Adriian Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Detta är inte mitt problem utan en kompis. När han har haft igång sin dator en stund så startar den om sig. Det händer ganska ofta. Vi ska lana över helgen och skulle verkligen behöva hjälp med detta. Hjälp uppskattas! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Nu har något konstigt hänt, efter jag har spelet i några minuter så börjar allt "lagga". Alltså att det ser ut som stillbilder. Vad kan vara fel? Den har inte varit så här förut. Hittar inget när jag scannar efter virus heller. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Detta är inte mitt problem utan en kompis. När han har haft igång sin dator en stund så startar den om sig. Det händer ganska ofta. Vi ska lana över helgen och skulle verkligen behöva hjälp med detta. Hjälp uppskattas! Över-pöver-böverhettning Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 (redigerad) Över-pöver-böverhettning Den stängs bara av när man startar spel. Typ LFS och CS. Behöver han en ny fläkt till grafikkortet? Edit: Den dör ibland när han startar den också. Edit 2: Datorn är begagnad och funkade bra den första månaden. Kan det vara att man behöver dammsuga den? Edit 3: Vilken temperatur ska datorn ligga på ungefär? Redigerad 14 juni, 2006 av nor_adde Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Daniel_al Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Om den startar om av sig själv så är det inte fläkten det är fel på (då skulle skärmen bara *pausat*) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Om den startar om av sig själv så är det inte fläkten det är fel på (då skulle skärmen bara *pausat*) Då kan du ju förklara varför min dator startades om när jag tryckte in en skruvmejsel i fläkten precis? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Den stängs bara av när man startar spel. Typ LFS och CS. Behöver han en ny fläkt till grafikkortet? Edit: Den dör ibland när han startar den också. Edit 2: Datorn är begagnad och funkade bra den första månaden. Kan det vara att man behöver dammsuga den? Edit 3: Vilken temperatur ska datorn ligga på ungefär? Har han en fläkt på grafikkortet? Är datorn under 50 grader är det bra. Rensa datorn från damm om ni inte redan gjort det. Om den dör när han startar den kan det vara fel på tändstiften. Tihihihihihihihi. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Daniel_al Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Hmm, menade fläkten till grafikkortet glömde nämna det i förra posten. btw skruvmejsel i fläkt, smart Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Har han en fläkt på grafikkortet? Är datorn under 50 grader är det bra. Rensa datorn från damm om ni inte redan gjort det. Om den dör när han startar den kan det vara fel på tändstiften. Tihihihihihihihi. Datorn ligger på ungefär 38-40 grader men vi har inte dammsugit den än. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Datorn ligger på ungefär 38-40 grader men vi har inte dammsugit den än. Det är rätt bra, i för sig. Det kan vara grafikkortet som har fått sig en knäpp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Har tagit bort modemet nu för att få en ledig pci-plats precis under grafikkort (har haft problem, förmodligen värme). Hittade inte tomma täckplåten, så nu gapar det öppet där modemet satt. Är det lungt om man bara tar lite isoleringstejp över eller ska man försöka köpa en täckplåt billigt när man ändå är på dh? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Hmm, menade fläkten till grafikkortet glömde nämna det i förra posten. btw skruvmejsel i fläkt, smart JAg kan använda en penna i fortsättningen om det får dig att må bättre. Oh stoppade grafikkortsfläkten, gissa vad som hände! =O REBOOT WAAAH Praise the lord, it's a miracle WOHO Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Daniel_al Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 JAg kan använda en penna i fortsättningen om det får dig att må bättre. Oh stoppade grafikkortsfläkten, gissa vad som hände! =O REBOOT WAAAH Praise the lord, it's a miracle WOHO nu måste du ljuga jag kunde köra utan fläkt i 1 månad...hände att allt stannade då och då, sen rök grafikkortet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 nu måste du ljuga jag kunde köra utan fläkt i 1 månad...hände att allt stannade då och då, sen rök grafikkortet Nej varför skulle jag ljuga. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Har tagit bort modemet nu för att få en ledig pci-plats precis under grafikkort (har haft problem, förmodligen värme). Hittade inte tomma täckplåten, så nu gapar det öppet där modemet satt. Är det lungt om man bara tar lite isoleringstejp över eller ska man försöka köpa en täckplåt billigt när man ändå är på dh? Köp täckplåt. Dels är det ju bättre, och så är det snyggare. De är ju knappast dyra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Kan det vara så att fläkten på hans grafikkort snurrar för sakta och inte kyler tillräckligt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Infinite Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Jag ska ta bort gammal kylpasta. Vad bör jag använda för att få bort det på ett så bra sätt så möjligt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Mitt grafikkort är heltsjukt. När datorn har varit på mer än några timmar händer det att skärmen bara stänger av sig. Startar man om datorn är bios-loggan skum, massor av olika färger. Då får man vänta en kvart och sen sätta på den igen. Är ändå lite sugen på nytt grafikort. Är det okej att köpa begagnat på dreamhack? Något att akta sig för? Annars köper jag nytt från datorbutiken som brukar ha monter där. Vilka modeller kan ni rekommendera? Vill ha ett AGP som funkar med min delldator. Har P4 på 2000mhz så ett x1800 skulle bara bli flaskhalsat. 6600 eller motsvarande ATI (vilket?)? Blir nog ändå ganska stor skillnad mot mitt Geforce 3 som jag har nu. Prisklass: under 1000. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Mitt grafikkort är heltsjukt. När datorn har varit på mer än några timmar händer det att skärmen bara stänger av sig. Startar man om datorn är bios-loggan skum, massor av olika färger. Då får man vänta en kvart och sen sätta på den igen. Är ändå lite sugen på nytt grafikort. Är det okej att köpa begagnat på dreamhack? Något att akta sig för? Annars köper jag nytt från datorbutiken som brukar ha monter där. Vilka modeller kan ni rekommendera? Vill ha ett AGP som funkar med min delldator. Har P4 på 2000mhz så ett x1800 skulle bara bli flaskhalsat. 6600 eller motsvarande ATI (vilket?)? Blir nog ändå ganska stor skillnad mot mitt Geforce 3 som jag har nu. Prisklass: under 1000. Låter som om du skulle köpa precis ett sådant jag köpte bara för några dagar sen på Inets utförsäljning - Leadtek GeForce A6600TD 256MB. Tyvärr är de alla slut nu men du kan säkert få tag på ett liknande under DH. Dock kanske det blir lite sämre om det ska vara under 1000:-, jag fick mitt för 795:- men det var för att det var utförsäljning. Annars skulle det ha kostat 1055:-. Det är klart mycket säkrare att köpa av Datorbutiken, men klart mycket billigare att köpa av en privatperson. Du kan ju alltid begära att få testa grafikkortet innan du köper det. Jag kan alltid hjälpa dig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Letar efter ett grafikkort som funkar med vista, några tips? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts