Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har en filmfil på över 1 GB

Och vill splittra den så jag kan lägga ut den på 2 CD skivor och kolla den i DVD-spelaren.

Finns det något lämpligt program att splittra filmfiler i typ .Avi-format?

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en filmfil på över 1 GB

Och vill splittra den så jag kan lägga ut den på 2 CD skivor så ja kan kolla i DVD spelaren.

Finns det något lämpligt program att splittra filmfiler i typ .Avi-format.

Bränner du ut filmen som VCD, vilket är typ DVD-data på en CD-skiva; fast mycket sämre, så tar den mycket mindre plats. Då slipper du nog behovet av att klippa i filmen! >_<

Och en fråga:

Är detta skäl nog att köpa en jävligt seriös processorfläkt?:

Jag är trött på att datorn är halvdöd, så jag vill köpa den här. Är det något bra?:

post-844-1150901641_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och en fråga:

Jag är trött på att datorn är halvdöd, så jag vill köpa den här. Är det något bra?:

Om jag inte misstar mig så är det temperaturen på grafikkortet som visas där, och inte processorn. Använd till exempel SpeedFan till att kolla processortemperaturen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bränner du ut filmen som VCD, vilket är typ DVD-data på en CD-skiva; fast mycket sämre, så tar den mycket mindre plats. Då slipper du nog behovet av att klippa i filmen! :)

Och en fråga:

Japp jag bränner i VCD, Filmfilen var 1.5GB :ermm:

Vill inte förlora kvalitet, så jag tänkte att jag klipper den så jag får lägga den på 2 CDs

Din fråga:

Rätta mig om jag har fel men det där är väl grafikkorts temperaturen GPU (Graphical Processing Unit)

Mitt Grafikkort (GeForce7800GT) blir över 75 grader med några minuter i Far Cry :ermm:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahh, jag fick för mig att det stod CPU :)

Men men, jag köper en liten fläkt till den... Eller så upgraderar jag till ett 6600 MED fläkt... Jävla fläktlösa 6200 :ermm:

@I lol

Du borde skaffa en DVD-brännare. VCD har hälften så hög upplösning som DVD, om jag minns rätt. Tyvärr känner jag inte till något bra split-program :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@I lol

Du borde skaffa en DVD-brännare. VCD har hälften så hög upplösning som DVD, om jag minns rätt. Tyvärr känner jag inte till något bra split-program :ermm:

Japp, jag har en DVD brännare, men den har problem med att läsa DVD skivor.

Har nog skrivit om det här förut. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag försöker köra 3DMark 03 så slutar det fungera när andra testet ska börja. Jag får upp en ruta med att drivrutinen nv4_bsp, eller vad det stod har slutat svara.

Jag har ett LeadTek A6600TD med senaste drivrutinerna, om någon undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dudes and duddies.

Jag tänkte köpa ny kylning till processorn och det.

För den ligger på väldig hög värme.

Jag kör med originalfläkt, är det kanske bäst å gå till vattenkylning på en gång?

Vad kostar det isf? Är det något speciellt till speciella datorer eller går det till alla?

Eller något annat förutom vattenkylning, vad? kostar? något att tänka på?

Vet inte riktigt vad jag ska komma med för detaljer om datorn för att veta vad

för sorts kylning som är bäst/passar.

[Edit och morbror Gustaf]: Glömde bild

post-3900-1150940076_thumb.jpg

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dudes and duddies.

Jag tänkte köpa ny kylning till processorn och det.

För den ligger på väldig hög värme.

Jag kör med originalfläkt, är det kanske bäst å gå till vattenkylning på en gång?

Vad kostar det isf? Är det något speciellt till speciella datorer eller går det till alla?

Eller något annat förutom vattenkylning, vad? kostar? något att tänka på?

Vet inte riktigt vad jag ska komma med för detaljer om datorn för att veta vad

för sorts kylning som är bäst/passar.

[Edit och morbror Gustaf]: Glömde bild

Tycker det är kul att alla köper fläktar till sommaren. :unsure:

Det där är inte processorn, det är hårddisken.

Hade för några timmarsedan 4st 700 mb filer på datorn. Tog bort dom och undrar nu om jag kan få tillbaka dom på något sätt?

Har för mig det ska finnas något smidigare sätt, men systemåterställning fungerar alltid. ;)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade för några timmarsedan 4st 700 mb filer på datorn. Tog bort dom och undrar nu om jag kan få tillbaka dom på något sätt?

En systemåterställning brukar sällan ta tillbaka borttagna filer.

Här finns det tre olika program som kan återskapa gamla filer. Lite osäker på hur trialen är men det är värt ett försök! :unsure:

http://www.bitmart.net/

http://www.ontrack.com/

http://www.runtime.org/

Men Siana, en systemåterställning återskapar väll inga filer?

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...