R2D2 Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Låter som om du skulle köpa precis ett sådant jag köpte bara för några dagar sen på Inets utförsäljning - Leadtek GeForce A6600TD 256MB. Tyvärr är de alla slut nu men du kan säkert få tag på ett liknande under DH. Dock kanske det blir lite sämre om det ska vara under 1000:-, jag fick mitt för 795:- men det var för att det var utförsäljning. Annars skulle det ha kostat 1055:-. Det är klart mycket säkrare att köpa av Datorbutiken, men klart mycket billigare att köpa av en privatperson. Du kan ju alltid begära att få testa grafikkortet innan du köper det. Jag kan alltid hjälpa dig. Japp. Något sådant blir nog bra. Eftersom jag har Nvidia nu och det har funkat bra (mitt kort är trots allt 5 år gammalt) så ska jag nog fortsätta med det. Ska nog köpa ett begagnat då, betala halva summan, installera, prova en dag och sen köpa eller lämna tillbaka. Eller så köper jag nytt. Har några tusen pengar på kontot ändå som jag inte har något vettigt att göra med. Hjälpa till får du gärna göra. Jag har rätt bra koll på hur man sätter dit det och så förutom den extra strömkontakten som du snackade om. Finns det sådan kontakt på mitt nätagg tror du? Kom gärna med bild på kontakten så kan jag kolla. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 (redigerad) Japp. Något sådant blir nog bra. Eftersom jag har Nvidia nu och det har funkat bra (mitt kort är trots allt 5 år gammalt) så ska jag nog fortsätta med det. Ska nog köpa ett begagnat då, betala halva summan, installera, prova en dag och sen köpa eller lämna tillbaka. Eller så köper jag nytt. Har några tusen pengar på kontot ändå som jag inte har något vettigt att göra med. Hjälpa till får du gärna göra. Jag har rätt bra koll på hur man sätter dit det och så förutom den extra strömkontakten som du snackade om. Finns det sådan kontakt på mitt nätagg tror du? Kom gärna med bild på kontakten så kan jag kolla. Jag drog aldrig sladden från nätagget ens. Som du ser på bilden så särade jag bara på två andra strömkontakter som satt ihop, och knödde in den som jag fick med (grön på bilden) där. Om du inte förstår visar jag dig på plats. Edit. Däremot måste du ha ett dugligt Nätaggregat som kan förse grafikkortet med tillräckligt mycket ström. Det beror lite på hur mycket annat du har kopplat till det. Jag har i varje fall 350W och det duger fint. Men, som sagt, det är därför du ska testa att koppla in kortet innan du betalar. Redigerad 14 juni, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag drog aldrig sladden från nätagget ens. Som du ser på bilden så särade jag bara på två andra strömkontakter som satt ihop, och knödde in den som jag fick med (grön på bilden) där. Om du inte förstår visar jag dig på plats. Edit. Däremot måste du ha ett dugligt Nätaggregat som kan förse grafikkortet med tillräckligt mycket ström. Det beror lite på hur mycket annat du har kopplat till det. Jag har i varje fall 350W och det duger fint. Men, som sagt, det är därför du ska testa att koppla in kortet innan du betalar. Ser ut som en sådan som jag hade till nya hårddisken. Har en sådan över. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Nu har något konstigt hänt, efter jag har spelet i några minuter så börjar allt "lagga". Alltså att det ser ut som stillbilder. Vad kan vara fel? Den har inte varit så här förut. Hittar inget när jag scannar efter virus heller. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Nu har något konstigt hänt, efter jag har spelet i några minuter så börjar allt "lagga". Alltså att det ser ut som stillbilder. Vad kan vara fel? Den har inte varit så här förut. Hittar inget när jag scannar efter virus heller. Överhettning? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Hm. Har köppt ett nytt grafik kort och med det kom en TV DVI kabel som skall kopplas till TVn så att man kan bla spel och titta på DVD. Hur får jag detta och funka? Jag har inga exakta drivrutiner eftersom cdn bad mig att kolla på xfxforce.com, där jag inte hittade något alls. Jag ladde dock ner ett par rutiner från GeForce som gäller till 6 och 7 serien (GeForce 6200) men dessa verkar inte fungera. Vad gör jag? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Hm. Har köppt ett nytt grafik kort och med det kom en TV DVI kabel som skall kopplas till TVn så att man kan bla spel och titta på DVD. Hur får jag detta och funka? Jag har inga exakta drivrutiner eftersom cdn bad mig att kolla på xfxforce.com, där jag inte hittade något alls. Jag ladde dock ner ett par rutiner från GeForce som gäller till 6 och 7 serien (GeForce 6200) men dessa verkar inte fungera. Vad gör jag? Är det GeForce du har ska du ladda ner från www.nvidia.com. Sedan måste du ändra några inställningar i nView för att kunna koppla TVn till datorn. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Det är nog inte såmånga som kollar på SA forumet längre. Så jag tänkte även posta mitt problem här: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=39129 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Nu har jag 2 problem 1. Hur ska man göra för att ta screenshots med vlc, är det nån speciel sorts codec eller liknande man måste ha för det? allt jag får upp när jag ska ta screenshot är en hel svart ruta. 2. Min mic till headsetet har slutat funkat, det funkade igår, likaså i morse, nu har den dött helt och jag har inte gjort nånting med den. Headsetet är utav modelen Deltaco HL-9, kan det vara nån drivrutin eller liknande som kan fattas? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) Nu har jag 2 problem 1. Hur ska man göra för att ta screenshots med vlc, är det nån speciel sorts codec eller liknande man måste ha för det? allt jag får upp när jag ska ta screenshot är en hel svart ruta. 2. Min mic till headsetet har slutat funkat, det funkade igår, likaså i morse, nu har den dött helt och jag har inte gjort nånting med den. Headsetet är utav modelen Deltaco HL-9, kan det vara nån drivrutin eller liknande som kan fattas? 1. Video>Skärmbild. *edit* Eftersom du kommer att fråga det också. Den hamnar i mina bilder. Redigerad 15 juni, 2006 av R2D2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) Är det GeForce du har ska du ladda ner från www.nvidia.com. Sedan måste du ändra några inställningar i nView för att kunna koppla TVn till datorn. n-Vie-whh? Redigerad 15 juni, 2006 av Jazz Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) 2. Min mic till headsetet har slutat funkat, det funkade igår, likaså i morse, nu har den dött helt och jag har inte gjort nånting med den. Headsetet är utav modelen Deltaco HL-9, kan det vara nån drivrutin eller liknande som kan fattas? Knappast om den fungerade igår. Se till att alla sladdar sitter i, både de som går in i datorn och de som går in i headsetet. Antingen har datorns uttag gått sönder, eller så har sladden eller micken gått sönder. Testa den på en annan dator. Edit. Nej, Jazz, här (för WinXP). Redigerad 15 juni, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Knappast om den fungerade igår. Se till att alla sladdar sitter i, både de som går in i datorn och de som går in i headsetet. Antingen har datorns uttag gått sönder, eller så har sladden eller micken gått sönder. Testa den på en annan dator. Edit. Nej, Jazz, här (för WinXP). Thx. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Thx. Inga problem. Glöm inte att avinstallera de gamla drivrutinerna först. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Har fixat med rutinerna nu, hittar dock inte nView, var skall det ligga? Alla program? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Har fixat med rutinerna nu, hittar dock inte nView, var skall det ligga? Alla program? Högerklick på skrivbordet > nVidia display. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag hadde funderat på att överclocka processorn lite . men jag hittar inget sådant program jag har en intel pentium 4HT 3,20ghz Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) Högerklick på skrivbordet > nVidia display. Härliga grejer man kunde mixa med. Hittade dock inget TV relaterat. Edit: Denna snabbtangent kräver att både TV:ns utsignal OCH antingen en CRT eller LCD är ansluten. LCD har jag inte, men vad är CRT? Utsignal? Redigerad 15 juni, 2006 av Jazz Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Är det här man skryter om sin nya monsterdator eller har ja kommit fel? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Jag hadde funderat på att överclocka processorn lite . men jag hittar inget sådant program jag har en intel pentium 4HT 3,20ghz Ja, sen gör du det med originalfläkten på! Om du inte ens kan hitta ett program så borde du låta bli. Är det här man skryter om sin nya monsterdator eller har ja kommit fel? Du har kommit fel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts