Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

jo jag vet att pentium 4 är ok men det var 2,0 ghz så i spel väg är inte det så jätte bra :teehee:

Hyfsat.

Nu, jag behöver rask hjälp.

Det här problemet har jag haft tidigare. Jag kopplar S-Video- sladden till TVn, och vips får jag datorbilden. Men, den är svartvit. Jag vet att jag tidigare kunnat ändra inställningar i nView så att det har fungerat, men jag är osäker nu av två anledningar.

För det första, det här är ett annat grafikkort som stödjer HDTV. Därför passar istället en HDTV-sladd, med ett grönt, ett blått, ett rött och ett svart uttag. Men, det svarta är ett S-Video- uttag, så där kan jag koppla S-Video-sladden. Men ändå, kanske ska jag koppla det gröna, blåa och röda också?

För det andra, de drivrutiner jag har är konstiga, de är inte samma som jag haft tidigare. Detta berodde på att jag inte valde Primary Download Site när jag skulle ladda ner, utan använde en mirror istället. Därför ser inte nView likadant ut. Men ska det verkligen påverka så mycket?

Hjälp, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hyfsat.

Nu, jag behöver rask hjälp.

Det här problemet har jag haft tidigare. Jag kopplar S-Video- sladden till TVn, och vips får jag datorbilden. Men, den är svartvit. Jag vet att jag tidigare kunnat ändra inställningar i nView så att det har fungerat, men jag är osäker nu av två anledningar.

För det första, det här är ett annat grafikkort som stödjer HDTV. Därför passar istället en HDTV-sladd, med ett grönt, ett blått, ett rött och ett svart uttag. Men, det svarta är ett S-Video- uttag, så där kan jag koppla S-Video-sladden. Men ändå, kanske ska jag koppla det gröna, blåa och röda också?

För det andra, de drivrutiner jag har är konstiga, de är inte samma som jag haft tidigare. Detta berodde på att jag inte valde Primary Download Site när jag skulle ladda ner, utan använde en mirror istället. Därför ser inte nView likadant ut. Men ska det verkligen påverka så mycket?

Hjälp, tack.

En gissning bara. Du har möjligtvis inte ställt in den på NTSC när TV:n är PAL eller tvärtom?

Varför är du nästan aldrig inne på MSN längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En gissning bara. Du har möjligtvis inte ställt in den på NTSC när TV:n är PAL eller tvärtom?

Varför är du nästan aldrig inne på MSN längre.

Just nu står den på S- Video med B/PAL.

Men jag har testat alla möjliga kombinationer, både PAL och NTSC, men den är likt förbannat svartvit.

Jag är aldrig inne för att ett överflöd jobbiga personer (syftar inte på dig) skriver till mig hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu står den på S- Video med B/PAL.

Men jag har testat alla möjliga kombinationer, både PAL och NTSC, men den är likt förbannat svartvit.

Jag är aldrig inne för att ett överflöd jobbiga personer (syftar inte på dig) skriver till mig hela tiden.

Så...blocka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha och nu behöver jag hjälp igen.

Min Cd-rom läsare funkade fin fint ända tills ungefär 5 minuter sen.

Jag fick en sån äcklig lust att spela RTCW.

Jag letar upp skivan, öppnar cd-rom läsaren. lägger i skivan meddelandet "demo not found" kommer upp jag tänker WTF? går in på den här datorn och Cd-rom läsaren finns inte där längre.

Jag har ju både Alcohol och Daemoon tools installerade så jag funderar på om det kan ha varit nått utav dom programmen som tog ut min Cd-rom läsare?

HJälp behövs verkligen nu tack

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska köpa en extern hårddisk och har två frågor

1. Då man ska föra över saker ifrån datorn och till hårddisken, kommer hårddisken upp som en "extern enhet" och så drar man bara filerna till den? Ungefär som en mp3-spelare?

2. Visst går det att flytta tvärtom också, alltså hårddisk -> dator?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Då man ska föra över saker ifrån datorn och till hårddisken, kommer hårddisken upp som en "extern enhet" och så drar man bara filerna till den? Ungefär som en mp3-spelare?

Ja. Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha och nu behöver jag hjälp igen.

Min Cd-rom läsare funkade fin fint ända tills ungefär 5 minuter sen.

Jag fick en sån äcklig lust att spela RTCW.

Jag letar upp skivan, öppnar cd-rom läsaren. lägger i skivan meddelandet "demo not found" kommer upp jag tänker WTF? går in på den här datorn och Cd-rom läsaren finns inte där längre.

Jag har ju både Alcohol och Daemoon tools installerade så jag funderar på om det kan ha varit nått utav dom programmen som tog ut min Cd-rom läsare?

HJälp behövs verkligen nu tack

Ingen som kan hjälpa mig med detta otroligt jobbiga problem, jag måste installera om windows på nytt för det har blivit nått problem med det så jag behöver verkligen min cd-rom läsare nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har läst att man kan köpa nånting på Clas Ohlson som gör att det låter mindre om datorn. Det är typ nått skumgummi eller nått sånt som man klipper till i rätt storlek och sätter in chassit i datorn. Typ..

Kan någon leta upp det på Clas Ohlson.se och skicka en länk? Har inte hittat det..

Edit: Hittade det nu

Artikelnummer: 38-1344

Skriv in det i sökrutan längst upp.

Är det säkert att ha en sån i datorn? Rädd för brandrisk:P

post-6660-1151870790_thumb.jpg

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag har hittat en dator från: http://www.dataparadiset.com/

Jag undrar om den är en bra speldator (Klarar alla spel utan att det laggar), och om den kommer att vara en bra speldator ett bra tag till.. och är den prisvärd???

Man kunde inte se url en till datorn så ni måste gå in på: "datorer" - "Stationära" - Sedan är det dator: Platina Gamers Athlon64 X2 4200+ (Socket..

Känner någon till den sidan?? (Är den att lita på??), står att de har en butik någon stans...

Hoppas någon har nått att säga

Tack så mkt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för hjälpen. :(

Är 1190kronor ett bra pris för en extern hårddisk på 250gb?

Låter som ett bra pris. Jag betalade 900 spänn för min interna 250gb, så 1200 för en extern låter lagom.

Kolla först bara så att det inte är USB1 eller nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag undrar om den är en bra speldator (Klarar alla spel utan att det laggar), och om den kommer att vara en bra speldator ett bra tag till.. och är den prisvärd???

Man kunde inte se url en till datorn så ni måste gå in på: "datorer" - "Stationära" - Sedan är det dator: Platina Gamers Athlon64 X2 4200+ (Socket..

Känner någon till den sidan?? (Är den att lita på??), står att de har en butik någon stans...

Tack så mkt

Dataparadiset är en mycket bra sida, och datorn är ett riktigt monster, prisvärt också. Grafikkortet och hårddisken är väl det som kanske kan slipas till lite, men det kan du ändra om du trycker på "konfigurera dator". Det beror förstås på hurpass mycket du är villig att lägga till. Datorn är riktigt bra som den är, det är bara om du är hagalen.

Förresten, direktlänk här.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var bara beredd på att du inte kommer vilja ha den ståendes bredvid dig på skrivbordet! Vi har en och man blir galen på det jävla ljudet...

Kanske för att vi har nåt billigt skräp iof.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Tack så mkt

Förutom att lådan var...bland det fulaste jag någonsin sett så är den helt okej för pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...