Siana Skrivet 28 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 oj det ser ut som att det mesta skulle behövar se över processorn duger inte till något nytt spel grafikkortet klarar ett antal nya spel på lägsta och du skulle även behöva mer ram om du vill kunna spela spelen fel frit och när allt kommer omkrig så skulle det vara lika bra att du köpte en helt ny dator så jag rekomenderar hälre att du köper en ny dator istellet för att krångla med allt det där! men jag förstår om din budget är snål men mitt råd är att spara och om du inte vill vänta så rekomenderar jag hälre ny processor än graffekort Edit : liten bostav och det funkar!! Pentium 4 är helt okej. Grafikkortet gör mest. Och snälla, försök använda lite fler skiljetecken. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 28 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 Hur vet jag om jag har PCI eller AGP ? Har för övigt GF 6200SE TC 256 MB om det kan vara till någon hjälp. Jag kan inte hitta just ditt kort med tanke på att budget variganten SE är förmodligen ett svenskt påhitt och därmed fins inte detta kort på Google eller Altavista så jag vet inte var jag ska leta nu. :'( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 28 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 Vad har hänt med mitt photoshop? :'( http://img248.imageshack.us/img248/2968/vah3fy.png Allt grått har blivit brunt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 Jag kan inte hitta just ditt kort med tanke på att budget variganten SE är förmodligen ett svenskt påhitt och därmed fins inte detta kort på Google eller Altavista så jag vet inte var jag ska leta nu. :'( Nej. SE är Special Edition, brukar kallas Slow Edition dock, det är precis vad det är. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 Vad har hänt med mitt photoshop? :'( http://img248.imageshack.us/img248/2968/vah3fy.png Allt grått har blivit brunt Allt grått ska bli... ... B-B-B-B-B-B-B-BRUNT! BRUNT! BRUNT BRUNT! Ärligt, jag vet inte. Kolla på image>mode om du råkat ställa in något löjligt. Det ska stå på RGB. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 28 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 Vad har hänt med mitt photoshop? :'( *bild* Allt grått har blivit brunt Gå in under Edit > Color Settnings... och kolla. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 28 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 Nej. SE är Special Edition, brukar kallas Slow Edition dock, det är precis vad det är. Ockej jag hadde fel men jag vet att det är en budget varigant Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 28 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2006 (redigerad) Gå in under Edit > Color Settnings... och kolla. http://img425.imageshack.us/img425/9400/ojoj9wo.th.png Var tvungen att spara Imageready för att det inte skulle bli brun färg. Redigerad 28 juni, 2006 av Tossie Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 Har ett problem med firefox. Mina bokmärken har försvunnit. Säg inte att jag bara ska byta "profil" för alla mina profiler är borta och jag har 2 gånger nu laddat upp med bokmärken men de bara försvinner igen när jag startar om datorn. Jävligt tacksam för svar, börjar bli trött på det här nu. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 Edit : liten bostav och det funkar!! Japp, det funkar när man quotar någon. Ruskigt irriterande tycker jag! För att det inte ska bli alldeles för mycket spam så lägger jag upp min elaka fiende blåskärmen igen. Mest för att nui ska tycka synd om mig.. http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/Bild_05423.jpg Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 Jag har haft Panda Antivirus installerat på datorn förut men det var hur längesen som helst. Nu på senare tid så har datorn börjat tro att jag har det installerat för att denna ruta kommer hela tiden upp. Jag har NOD32 men datorn verkar visst inte känna igen det men, om jag ska installera ett annat virusprogram så kommer det upp en ruta med att jag måste avinstallera NOD32 innan jag kan fortsätta. Så nu till denna fråga, hur i helvete gör jag så jag får bort denna irriterande ruta för evigt? Och nej, går jag in på säkerhetscenter och tar "jag har ett antivirusprogram som jag övervakar själv" så kommer den upp efter en vecka igen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 Japp, det funkar när man quotar någon. Ruskigt irriterande tycker jag! För att det inte ska bli alldeles för mycket spam så lägger jag upp min elaka fiende blåskärmen igen. Mest för att nui ska tycka synd om mig.. http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/Bild_05423.jpg Yay alltid lika roligt med sånt. http://support.microsoft.com/kb/315335 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 (redigerad) Varför tankar jag så grymt segt? EDIT: Det är typ 140 seeders : S Redigerad 29 juni, 2006 av T-Ryder Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 Tycker det är kul att alla köper fläktar till sommaren. Det där är inte processorn, det är hårddisken. "Till processorn och de" Vad är det som är så kul å köpa fläktar till sommaren? xP Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 Jag har haft Panda Antivirus installerat på datorn förut men det var hur längesen som helst. Nu på senare tid så har datorn börjat tro att jag har det installerat för att denna ruta kommer hela tiden upp. Jag har NOD32 men datorn verkar visst inte känna igen det men, om jag ska installera ett annat virusprogram så kommer det upp en ruta med att jag måste avinstallera NOD32 innan jag kan fortsätta. Så nu till denna fråga, hur i helvete gör jag så jag får bort denna irriterande ruta för evigt? Och nej, går jag in på säkerhetscenter och tar "jag har ett antivirusprogram som jag övervakar själv" så kommer den upp efter en vecka igen Stäng av security center, det är bara skit ändå. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wolfi Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 (redigerad) När jag förösker spela upp en film på internet kommer de upp ett felmeddelande med texten "Can not create Directshow player" vad är problemet? Redigerad 29 juni, 2006 av Wolfi Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 Yay alltid lika roligt med sånt. http://support.microsoft.com/kb/315335 Japp. har varit där och kollat redan, blir så trött på att det står att det uppstår vid installation av windows. wtf? Det kommer upp lite när som helst för mig.. --- Förresten, vart ser jag hur snabbt mitt bredband är? Det ska ju vara 2 mbit, men det stämmer ju aldrig riktigt. Och så är det väl olika hastigheter på hur snabbt man skickar data och hur snabbt man tar emot data? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 (redigerad) En snubbe där jag "jobbar" hade 3 txt filer där det stog en massa saker man kunde stänga av i windows och så så datorn blir snabbare eller nåt sånt, nån som vet vad jag snackar om? Asså nå windows xp fine tuning bla bla... Skulle behöva dom, nån som vet vart man kan hitta? EDIT: Om man högerklickar på nån fil och ska kolla storleken så står det ju "Storlek" och "Storlek på disk" varför finns det 2? vilken är det som är den "riktiga"? Redigerad 29 juni, 2006 av BroDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 (redigerad) Pentium 4 är helt okej. Grafikkortet gör mest. Och snälla, försök använda lite fler skiljetecken. jo jag vet att pentium 4 är ok men det var 2,0 ghz så i spel väg är inte det så jätte bra Redigerad 29 juni, 2006 av darkfejs Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2006 jo jag vet att pentium 4 är ok men det var 2,0 ghz så i spel väg är inte det så jätte bra Det duger i alla fall. Jag har samma processor, 9600xt och bara 512mb minne och t.ex. Hitman Blood Money flyter på helt okej på dom lägre inställningarna. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts