ju inte länge sen dom gjorde det? Jaja, man får ju hoppas att dom vet vad dom gör. Men jag vågar inte hoppas allt för mycket, med tanke på att de inte har lyckats fixa datorn helt någon gång den har varit inlämnad Inkompetenta jävlar! ---- Förresten. Jag har nu skaffat Firefox. Och nu verkar inte auto-login funka här på forumet längre? Redigerad 7 juli, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2006 Okej.. träligt . Jaja, nu har pappa ringt och vi ska lämna in datorn på måndag. De sa däremot nånting om att byta minnet? WTF? Det var ju inte länge sen dom gjorde det? Jaja, man får ju hoppas att dom vet vad dom gör. Men jag vågar inte hoppas allt för mycket, med tanke på att de inte har lyckats fixa datorn helt någon gång den har varit inlämnad Inkompetenta jävlar! ---- Förresten. Jag har nu skaffat Firefox. Och nu verkar inte auto-login funka här på forumet längre? Eller, så skickar du datorn till mig så kan jag laga den gratis Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 7 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2006 Förresten. Jag har nu skaffat Firefox. Och nu verkar inte auto-login funka här på forumet längre? Jag upptäckte att om man inte loggar ut så slipper man logga in. Jag var för slö för att logga ut... Finns det nån risk med att inte logga ut? Jag är den enda som använder den här datorn och är inne på forumet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 7 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2006 Borde man ha 220 Ping i ett spel som DoD: S när man har 1 mbit anslutning? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wolfi Skrivet 8 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2006 Någon som vet vad den har rutan betyder och vad man kan göra åt den? den kommer upp när man försöker spela upp något från internet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 8 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2006 Någon som vet hur man stänger av en dator över ett nätverk? //VenoM Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2006 (redigerad) Borde man ha 220 Ping i ett spel som DoD: S när man har 1 mbit anslutning? Inte om det är det enda programmet du har igång. Men om du har DC eller torrents igång kan jag förstå det. *edit* Venom: Titta på shutdown-kommandot i CMD. Redigerad 8 juli, 2006 av R2D2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2006 Inte om det är det enda programmet du har igång. Men om du har DC eller torrents igång kan jag förstå det. *edit* Venom: Titta på shutdown-kommandot i CMD. Beror ju på servern me iofs.. Stör mig dock att jag hade 64-100ms med 0.5mbit och 200-300ms med 14mbit.. Dumma BBB Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 8 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2006 Jag har provat shutdown cmd men det funkar inte Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2006 Jag har provat shutdown cmd men det funkar inte Jo, det funkar. Du kanske ska läsa och försöka förstå hur man gör? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Någon som har en länk där jag kan ladda ner service pack 1 och 2 ifrån? (Inte från microsoft bara) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Någon som har en länk där jag kan ladda ner service pack 1 och 2 ifrån? (Inte från microsoft bara) Varför inte från Microsoft? Om det är för att du har olaglig version får du väl skylla dig själv. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Är detta nått att ha? http://www.siba.se/images/articles/6/SE89735.jpg Processor -Typ Intel® Pentium®4 - 517HT -Hastighet 2,93 GHz -Cache 1 MB Internminne -Typ DDR400 -RAM-minne 512 MB -RAM uppgraderingsbar till 2048 MB Hårddisk -Hårddisktyp IDE 7200RPM -Hårddiskstorlek 160 GB Skärm -Skärmtyp Köps separat Moderkort/Chipset -Moderkort/chipset SIS649/965 Grafikkort -Grafikkortstyp Nvidia 6200TC 64/256Mb PCIexpress -Grafikkortsminne 64 Mb dedikerat + upp till 256 TurboCache MB Ljud -Ljudkortstyp ADI AD1888 SoundMax® 6-channel CODEC (onboard) Optiska enheter -CD/DVD DVD±RW DL Allmänt -TV-tuner Nej Kommunikation -Bluetooth Nej -Ir/IrDa Nej -Läsare minneskort 11 -i-1 -Modem Nej -Nätverk, inbyggt 10/100 -WLAN Nej Anslutningar -FireWire® (IEEE® 1394) Ja -Parallellport Ja -Serieport 1 -TV-utgång Ja -USB/antal portar USB2/6 -Övr. anslutning 1x Coaxial S/PDIF Övrigt -Chassi Minitower -Diskettenhet Nej -Högtalare Nej -Mjukvara Works 8.0; Norman Antivirus med 3 års fria uppdateringar; Intervideo Media One (för bränning och uppspelning av DVD); 1 års fritt abonnemang på www.musicbrigade.com; 6 mån fritt internetab. på Nationalencyklopedin -Operativsystem win XP Home Edition -Mus USB kul-mus -Tangentbord Standardtangentbord Vikt 12,5 kg Mått 373 x 200 x 435 mm Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Är detta nått att ha? Beror helt på. Grafikkortet har bara 64mb minne. Behöver det mer tar det från datorns vanliga minne, det suger. Den är inte jättebra allmänt annars. Eftersom den bara kostar 6000 så kan man inte förvänta sig så mycket mer. Gör som vi tipsade om, samla ihop till 10000 och köp en bra dator istället för att ångra dig efter en vecka. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Nu börjar jag bli förbannad på alla jävla överhättningar!!!! När jag satt och spelade Fable idag, 10, 20 minuter när jag strax hade startat datorn. Började ljudet ur datorn låta för jävligt. Jag gick ut ur spelet och vad jag ser är att Grafikkortet var 91 Grader. Kan någon säga vad som är fel? Kan det vara att inte grafikkorts fläkten funkar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2006 Beror helt på. Grafikkortet har bara 64mb minne. Behöver det mer tar det från datorns vanliga minne, det suger. Den är inte jättebra allmänt annars. Eftersom den bara kostar 6000 så kan man inte förvänta sig så mycket mer. Gör som vi tipsade om, samla ihop till 10000 och köp en bra dator istället för att ångra dig efter en vecka. Hm. Men de är juh just det. Det är lite svårt att samla ihop 10000 nu. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts