Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Men Siana, en systemåterställning återskapar väll inga filer?

Beror på hur mycket Utrymme man har undanställt för systemåterställning.

Jag fick azzå typ ett virus azzå och hade tagit bort en 1GB stor Image (sånt man mountar).

Jag tänkte inte alls på imagen när jag körde systemåterställningen, bara att jag får bort viruset och dom

omskrivna filerna i C:\Windows.

Och när jag en dag skulle sortera imagefilerna så, dök den upp ^_^ fan om jag inte blev lycklig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hejsan!

Sen vi formaterade om datorn har vårat USButtag börjat strula. Om man kollar i kontrollpanelen är det en felikon. Dvs det där gula utropstecknet typ. Så jag undrar: Hur ska jag göra? Kanske drivrutiner... men var få man tag på det isånnafall? :blink:

Detta kommer upp när man tar: Installera om drivrutin på kontrollpanelen:

Ett fel uppstod när drivrutinen skulle installeras:

En nödvändig post saknas i den installationsfil som användes för enhetens drivrutin. Detta kan bero på att INF-filen skrivits för windows 95 eller senare. Kontakta maskinvarans leverantör.

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan!

Sen vi formaterade om datorn har vårat USButtag börjat strula. Om man kollar i kontrollpanelen är det en felikon. Dvs det där gula utropstecknet typ. Så jag undrar: Hur ska jag göra? Kanske drivrutiner... men var få man tag på det isånnafall? :blink:

Detta kommer upp när man tar: Installera om drivrutin på kontrollpanelen:

Ett fel uppstod när drivrutinen skulle installeras:

En nödvändig post saknas i den installationsfil som användes för enhetens drivrutin. Detta kan bero på att INF-filen skrivits för windows 95 eller senare. Kontakta maskinvarans leverantör.

Moderkortets skiva alt. Windows Update

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt internet har inte fungerat på nästan en vecka nu. Det fungerar på den här, våran gamla dator, men inte min. Vi köpte ett nytt modem eftersom det verkade vara det som krånglat. Kopplar jag in en nätverkskabel till modemets LAN1 port och den andra änden i den här gamla datorn så fungerar internet, men om jag istället kopplar kabeln till min dator så vill det inte fungera. Det vill heller inte fungera på någon dator om jag kopplar via en router.

Vad kan detta bero på? Finns det något jag kan göra åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt internet har inte fungerat på nästan en vecka nu. Det fungerar på den här, våran gamla dator, men inte min. Vi köpte ett nytt modem eftersom det verkade vara det som krånglat. Kopplar jag in en nätverkskabel till modemets LAN1 port och den andra änden i den här gamla datorn så fungerar internet, men om jag istället kopplar kabeln till min dator så vill det inte fungera. Det vill heller inte fungera på någon dator om jag kopplar via en router.

Vad kan detta bero på? Finns det något jag kan göra åt det?

Eftersom det bara inte fungerar på din dator så kan det vara ditt nätverkskortet som det är något kajko med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom det bara inte fungerar på din dator så kan det vara ditt nätverkskortet som det är något kajko med.

Ja, det har jag misstänkt. Men om man går in till Nätverksanslutningar så står det att jag är ansluten, men när jag öppnar IE/FF så blir det bara 'Sidan kan inte visas'. Sen är det också att min dator är bärbar, går det att byta nätverkskort i en sådan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt problem är föjande:

Jag har sökt igenom datorn med Norton Antivirus och fått upp en lista med filer klassade som spyware. Tyvärr kunde inte antiviruset ta bort filerna så jag skrev upp deras platser och letade upp dem för att radera dem personligen. Men de går inte att ta bort med motiveringen att de är antingen skrivskyddade eller används. Har försökt med detta:

• Ta bort dem med Norton Antivirus - misslyckat
  • Ta bort dem för hand - misslyckat
  • Ändra deras namn - misslyckat
  • Ta bort skrivskyddet - misslyckat

Alltså beror det antagligen på att de används, men jag vet inte hur de ska kunna stängas av? Har någon tips på vad jag kan göra för att få bort dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt problem är föjande:

Jag har sökt igenom datorn med Norton Antivirus och fått upp en lista med filer klassade som spyware. Tyvärr kunde inte antiviruset ta bort filerna så jag skrev upp deras platser och letade upp dem för att radera dem personligen. Men de går inte att ta bort med motiveringen att de är antingen skrivskyddade eller används. Har försökt med detta:

• Ta bort dem med Norton Antivirus - misslyckat
  • Ta bort dem för hand - misslyckat
  • Ändra deras namn - misslyckat
  • Ta bort skrivskyddet - misslyckat

Alltså beror det antagligen på att de används, men jag vet inte hur de ska kunna stängas av? Har någon tips på vad jag kan göra för att få bort dem?

Gå in i felsäkertläge och ta bort skräpet. Vilket du gör genom att klickla F8 medans datorn bootar upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...