Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

:shifty: NO SHIT!

Kolla om den filen som står i felrapporten finns.

Installera om.

Gör som dom säger, skicka in loggen.

Vi har kollat det och den finns.

Så har vi installerat om spelet ett flertal gånger.

Vad menar du med att skicka in loggen ? Och hur gör man det ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har kollat det och den finns.

Så har vi installerat om spelet ett flertal gånger.

Vad menar du med att skicka in loggen ? Och hur gör man det ?

To aid the development team in fixing bugs, please submit the log file (logs\log-0.log) abd minidump file (Logs\log-0.dmp)"
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu verkligen ska prova, prova Ubuntu. Finns många nybörjarguider och liknande för det.

Fick själv hem mina gratisskivor med det idag, känns roligare än att bränna själv.

Tack tack, och andra sidan bör jag nog hålla mig till XP ett tag till är nog inte berädd för något

annat OperativSystem.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag prenumererar på pc för alla och då såg jag en artikel om köp av dator delar från kina och sökte på google om saken fan ett antal men jag förstog så klart inget så jag sökte på amerekanska sidor för de är ochså billigare på tecknik och fann denna sida HÄR och under varge produkts pris nere till höger så står det(Three Day Shipping)= tre dagars transport och då undrar jag inkluderar detta då även europa B)

Redigerad av darkfejs
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag prenumererar på pc för alla och då såg jag en artikel om köp av dator delar från kina och sökte på google om saken fan ett antal men jag förstog så klart inget så jag sökte på amerekanska sidor för de är ochså billigare på tecknik och fann denna sida HÄR och under varge produkts pris nere till höger så står det(Three Day Shipping)= tre dagars transport och då undrar jag inkluderar detta då även europa B)

Kanske.

Men tänk på att det ingår moms också. Lägg på 25% på priset. Kanske tullavgift också.

Blir nog inte så mycket billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har problem med popups som kommer upp varenda gång jag startar webbläsaren. Jag misstänker att de finns installerade någonstans på hårddisken, för det finns inga popup-blockerare som fungerat hittills. Norton antivirus har inte hittat något speciellt, och det har inte heller något av mina antispyware-program gjort. Varken diskrensning eller diskdefragmentation har hjälpt.

Popupsen dyker bara upp i IE, inte om jag använder Firefox. Men problemet med Firefox är att det inte fungerar som det ska på min dator, bland annat visas aldrig några bilder och det är ovanligt segt på alla sätt och vis. Har inte fungerat med att använda olika versioner av Firefox heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, jag får min jobb lön om en månad och tänkte köpa lite saker till min data.

Nu undrar jag om någon vet något bra grafik kort för 2000 - 3000 ?

Alltså, vill ha ett bra spel kort.

tack för svar!

AGP eller PCI-E?

PCI-E:

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=320348&cks=ASS&assoc=06B32F

Och ett lite dyrare: http://komplett.se/k/ki.asp?sku=317238

Har du AGP borde du nog tänka över att köpa nytt moderkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AGP eller PCI-E?

PCI-E:

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=320348&cks=ASS&assoc=06B32F

Och ett lite dyrare: http://komplett.se/k/ki.asp?sku=317238

Har du AGP borde du nog tänka över att köpa nytt moderkort.

Jag har AGP.

Mitt kort jag har nu heter nvidia Gefroce FX-5700 256 MB.

Har 512 MB i ram.

Ska jag sattsa på mer Ram minne istället ?

Eller är kortet dåligt ?

Alla jag har snackat med säger att mitt kort suger.

Är inte så haxxor på data B)

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har AGP.

Mitt kort jag har nu heter nvidia Gefroce FX-5700 256 MB.

Har 512 MB i ram.

Ska jag sattsa på mer Ram minne istället ?

Eller är kortet dåligt ?

Alla jag har snackat med säger att mitt kort suger.

Är inte så haxxor på data :P

Det beror helt på hurpass bra dator du vill ha. Köp 512 mer i RAM, och kanske ett lite bättre grafikkort. Vad har du för processor i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror helt på hurpass bra dator du vill ha. Köp 512 mer i RAM, och kanske ett lite bättre grafikkort. Vad har du för processor i datorn?

Intel Pentium 4 2.0GHz

Jag vill ha en duglig spel dator bara.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intel Pentium 4 2.0GHz

Jag vill ha en duglig spel dator bara.

oj det ser ut som att det mesta skulle behövar se över processorn duger inte till något nytt spel grafikkortet klarar ett antal nya spel på lägsta och du skulle även behöva mer ram om du vill kunna spela spelen fel frit och när allt kommer omkrig så skulle det vara lika bra att du köpte en helt ny dator :P så jag rekomenderar hälre att du köper en ny dator istellet för att krångla med allt det där! men jag förstår om din budget är snål men mitt råd är att spara :D och om du inte vill vänta så rekomenderar jag hälre ny processor än graffekort :wacko:

Edit : liten bostav och det funkar!!

Redigerad av darkfejs
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...