darkfejs Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 (redigerad) HJÄLP Hela min dator har blivit kaiko!! :'( Det kommer upp pop ups hela jäv*a tiden och den går lite segare. Någon som kan hjälpa mig!? Som anti virus program avänder jag Nod32/AVG free edition/Spyware Docktor/AD-Aware SE peronal/Spybot - Search and destroy/Hijack This och även Pop-Up stopper free edition. Min webbläsare är firefox snälla hjälp :'( Förlåt felt tråd Redigerad 3 juli, 2006 av darkfejs Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 HJÄLP Hela min dator har blivit kaiko!! :'( Det kommer upp pop ups hela jäv*a tiden och den går lite segare. Någon som kan hjälpa mig!? Som anti virus program avänder jag Nod32/AVG free edition/Spyware Docktor/AD-Aware SE peronal/Spybot - Search and destroy/Hijack This och även Pop-Up stopper free edition. Min webbläsare är firefox snälla hjälp :'( Förlåt felt tråd Sluta kolla på suspekt porr. Skanna med dom programmen. Formattera om. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubba Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Dataparadiset är en mycket bra sida, och datorn är ett riktigt monster, prisvärt också. Grafikkortet och hårddisken är väl det som kanske kan slipas till lite, men det kan du ändra om du trycker på "konfigurera dator". Det beror förstås på hurpass mycket du är villig att lägga till. Datorn är riktigt bra som den är, det är bara om du är hagalen. Förresten, direktlänk här. Ok tack så mycket för svaren... Men när man tar konfigurera denna dator så kan man på grafikkort byta till :PCIe Geforce 6600 - 512MB TV-OUT DVI (istället för ingående): ATI 700 512MB PCI-Express grafikkort. tycker ni att jag ska ha PCIe Geforce 6600 - 512MB TV-OUT DVI istället?? eller är det ingen skillnad om det ska vara en speldator? ? ? ? ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Hej, behöver hjälp att hitta en ny dator. Pris är max 7000. Men helst runt 6000, vill ha kvar lite pengar . Det som jag vill ha i datorn är en processor på över 2.2ghz processor, 1024mb ram men 512 duger perfekt. Nån som har nån ide? Inte blocket eller liknade, för jag vill ha en ny. Har hittat några bra nya men dom går över 7000 om jag ska ha med Original XP. Aja, lunch pausen e slut, måste gå, hej. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Hej, behöver hjälp att hitta en ny dator. Pris är max 7000. Men helst runt 6000, vill ha kvar lite pengar . Det som jag vill ha i datorn är en processor på över 2.2ghz processor, 1024mb ram men 512 duger perfekt. Nån som har nån ide? Inte blocket eller liknade, för jag vill ha en ny. Har hittat några bra nya men dom går över 7000 om jag ska ha med Original XP. Aja, lunch pausen e slut, måste gå, hej. Spara ihop några tusen till, du får mycket mer för 10000 än för 7000, det är värt det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Hej, behöver hjälp att hitta en ny dator. Pris är max 7000. Men helst runt 6000, vill ha kvar lite pengar . Det som jag vill ha i datorn är en processor på över 2.2ghz processor, 1024mb ram men 512 duger perfekt. Nån som har nån ide? Inte blocket eller liknade, för jag vill ha en ny. Har hittat några bra nya men dom går över 7000 om jag ska ha med Original XP. Aja, lunch pausen e slut, måste gå, hej. Vad ska du göra med den gamla då? Du kan ju alltid flytta över ditt RAM, Grafikkort, Hårddisk med mera (om de är bra vill säga, annars köper du nytt), så köper du en dator att sätta ihop själv, så blir den inte dyr. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 (redigerad) Vad ska du göra med den gamla då? Du kan ju alltid flytta över ditt RAM, Grafikkort, Hårddisk med mera (om de är bra vill säga, annars köper du nytt), så köper du en dator att sätta ihop själv, så blir den inte dyr. De är ju just det, jag vill inte bygga för mycket själv. Men hårddisken är ett måste att flytta över.. och kanske grafikkortet om de är nått att ha, Radeon X1600? Fast då måste ju morderkortet ha AGP port eller vad det nu heter. Min nuvarande Processor är skit, 1.25ghz, de är en anledning till dator byte, en annan anledning är mitt trasiga chassi, och så vill jag ha Original XP. Och ja just ja, de där med att datorn dör efter 30 minuter Edit: Nu har jag köpt en dator, det blev en COMPAQ PRESSR1819SF och en ENVISION L905A 19 tums platt skärm. Allt detta för 7350kr http://www.elgiganten.se/is-bin/intershop.static/WFS/store-elgigantenSE-Site/-/sv_SE//images//l905a_nm.jpg http://www.elgiganten.se/is-bin/intershop.static/WFS/store-elgigantenSE-Site/-/sv_SE//images//pressr1819sf_nm.jpg Redigerad 3 juli, 2006 av Boomer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 (redigerad) Ska köpa en Ljudisoleringsmatta ifrån Clas Ohlson och har två frågor: 1. Är det någon som har en sån här, eller en liknande,? Isolerar den bra/mkt? 2. Är det säkert att ha en sån i datorn? Rädd för brandrisk:P Edit: Mina anteckningar är borta! Hur får jag tillbaka det? Ni vet, anteckningsprogramet som vanligtvis ligger i: Start->Alla program->Tillbehör Redigerad 4 juli, 2006 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 De är ju just det, jag vill inte bygga för mycket själv. Men hårddisken är ett måste att flytta över.. och kanske grafikkortet om de är nått att ha, Radeon X1600? Fast då måste ju morderkortet ha AGP port eller vad det nu heter. Min nuvarande Processor är skit, 1.25ghz, de är en anledning till dator byte, en annan anledning är mitt trasiga chassi, och så vill jag ha Original XP. Och ja just ja, de där med att datorn dör efter 30 minuter Edit: Nu har jag köpt en dator, det blev en COMPAQ PRESSR1819SF och en ENVISION L905A 19 tums platt skärm. Allt detta för 7350kr Om du hade tänkt spela mycket på den, varför tog du Celeron? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Edit: Nu har jag köpt en dator, det blev en COMPAQ PRESSR1819SF och en ENVISION L905A 19 tums platt skärm. Allt detta för 7350kr Sjukt dåligt köp. Celeron och inbyggt grafikkort som slurpar åt sig av vanliga RAM-minnet. Elakt att gnida in det, men du bör veta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 3 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2006 Boomer avbeställ eller vad fan som helst. Du ska inte ha den datorn, den är inte värd så mycket pengar. Då är denna är iallfall ett bra mycket bättre köp i så fall. Men det bästa är egentligen som R2R2 sa, att du sparar ihop till iallfall runt 10.000 så får du bra mycket bättre komponenter. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 4 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2006 Beställde en Seagate 250GB Extern hårddisk igår på Datorbutiken.com http://www.datorbutiken.com/se/default.php...d=SGEX35VL-250U Någon som har erfarenhet utav denna eller annan extern hd från Seagate? BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 4 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2006 Så, detta är inte bra? Typ av processor Intel Celeron D346 CPU-hastighet, GHz 3,06 RAM, typ DDR2 SDRAM RAM i Mb 512 Cache (KB) 256 Hårddiskstorlek (GB) 160,00 Hårddiskbeskrivning i rpm 7200 Ljudkortstyp Intel High Defintion Audio 7.1 Ljudkort integrerat eller fristående Onboard Högtalartyp no speakers Subwoofer nej Typ av Grafikkort ATI Radeon XPRESS 200, Shared 256 MB video memory Grafikkortsarkitektur PCI-X 16x Grafikkort integrerat eller fristående Onboard - Shared memory TV-utgång nej Typ av LAN-kort Integrated 10/100 Mbps cb Modem type Inget modem cd Combined or separate DVD/CDRW Kombinerad DVD-hastighet 16 CDRW-hastighet CD-R: 24x DVD+RW-hastighet DVD +R: 16x (dual format, double layer) Diskettenhet nej Kortläsare för minneskort Totalt antal PCI-portar 3 Antal lediga PCI-portar 3 Totalt antal AGP-portar 0 Antal lediga AGP-portar 0 Antal USB1-portar 0,00 Antal USB2-portar 7,00 FireWire ja Andra anslutningsmöjligheter Audio connectors in front ea Operating system Win XP Home Edition Medföljande programvara MS Works 8.0, MS Internet Explorer 6.0, MS Outlook Express, Adobe Acrobat Reader 7.0, Sonic DigitalMedia Plus 7.0 (Sonic MyDVD, Sonic Easy Archive, Sonic Express Labeler, Sonic RecordNow) Symantec Norton Internet Security 2006 (60 days live update), Cyberlink PowerCinema, Microsoft MovieMaker, MS Windows Media Player 10, HP Photosmart Premier, RealPlayer ec Keyboard type PS/2 ed Pointing device type PS/2 Höjd i cm 42,00 Djup i cm 39,00 Bredd i cm 18,20 Vikt i kg 12,80 Övrig information 9-in-1 memory card reader Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 4 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2006 Boom... Boom... Boomer 1024 mb RAM är viktigt att ha om man vill att datorn skall vara snabb och så.. Annars så duger den väl nog bra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 4 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2006 Hur sparar man videoklipp med FF om videofilen inte finns med under Sidinfo/Media? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 4 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2006 (redigerad) Boomer: Nej, den är inte bra för att spela på iallafall. Celeron är ren skräp. Och integrerat grafik som delar med ramminnet är ännu mer skräp. Azore: Testa denna eller detta. Redigerad 4 juli, 2006 av Mr.Dumbom Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 4 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2006 Boomer: Nej, den är inte bra för att spela på iallafall. Celeron är ren skräp. Och integrerat grafik som delar med ramminnet är ännu mer skräp. Azore: Testa denna eller detta. Jag har två stycken 512mb ram till Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 4 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2006 Azore: Testa denna eller detta. Och vad är xpi för fil som jag inte kan öppna? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 4 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2006 Jag har två stycken 512mb ram till Ja, men integrerat grafik är absolut inget att ha ovasett om du har 1gb ram eller 4gb ram, skillnaden blir att det blir mindre belastning på ram-minnet. Du kan ju räkna med att köra bara på lägsta upplösningen och lägsta i grafiken för att ens få spelet spelbart. Vilka spel har du tänkt att spela på datorn? Och vad är xpi för fil som jag inte kan öppna? .xpi är ju själva Firefox-tilläget. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 4 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2006 .xpi är ju själva Firefox-tilläget. Vad ska jag göra med filen om jag inte kan öppna den, ska den läggas någonstans eller vad ska jag göra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts