RavenE Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Högerklicka på den här datorn och egenskaper? Sen då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Vi har fått en "ny" dator och den är uppdelad i: Alex, pappa och administratör. Nu är det så att kontot "administratör" är tvungen att installera de flesta programen för att kontona "Alex" och "Pappa" ska kunna köra dem. Finns det något sätt så att Alex och Pappa kan installera de programen de vill, utan att behöva logga in som administratör för att installera dem? Obs: Detta gäller en dator med Win 2000 Ps. Vart kollar man den exakta processor hastigheten? Ge Alex och Pappa admin rättigheter. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Ge Alex och Pappa admin rättigheter. Och det gör man vart då? Jag gick in i kontrollpanelen -> administrationsverktyg, men där hittade jag inget vettigt. Men det kan ju bero på att jag inte vet vad jag ska leta efter Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Och det gör man vart då? Jag gick in i kontrollpanelen -> administrationsverktyg, men där hittade jag inget vettigt. Men det kan ju bero på att jag inte vet vad jag ska leta efter Du får gå in med admin användaren. där ska det finnas nånting med användare eller user. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2006 Du får gå in med admin användaren. där ska det finnas nånting med användare eller user. Okej, får la leta lite då Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Nuuu har jag problem. Nån gång nu mitt på dh så slutade torrentprogram att fungera. En del tankar, men bara 2 av dom 15 som jag har inlagda. Har provat olika portar och program, inget hjälper. Hjälp tack. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Antar väl att det är datorhjälps-trådem som gäller för frågor om sånt här... Nån som vet nån bra s.k tablet (så man kan måla med en penna typ) på datorn, eller nån bra sida med olika tableter? Ska helst var atrådlös och anslutas via usb, lagom stor och ha ett måttligt pris, med måttligt pris menar jag inte att det ska vara nån skitsak men helst inte för dyrt heller, lagom helt enkelt Edit: och så var det nästa problem, nu har jag installerat nya Dc++, problem så klart , Min Favorite Hubs lista har blivit tömd. Och när jag ska gå in och adda nya hubbar så kommer det bara upp en massa 0b hubbar och så står det inget land eller nåt sånt... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 (redigerad) Okej, får la leta lite då Går snabbare så här. Adminkontot: Start > tryck på visningsbilden där uppe > bakåt 2 gånger > tryck på kontot du vill ändra > Ändra min kontotyp > Dator administratör i stället för begränsat > byt kontotyp. KlarT^ @Chili: Prova installera om? Redigerad 18 juni, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 (redigerad) @Chili: Prova installera om? Kan prova... Edit:danke... nån som kan den andra frågan? Redigerad 18 juni, 2006 av Chilli_13 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 @Chili: Prova installera om? Kan prova... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 (redigerad) Prövade Googla, men jag vet inte om det är det billigaste "Ritbordet" http://produkter.butik.it/Scanner-o-Ritbor...-Scroll-Tablet/ Edit: BTW, fick du DC pluss pluss å funka? Redigerad 18 juni, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Prövade Googla, men jag vet inte om det är det billigaste "Ritbordet" http://produkter.butik.it/Scanner-o-Ritbor...-Scroll-Tablet/ Edit: BTW, fick du DC pluss pluss å funka? Med mus: http://www.webhallen.com/prod.php?id=10458 429 kr Utan mus: http://www.webhallen.com/prod.php?id=43245 385 kr Men det finns fler här: http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&ko...314&chr=&sort=1 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 (redigerad) Snabbt snabbt svar nu. Är ett 9600xt värt 600 spänn använt, och äger det sönder fx5200? Redigerad 18 juni, 2006 av R2D2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Infinite Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Ps. Vart kollar man den exakta processor hastigheten? I Windows XP: Start > Kör > Skriv in; dxiag Då ska det komma upp en ruta där du får veta lite matnyttigt info om din dator. Bland annat processorhastigheten. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Tack... Ja, jag fick igång det lite halvt. Fungerar inte helt problem fritt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Tack... Ja, jag fick igång det lite halvt. Fungerar inte helt problem fritt 1. Dela ut ganska mycke. 2. Ha av "brandmuren" Firewall. Om du har någon. 3. Gå till inställningar i DC och appearance och advanced sen kryssar du i rutorna som du vill ha det. BTW, du måste också ha mera än 1 download slot på vissa hubbar så.. Ändra det till 2 eller högre. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Okej, min dator crashade som sagt, så nu har jag en helt nyformaterad dator ståendes här. Det var 2 år sen sist jag hade det så jag undrar vad som kan vara bra att installera först, så jag inte glömmer bort det (om det typ är nått sunkigt virus ute nu eller dylikt) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Okej, min dator crashade som sagt, så nu har jag en helt nyformaterad dator ståendes här. Det var 2 år sen sist jag hade det så jag undrar vad som kan vara bra att installera först, så jag inte glömmer bort det (om det typ är nått sunkigt virus ute nu eller dylikt) Ta lite tipps här i från. Men döda inte mig http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=25961 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Snabbt snabbt svar nu. Är ett 9600xt värt 600 spänn använt, och äger det sönder fx5200? Vettefan om det var särskilt snabbt svarat, men 9600XT är väl ungefär dubbelt så bra som FX5200 i alla fall. Och för 600 kr är det väl skapligt billigt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2006 Vettefan om det var särskilt snabbt svarat, men 9600XT är väl ungefär dubbelt så bra som FX5200 i alla fall. Och för 600 kr är det väl skapligt billigt. Tack. Har redan köpt det, men det är helt klart bra nog. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts