Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Så, detta är inte bra?

Typ av processor Intel Celeron D346

Cache (KB) 256

Grafikkort kan du alltid köpa till. Och RAM är inte så nödvändigt som en del kan tro. Men det jag citerar ovan, det, är inte bra. Det där är hela flaskhalsen. Spelar ingen roll om du förbättrar RAM- minnet och köper nytt grafikkort. För jag har gjort det samma, men min Celeron- Processor blir en flaskhals.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, men integrerat grafik är absolut inget att ha ovasett om du har 1gb ram eller 4gb ram, skillnaden blir att det blir mindre belastning på ram-minnet. Du kan ju räkna med att köra bara på lägsta upplösningen och lägsta i grafiken för att ens få spelet spelbart.

Vilka spel har du tänkt att spela på datorn?

Typ Battlefield2, Silkroad och San Andreas.

Grafikkort kan du alltid köpa till. Och RAM är inte så nödvändigt som en del kan tro. Men det jag citerar ovan, det, är inte bra. Det där är hela flaskhalsen. Spelar ingen roll om du förbättrar RAM- minnet och köper nytt grafikkort. För jag har gjort det samma, men min Celeron- Processor blir en flaskhals.

Men, den slår nog ändå min nuvarande dator, eller?

bild:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, detta är inte bra?

Ärligt talat, nej.

Celeron är en värdelös processor. 256kb cache är ingenting, dom nya har minst 1mb och Intels som kommer om en månad har 4.

Minnet är DDR SDRAM, gammalt och föråldrat.

Hårddisken duger väl.

Inte ens PCI-e har du för att kunna ha grafikkort bättre än X1600.

Kan du byta, byt och spara ihop till 10 000, du får verkligen MYCKET mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärligt talat, nej.

Celeron är en värdelös processor. 256kb cache är ingenting, dom nya har minst 1mb och Intels som kommer om en månad har 4.

Minnet är DDR SDRAM, gammalt och föråldrat.

Hårddisken duger väl.

Inte ens PCI-e har du för att kunna ha grafikkort bättre än X1600.

Kan du byta, byt och spara ihop till 10 000, du får verkligen MYCKET mer.

Jaha, jag som hade längtat så mycket efter denna.. typiskt :'(

men.. en fråga till, kan jag använda mitt X1600 till den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, jag som hade längtat så mycket efter denna.. typiskt :'(

men.. en fråga till, kan jag använda mitt X1600 till den?

Datorn är inte värdelös, och det blir säkert ett stort steg upp från din gamla (om du lägger till lite mer minne), men du hade fått så mycket mer för 3000 till.

Nåja, ditt X1600 kan du använda om du har AGP-versionen (borde du ha) och en strömsladd ledig (borde du också ha).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Datorn är inte värdelös, och det blir säkert ett stort steg upp från din gamla (om du lägger till lite mer minne), men du hade fått så mycket mer för 3000 till.

Nåja, ditt X1600 kan du använda om du har AGP-versionen (borde du ha) och en strömsladd ledig (borde du också ha).

Va bra, då löste sig allt ju. Tack för all hjälp :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förväntar du dig att datorn exploderar efter att han stoppat in mer minne? :blink:

De flesta tillverkare brukar sätta plomberingar på sina chassin, så som ska kunna se att ingen har pillat i datorn. Garantin brukar alltså inte gälla om dom är brutna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta tillverkare brukar sätta plomberingar på sina chassin, så som ska kunna se att ingen har pillat i datorn. Garantin brukar alltså inte gälla om dom är brutna.

Men hur gör dom för att inte bryta dom själva när dom skruvar upp och kollar? ^_^

aja det är väl bättre att köpa delar en och en och sen bygga datorn, för då har

man garantin på vartenda del! :blink:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur gör dom för att inte bryta dom själva när dom skruvar upp och kollar? :o

aja det är väl bättre att köpa delar en och en och sen bygga datorn, för då har

man garantin på vartenda del! :blink:

Hmm.. sant..ingen aning.

Min pappas jobbarkompis satte in en dvd-brännare, och efteråt strök han över alla skruvarna med genomskinligt nagellack. Det gjorde tydligen så att plomberingarna såg ut precis som innan ^_^ .

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska köpa en Ljudisoleringsmatta ifrån Clas Ohlson och har två frågor:

1. Är det någon som har en sån här, eller en liknande,? Isolerar den bra/mkt?

2. Är det säkert att ha en sån i datorn? Rädd för brandrisk:P

Jag tycker lite synd om dig faktiskt.. Du måste ha ställt den där frågan 3-4 gånger nu utan att ha fått svar :lol: .

Dessvärre kan jag inte hjälpa dig med frågorna..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spela det någon roll vilken håll man har fläkten?? :lol: Det är ju en sida som det är galler på.

Tacksam för all hjälp. :)

Ja, det spelar roll. Tänker du efter märker du att om du vänder fläkten åt ett håll så blåser den ut luft och om du vänder åt andra hållet blåser den inåt.

Vad jag vet så ska man väl ha lika många in som ut, men om du bara ska ha en så ha den utåt.

Borde vara säkert eftersom dom säljer den, akta dig för fläktin/utblåsen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Är det någon som har en sån här, eller en liknande,? Isolerar den bra/mkt?

1. Det beror väl lite på, men klart den isolerar Människo röst och sånt, vilket är högre än Datorljud.

2. Vet inte om det är så tryggt att ha den i datorn, men kanske utanför :lol: det är bara ett problem,

datorn får kanske för lite luft och då måste den fläkta samma luft hela tiden och tillslut blir det som en bastu

innanför datorn ni vet när man blåser på varandra i bastun bränns det som faen,

samma händer förståss innuti datorn när luften är varm så stekär det Graffe kortet, processorn, moderkortet

osv.

En ganska logisk förklarning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, nu vet jag inte om jag ska skaffa den här datorn längre. :lol:

Om du fortfarande kan avbeställa, gör det.

Spara ihop några tusen till (2-3 kanske) och köp en bra dator.

1. Det beror väl lite på, men klart den isolerar Människo röst och sånt, vilket är högre än Datorljud.

2. Vet inte om det är så tryggt att ha den i datorn, men kanske utanför :) det är bara ett problem,

datorn får kanske för lite luft och då måste den fläkta samma luft hela tiden och tillslut blir det som en bastu

innanför datorn ni vet när man blåser på varandra i bastun bränns det som faen,

samma händer förståss innuti datorn när luften är varm så stekär det Graffe kortet, processorn, moderkortet

osv.

En ganska logisk förklarning.

Jag ser inte det där som logiskt alls. Varför ska dom dämpa människoröst? Får datorn ont i öronen?

Varför ska man ha utanför? Den får inte mindre luft för att man har mattor i, inte om man har den utanför heller (om man håller fläktarnas in/utblås fria). Finns ingen anledning alls att ha isolering UTANFÖR. Hur ska man få i CD-skivor? Hur ska man sätta på datorn? Hur ska man stå med hur fult det är? Vad vinner man?

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...