Tiger Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 nu hängde jag inte med? först så ska jag väll av instalera nu varande graffe rutiner sedan instalera de nya eller måste jag göra n ågot mer? Tacksam för snabba svar jag har redan den nya drivrutinen Eh, det beror på, ibland behövs det, ibland inte. Med mitt grafikkort (9800Pro) går allt i slow-motion om jag inte avinstallerar de gamla först. Men för att vara på den säkra sidan, avinstallera de gamla (inklusive omstart av datorn) innan du installerar de nya. Avinstallera de gamla görs nog lättast genom Lägg till eller ta bort program på Kontrollpanelen, där borde de finnas som "Nvidia Display Driver" eller något liknande, du hittar nog. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 Bwahah! Jag hittade felet! Det var någon inställning i BIOS som stod på 4MB. Jag ändrade till 256MB och nu fungerar F.E.A.R mm fint! Jag gjorde ett 3DMark- test också.Tidigare fungerade bara första testet, men nu fungerar allt. Grafikkortet klarade testet prima, men processorn var under all kritik, så det blir nästa sak att förbättra. Fick typ 4400 poäng, det är rätt sopigt va? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 @Kebab: Om du bara installerar om, och inte formaterar samtidigt så försvinner inget förutom din förra Win XP-installation och dina inställningar. Skönt. Får se om jag slipper den elaka blå-skärmen nu då. Och så blir jag av med sp2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 Bwahah! Jag hittade felet! Det var någon inställning i BIOS som stod på 4MB. Jag ändrade till 256MB och nu fungerar F.E.A.R mm fint! Jag gjorde ett 3DMark- test också.Tidigare fungerade bara första testet, men nu fungerar allt. Grafikkortet klarade testet prima, men processorn var under all kritik, så det blir nästa sak att förbättra. Fick typ 4400 poäng, det är rätt sopigt va? Beror på vilket 3DMark som du använde =) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 Bwahah! Jag hittade felet! Det var någon inställning i BIOS som stod på 4MB. Jag ändrade till 256MB och nu fungerar F.E.A.R mm fint! Jag gjorde ett 3DMark- test också.Tidigare fungerade bara första testet, men nu fungerar allt. Grafikkortet klarade testet prima, men processorn var under all kritik, så det blir nästa sak att förbättra. Fick typ 4400 poäng, det är rätt sopigt va? Ah, var det inte det som jag gjorde när jag pillade i ditt BIOS för några dagar sedan? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 26 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2006 (redigerad) Varför har grafiken i många spel på min dator blivit suddig ? OFFTOPIC? : Skulle ni kunna säga några sidor man kan kolla sin prestanda på ? Alltså typ mäta det . Inte bara så att jag ser vad jag har för graffe t.ex. Redigerad 26 juni, 2006 av Lajnux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Ah, var det inte det som jag gjorde när jag pillade i ditt BIOS för några dagar sedan? Du, din jävel. Du var inne på den menyn. Jag frågade "Vad är det här, ska det stå på så lågt, ska man inte höja det till 256?". "Nej, det gör ingen skillnad" svarade du då. Rrr. aKi: 3DMark 03. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Varför har grafiken i många spel på min dator blivit suddig ? OFFTOPIC? : Skulle ni kunna säga några sidor man kan kolla sin prestanda på ? Alltså typ mäta det . Inte bara så att jag ser vad jag har för graffe t.ex. 3D Mark är ett sådant program men du kommer ej få svar på din fråga men du kan mäta prestandad länk : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1297 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Jävlar! Hur gör man för att bli av med Servicepack 2 till Windows XP? Jag försöker nämligen installera om mitt xp, eftersom den här elaka blåskärman kommer upp hela tiden. Nån sa att det kunde vara bra att testa det till att börja med. Men i vilket fall. Efter att datorn var inne på lagning så fick vi ofrivilligt med SP2. Men när jag sätter i våran recovery-xp-skiva så står det att man inte kan installera om det, eftersom vi har en senare windows-version än vad som finns på skivan. Vad fanken ska jag ta mig till? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 (redigerad) Jävlar! Hur gör man för att bli av med Servicepack 2 till Windows XP? Jag försöker nämligen installera om mitt xp, eftersom den här elaka blåskärman kommer upp hela tiden. Nån sa att det kunde vara bra att testa det till att börja med. SP2 kan man ta bort via lägg till/ta bort program. @Siana Vad var det för alternativ det rörde sig om, förresten? Redigerad 27 juni, 2006 av Stora_tomtefar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 SP2 kan man ta bort via lägg till/ta bort program. Okej.. heter det Service Pack 2 då? kan inte hitta det, nämligen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Okej.. heter det Service Pack 2 då? kan inte hitta det, nämligen Hotcha! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Hotcha! Vafalls? Här är allt som jag har som börjar på W... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Vafalls? Här är allt som jag har som börjar på W... Skumt Du har inget SP2 om du går in på "Lägg till/ta bort Windows-kompoenter"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 (redigerad) Skumt Du har inget SP2 om du går in på "Lägg till/ta bort Windows-kompoenter"? Näpp. Det enda jag hittar som har ett samband mellan "windows" och "version 2" är detta (men det känns verkligen inte rätt) : edit: har förövrigt en SP2-skiva (oanvänd) här hemma. går det att använda den, tror ni? Redigerad 27 juni, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Totmefar, du har lite fel. Du har SP2 i Lägg till/Ta bort program eftersom du installerat SP1 först, och sedan laddat ner SP2. Men om man installerar Windows med SP2 i direkt, som jag och Kebab, finns det inte i Lägg till/Ta bort. Kebab, du skulle kunna formatera om hela datorn och sedan installera Windows med din egen skiva. Fin Blue Screen of Death, förresten. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Totmefar, du har lite fel. Du har SP2 i Lägg till/Ta bort program eftersom du installerat SP1 först, och sedan laddat ner SP2. Men om man installerar Windows med SP2 i direkt, som jag och Kebab, finns det inte i Lägg till/Ta bort. Kebab, du skulle kunna formatera om hela datorn och sedan installera Windows med din egen skiva. Fin Blue Screen of Death, förresten. Mjoo. jag kan säga att den skrämmer mig till döds också. Det funkar att vara ute på internet eller bara sitta och lyssna på musik och så, men så fort jag får för mig att spela något (t.o.m. Worms armagedon ) så kommer den fram. Den har iof kommit upp ibland när jag bara har suttit och pillat i min mapp också.. Jaja, det verkar ju som att formatera är den enda lösningen då.. Hade hoppats att jag skulle slippa det.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Mjoo. jag kan säga att den skrämmer mig till döds också. Det funkar att vara ute på internet eller bara sitta och lyssna på musik och så, men så fort jag får för mig att spela något (t.o.m. Worms armagedon ) så kommer den fram. Den har iof kommit upp ibland när jag bara har suttit och pillat i min mapp också.. Jaja, det verkar ju som att formatera är den enda lösningen då.. Hade hoppats att jag skulle slippa det.. Kan hjälpa dig på MSN. Skicka din adress i PM. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 (redigerad) Umm. Det har ju iaf med dator att göra. Jag och min polare sitter och lanar nu och har kopplat ihop datorerna och allting fungerar fin fint. Men när han och jag ska lana på ett spel (Axis & Allies) så får han upp ett error meddelande när han trycker på "Lan" i multiplayer menyn. Det står så här i rutan: "There are multiple errors (2):thread ASYNC caught unhandled exception - Microsoft C ++ exception (E06D7363) trapped at 1B:7C81EB33 - FileException. File: Data.rwd Cause: File Not Found tread MAIN caught unhandled exception - Microsoft C ++ (E06D7363) trapped at 1B:7C81EB33 - Recource::BTR() finished block but recources isn't ready. task res UI/Default/Menus/Lobby/LobbyBarLeftColumnTop.PNG state 3 rdy 0 refs 1 To aid the development team in fixing bugs, please submit the log file (logs\log-0.log) abd minidump file (Logs\log-0.dmp)" Det är vad som kommer upp när han trycker på "lan" knappen inne i spelet. Spelet stängs då av och denna error ruta visas. Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde säga vad jag behöver göra för att åtgärda problemet. Redigerad 27 juni, 2006 av Lajnux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 27 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2006 Använder han en gammal version? Tror det är en bugg Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts