Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Köpte nyligen en dator där XP redan var installerat. Använder mitt gamla tangentbord. Men Print Save Screen knappen verkar inte fungera nu. För jag kan inte välja "Klista in" i paint efter att jag tryckt ner knappen. Jag har testat både med och utan F Lock. Har också installerat de senaste drivrutinerna till tangetbordet från microsoft.com.

Någon som har samma problem? Mitt tangentbord heter Microsoft MultiMedia Keyboard 1.0A.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag och en kompis ska lana nu men vi har ett problem. Jag använder våran stantionära dator och han ska använda våran bärbara.

Den stantionära datorn har XP SP1 och den bärbara har Win 2000. Vi använder en hub för att koppla ihop datorerna och bredbandet men det är bara en dator som får kontakt med bredbandet. Huben funkar alltid hemma hos min kompis med 2 datorer och bredband ihopkopplade.

Kan det vara att datorerna har olika operativsystem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, jag hittar dem fan inte. Men nu vet jag mer specifikt vad jag ska ha.

Någon som vet var jag kan hitta Panacer Twinklecam Pro USB Webcam- drivrutiner? <_<

*EDIT*

Tror jag hittade den... Jag laddar ner den just nu. Men ni får gärna länka ändå :wub:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar väl att det är datorhjälps-trådem som gäller för frågor om sånt här...

Nån som vet nån bra s.k tablet (så man kan måla med en penna typ) på datorn, eller nån bra sida med olika tableter?

Ska helst var atrådlös och anslutas via usb, lagom stor och ha ett måttligt pris, med måttligt pris menar jag inte att det ska vara nån skitsak men helst inte för dyrt heller, lagom helt enkelt :wub:

Edit: och så var det nästa problem, nu har jag installerat nya Dc++, problem så klart <_<, Min Favorite Hubs lista har blivit tömd. Och när jag ska gå in och adda nya hubbar så kommer det bara upp en massa 0b hubbar och så står det inget land eller nåt sånt...

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en kompis ska lana nu men vi har ett problem. Jag använder våran stantionära dator och han ska använda våran bärbara.

Den stantionära datorn har XP SP1 och den bärbara har Win 2000. Vi använder en hub för att koppla ihop datorerna och bredbandet men det är bara en dator som får kontakt med bredbandet. Huben funkar alltid hemma hos min kompis med 2 datorer och bredband ihopkopplade.

Kan det vara att datorerna har olika operativsystem?

Kan gissa på att det inte är felet <_< både 2 är fortfarande windows.

Kanske möjligt att någon brandvägg hindrar den andra datorn.?

Annars kan ni använda hamachi som borde fungera, har ingen lust att förklara vad det är riktigt.

Sök på hamachi i google för att ta reda på mer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan gissa på att det inte är felet <_< både 2 är fortfarande windows.

Kanske möjligt att någon brandvägg hindrar den andra datorn.?

Annars kan ni använda hamachi som borde fungera, har ingen lust att förklara vad det är riktigt.

Sök på hamachi i google för att ta reda på mer!

Finns en tråd om Hamachi några sidor bak i spel-delen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, jag hittar dem fan inte. Men nu vet jag mer specifikt vad jag ska ha.

Någon som vet var jag kan hitta Panacer Twinklecam Pro USB Webcam- drivrutiner? <_<

*EDIT*

Tror jag hittade den... Jag laddar ner den just nu. Men ni får gärna länka ändå :wub:

Haha, äntligen kom det rätta namnet. Det finns många olika slags Twinklecam.

Jag har också haft en twinklecam dock inte en pro. Slutade ganska tragiskt med den, den blev uppäten av min hund.

Nu har jag en Logitech Quickcam Messenger Plus.

Sååå, hur gick det med drivrutinerna?

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, äntligen kom det rätta namnet. Det finns många olika slags Twinklecam.

Jag har också haft en twinklecam dock inte en pro. Slutade ganska tragiskt med den, den blev uppäten av min hund.

Nu har jag en Logitech Quickcam Messenger Plus.

Sååå, hur gick det med drivrutinerna?

Mjo, jag visste inte exakt vilken Twinklecam det var. Jag tyckte jag var rätt duktig faktiskt, hade den helt omärkt här, fick låna den av en kompis som jag inte hörde av. Så jag sökte på "USB Cam" på google bild, och efter många sidor hittade jag den, Twinklecam. Sedan upptäckte jag att alla Pro hade en blå plupp på ovansidan, och inte de vanliga. Det enda min kompis sa var att den var DC- 120, vilket inte riktigt stämde, det var DC-2120. Men nu fungerar det fint, jag hade ett hett videosamtal med SlewME. Han spelade "man ska ha husvagn" för mig. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, jag visste inte exakt vilken Twinklecam det var. Jag tyckte jag var rätt duktig faktiskt, hade den helt omärkt här, fick låna den av en kompis som jag inte hörde av. Så jag sökte på "USB Cam" på google bild, och efter många sidor hittade jag den, Twinklecam. Sedan upptäckte jag att alla Pro hade en blå plupp på ovansidan, och inte de vanliga. Det enda min kompis sa var att den var DC- 120, vilket inte riktigt stämde, det var DC-2120. Men nu fungerar det fint, jag hade ett hett videosamtal med SlewME. Han spelade "man ska ha husvagn" för mig. <_<

Ok, fint att den funkar. Skulle också var fint om min skulle sluta leka cp, när jag filmar nåt så är det risk för att cammen crashar och om den gör det så får jag CPU användning på 100 :wub:

Och har ett ännu värre problem, när jag har installerat och skall starta Crashday strax innan det är i gång

crashar datorn och hoppar till en Blå screen där det står typ 20 rader med vit text och den Blåa screenen håller i 2-4 Sekunder sen startas Dator operativsystemet om.

Snälla säg inte att mitt Moderkort har blivit pajj :'( Det är hittills ändast i Crashday det här hender.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, fint att den funkar. Skulle också var fint om min skulle sluta leka cp, när jag filmar nåt så är det risk för att cammen crashar och om den gör det så får jag CPU användning på 100 <_<

Och har ett ännu värre problem, när jag har installerat och skall starta Crashday strax innan det är i gång

crashar datorn och hoppar till en Blå screen där det står typ 20 rader med vit text och den Blåa screenen håller i 2-4 Sekunder sen startas Dator operativsystemet om.

Snälla säg inte att mitt Moderkort har blivit pajj :'( Det är hittills ändast i Crashday det här hender.

Det låter mer som ett fel på windows?

Jag skulle iaf reinstallera windows.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket, tyvärr fungerade de inte.

driverguide.com/

Du måste dock registrera dig, men om jag minns rätt så är det en rätt smärtfri process som varken ger dig äckliga nyhetsbrev i mejlen eller huvudvärk. Dessutom så är det en bra sida att vara medlem på eftersom det ger dig ständig tillgång till skitmånga drivrutiner. :wub:

Det är dock inte givet att de du söker efter finns där <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

driverguide.com/

Du måste dock registrera dig, men om jag minns rätt så är det en rätt smärtfri process som varken ger dig äckliga nyhetsbrev i mejlen eller huvudvärk. Dessutom så är det en bra sida att vara medlem på eftersom det ger dig ständig tillgång till skitmånga drivrutiner. :wub:

Det är dock inte givet att de du söker efter finns där <_<

Tack. Nu hade jag i för sig redan hittat drivrutinerna, men tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey har själv ett litet problem, med windows tror jag.

Förr i tiden så behövde jag starta datorn 2 gånger innan den "startade" alltså trycka på start-knappen sen ctrl+alt+delete annars startade den inte helt enkelt.

så jag tänkte fixa dethär med mina magiska krafter, och det gick fintfint.

men efter det så började datorn gå skitlångsamt (tog typ 5 minuter innan jag kom fram till välj användare) och att spela osv hackar/laggar det coolt mycket. nån som vet varför det kan gå segt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har fått en "ny" dator och den är uppdelad i: Alex, pappa och administratör. Nu är det så att kontot "administratör" är tvungen att installera de flesta programen för att kontona "Alex" och "Pappa" ska kunna köra dem.

Finns det något sätt så att Alex och Pappa kan installera de programen de vill, utan att behöva logga in som administratör för att installera dem?

Obs: Detta gäller en dator med Win 2000

Ps. Vart kollar man den exakta processor hastigheten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...