Donkeey Skrivet 19 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2006 (redigerad) Min ena dator klara ingenting.. inte ens visa video filer.. desutom är den väldigt seg. nån som vet vad det kan vara ? Det är en Dell.. ganska bra.. fixar uppgiter senare när jag sitter där... *edit* Post 3000 Redigerad 19 juni, 2006 av Donkeey Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubba Skrivet 19 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2006 Sant Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2006 Vad är fel med mitt DC? Har provat både DC++, oDC och fulDC. Gick in i en linux-hubb, tog hem en filelist men den säger bara "connecting" i några minuter tills den blir connection timeout. Däremo kunde jag dela med mig av mina 3 ubuntu-skivor utan problem, den bara skickade. Hjälp tack. Är du på DH får du en jolt. Annars får du bara en puss. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 19 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2006 Vad är fel med mitt DC? Har provat både DC++, oDC och fulDC. Gick in i en linux-hubb, tog hem en filelist men den säger bara "connecting" i några minuter tills den blir connection timeout. Däremo kunde jag dela med mig av mina 3 ubuntu-skivor utan problem, den bara skickade. Hjälp tack. Är du på DH får du en jolt. Annars får du bara en puss. Har du ställt in anslutningsinställningarna rätt då i DC? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2006 Har du ställt in anslutningsinställningarna rätt då i DC? Har provat active. Dom andra 2 med active också, men dom inställningarna har jag ingen aning om vad dom ska vara. Passive går nog, men det är ju skitkasst. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 19 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2006 Har provat active. Dom andra 2 med active också, men dom inställningarna har jag ingen aning om vad dom ska vara. Passive går nog, men det är ju skitkasst. När du väljer Active så måste du skriva in rätt IP adress me.. Säker på att du har gjort de? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 19 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2006 (redigerad) Jag har tydligen problem med överhättning på Grafikkort. Har just flyttat datorn från ett unket hörn, och det blev inte så mycke bättre. Så nu är frågan är det någon skillnad på vilken port man lägger skärmen i? Jag har haft den i den högra porten när det blir så jävligt varmt, det blev fan 89C när jag spelade Far Cry 5 minuter :S Och jag äger ett GeForce7800GT, och AMD 64 4000+ med 1024mb RAM. Redigerad 19 juni, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2006 När du väljer Active så måste du skriva in rätt IP adress me.. Säker på att du har gjort de? När man väljer active så blir den rutan tom. Om man tar den med manual port forwarding så säger hjälpen att den fyller i automatiskt om man har tomt, men jag har provat med rätt ip också. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Min ena dator klara ingenting.. inte ens visa video filer.. desutom är den väldigt seg. nån som vet vad det kan vara ? Det är en Dell.. ganska bra.. fixar uppgiter senare när jag sitter där... *edit* Post 3000 Det kanske vore bra om du sa vad den har för Grafikkort/Processor... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Min ena dator klara ingenting.. inte ens visa video filer.. desutom är den väldigt seg. nån som vet vad det kan vara ? Det är en Dell.. ganska bra.. fixar uppgiter senare när jag sitter där... *edit* Post 3000 Du har säkert massa skit i datorn. Onödiga program, spel, porr, virus, adware och massa startup programs som gör att den är seg. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Ska köpa en LCD-skärm till datorn. Undrar angående DVI/VGA, DVI är det bättre har jag för mig, men vad är det för skillnad mellan DVI och VGA? Märkbart? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Ska köpa en LCD-skärm till datorn. Undrar angående DVI/VGA, DVI är det bättre har jag för mig, men vad är det för skillnad mellan DVI och VGA? Märkbart? DVI: digitalt. VGA: analogt. Har du plattskärm med stöd för DVI så är det att föredra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 DVI: digitalt. VGA: analogt. Har du plattskärm med stöd för DVI så är det att föredra. På vilket sätt då? Blir det bättre bild? Isåfall hur mycket, märker man skillnaden?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 På vilket sätt då? Blir det bättre bild? Isåfall hur mycket, märker man skillnaden?? Eftersom jag själv inte har provat båda så har jag ingen aning. Men en viss skillnad ska det vara, ja. Det blir bättre eftersom man hoppar över ett digital-analog/analog-digital-steg, man förlorar kvalitet i omvandlingen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ballena Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Hej När man använder Internet Exploerer så hamnar cookies och temporära filer i mappen lokala inställningar. men när man använder Firefox, var hamnar dom då? Gick in i min profil under Application Data men såg inga filer. Inte heller i installations mappen såg jag några temp filer. Så var hamnar dom? Skulle vara bra att veta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Jag har provar båda märker inte ett skit men som sagt DVI är att föredra för att det är den nyare förmen av anslutning och näst intill alla grafikkort som produseras idag har DVI men du kan ju även köpa en överförare från VGA/DVI och viseversa kostar omkring hundra lappen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Jag har provar båda märker inte ett skit men som sagt DVI är att föredra för att det är den nyare förmen av anslutning och näst intill alla grafikkort som produseras idag har DVI men du kan ju även köpa en överförare från VGA/DVI och viseversa kostar omkring hundra lappen Det är inte att föredra dock. Köpa omkopplare försämrar kvaliteten. Har man en skärm med bara VGA så är det lika bra att köra på det då. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Det är inte att föredra dock. Köpa omkopplare försämrar kvaliteten. Har man en skärm med bara VGA så är det lika bra att köra på det då. Jo men om man har ett äldre grafikkort så har man ju inte så mycket att välja på om det bränner i fickan jag har dock båda Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Det kanske vore bra om du sa vad den har för Grafikkort/Processor... Om den är "ganska bra" borde den ju i alla fall kunna spela upp filmer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2006 Om den är "ganska bra" borde den ju i alla fall kunna spela upp filmer. Mjo. Säkert massa virus och annat skit. Off-topic: logga in på msn. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts