Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Jo, men en fråga. Är det bara cache minnet som e dåligt? Kan man uppgradera det?

Nope Inte bara cachen. Går inte att uppdatera.

Sen är det segt (och lite) minne. Har du DDR nu kan du inte blanda heller.

Grafikkortet är skitdåligt (men det har du).

Ingen PCI-e är skitkasst om du har tänkt dig uppdatera i framtiden. Eftersom standarden är mer än ett år gammal och väldigt vanlig är det värdelöst att det inte finns.

*edit*

Donkeey: 6600 lätt.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nope Inte bara cachen. Går inte att uppdatera.

Sen är det segt (och lite) minne. Har du DDR nu kan du inte blanda heller.

Grafikkortet är skitdåligt (men det har du).

Ingen PCI-e är skitkasst om du har tänkt dig uppdatera i framtiden. Eftersom standarden är mer än ett år gammal och väldigt vanlig är det värdelöst att det inte finns.

*edit*

Donkeey: 6600 lätt.

Lite minne.. jo, men jag tror att mina minnen passar. Och, ja, jag har ju ett grafikkort som borde passa. Och sen så är de nog försent att avbeställa nu, har fått ett brev där det stog din beställning har skickats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite minne.. jo, men jag tror att mina minnen passar. Och, ja, jag har ju ett grafikkort som borde passa. Och sen så är de nog försent att avbeställa nu, har fått ett brev där det stog din beställning har skickats.

Passar gör dom, det är samma kontakt på alla. Men dom är av olika typ. Antingen så funkar det inte alls eller så funkar det men alla måste gå på samma hastighet (långsammaste) och det blir segt.

Men men. Det blir ju en uppgradering från din förra, var nöjd.

*edit*

Och ja, om du vill skicka tillbaka kan det gå. Man har ju 14 dagars returrätt när man köper över internet (enligt lag) men det finns några få undantag. Kolla upp.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Passar gör dom, det är samma kontakt på alla. Men dom är av olika typ. Antingen så funkar det inte alls eller så funkar det men alla måste gå på samma hastighet (långsammaste) och det blir segt.

Men men. Det blir ju en uppgradering från din förra, var nöjd.

*edit*

Och ja, om du vill skicka tillbaka kan det gå. Man har ju 14 dagars returrätt när man köper över internet (enligt lag) men det finns några få undantag. Kolla upp.

Ok, tack för all hjälp.

Ta en kaka

choc_chip_cookie_686516_0.jpg

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skojja bara.. graffekortet hette nVidia geforce FX 5200.. datorn var på återställning.. och en sak till.. ska installera GTA på andra datorn.. då kommer ett fel medelande upp... med felkoden: -5001 nån som vet varför ?

FX5200 är också sämre än 6600.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Söker en dll fil. sfc-os.dll Version 5.1.2600.1106, Så om någon har SP1 får ni gärna lägga upp den, SP2 Versionen funkar inte så lägg inte upp den.

Och ja, jag har sökt på google och alla dll mojäng sidorna har bara SP2 Versionen.

Löste sig. no need for dll mojängs

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser inte det där som logiskt alls. Varför ska dom dämpa människoröst? Får datorn ont i öronen?

Varför ska man ha utanför? Den får inte mindre luft för att man har mattor i, inte om man har den utanför heller (om man håller fläktarnas in/utblås fria). Finns ingen anledning alls att ha isolering UTANFÖR. Hur ska man få i CD-skivor? Hur ska man sätta på datorn? Hur ska man stå med hur fult det är? Vad vinner man?

En normal människo röst är kraftigare än datorns otäcka surrande. Och dom där madrasserna

Klarar oftast av att dämpa människo rösterna, så varför ska den inte klara av att dämpa datorn.

DET VAR SÅ JAG SVARADE.

hmm.. får du in mer frisk luft om din käft är full av potatis? Fast strupvägen är öppen.

Och skulle jag lägga nå mycke extra i min dator skulle den fan brinna upp.

Kan du inte bara acceptera att jag är Ung och olärd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boomer: bara för att datorn är bra mycket bättre än din gamla, behöver den inte vara bra för det.

Som sagt, processorn har 256kB i cache, det är värdelöst.

Och, bara för att det står "Din beställning har skickats" behöver inte det betyda att du inte kan avbeställa. Bara skicka ett mail och säg att du inte är intresserad mer.

Skulle det vara så att du vill beställa en dator nu, och inte vill spara till 10,000 så kan du fortfarande få tag på en bättre dator för 7,000 än den som du hittade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skärm och dator :)

Går det bra om det blir en CRT skärm istället för en TFT? Så välj, Mer prestanda + CRT eller Prestanda + TFT.

Är du kräsen när det gäller Responstid och färgstöd om du väljer TFT?

Har du någon som kan sätta ihop datorn eller ska det vara klart när du köper den?

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Siana Ok. jo, jag har snackat med farsan och han sa också att jag skulle avbeställa, så får nog bli så.

@aKi CRT? TFT? Spelar ingen roll va de är för skärm igentligen. Så länge den är minst 17 tum. Jag kan sätta ihop datorn men bäst är nog färdig när jag köper.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Siana Ok. jo, jag har snackat med farsan och han sa också att jag skulle avbeställa, så får nog bli så.

@aKi CRT? TFT? Spelar ingen roll va de är för skärm igentligen. Så länge den är minst 17 tum. Jag kan sätta ihop datorn men bäst är nog färdig när jag köper.

CRT är bildrörsskärm och TFT är plattskärm. Om jag var du skulle jag välja en 17" TFT, kostar inte mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CRT är bildrörsskärm och TFT är plattskärm. Om jag var du skulle jag välja en 17" TFT, kostar inte mycket.

Ok, för när jag beställde dator så tog jag en 19 tums platt skärm. Den kostade 300kr mer än en 17 tums platt skärm. Kanske bara behöver avbeställa datorn men inte skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, för när jag beställde dator så tog jag en 19 tums platt skärm. Den kostade 300kr mer än en 17 tums platt skärm. Kanske bara behöver avbeställa datorn men inte skärmen?

Jag har själv 19" och är väldigt nöjd med det men om man snackar med proffs så tycker ofta dom det är skit eftersom avståndet mellan pixlarna blir för stort (samma upplösning på 17- som 19") Men skicka en länk till skärmen får vi se vad det är för grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...