Hew Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Ligger mellan VG och MVG i Datorkunskap, men för att få MVG måste jag fixa en sak till på måndag. Det jag ska göra är ett "skitbra" excelprogram, men har ingen aning om vad. Vet inte om jag ska göra det ens, om jag inte kommer på något bra, och det är här ni kommer in i bilden, undrar alltså om ni har något bra tips på vad man kan göra i excel för att visa MVG-kvalitet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Man kan till exempel göra hangman i excel. Det kanske duger eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Ligger mellan VG och MVG i Datorkunskap, men för att få MVG måste jag fixa en sak till på måndag. Det jag ska göra är ett "skitbra" excelprogram, men har ingen aning om vad. Vet inte om jag ska göra det ens, om jag inte kommer på något bra, och det är här ni kommer in i bilden, undrar alltså om ni har något bra tips på vad man kan göra i excel för att visa MVG-kvalitet. Har alla datorkunskap ? jag har ej hört talas om det i våran skola Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 (redigerad) Har alla datorkunskap ? jag har ej hört talas om det i våran skola Tror det är en obligatorisk kurs för alla ettor, iallfall är det så på våran skola. Edit: Hm, R2, det låter nästan lite för svårt det där, fast vad vet jag? Kanske är lättare än man tror. Redigerad 10 juni, 2006 av Hew Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 (redigerad) Nu behöver jag snabb hjälp. Min formatering gick inte riktigt som beräknat. Jag råkade förstöra Windows- XP- skivan (jag skrev så gick det igenom på något jävligt sätt). Så nu har jag inget Windows XP att installera. Jag är på jakt efter det, men sålänge fick jag låna en Windows ME- skiva av Tomtefar, så jag kan ha något på datorn. Men jag vet inte hur jag ska installera det, riktigt. Datorn är alltså formaterad, och när jag stoppar i skivan och väljer "Starta datorn med CD-Rom- stöd" så står det att Enhet C inte innehåller någon giltig FAT eller FAT32- Partition. Det gör den? Men vad ska jag göra? Måste jag skapa en ny partition eller? Vad är kommandot för det? Om någon har någon bra länk till XP Pro i underlandet får ni gärna skicka den. EDIT Jacker förklarade för mig. ME använder sig av FAT32 och XP av NTFS. Jag orkar inte ändra det, jag får försöka hitta XP. Släng gärna iväg ett PM... Jag behöver Windows XP Pro SP1 (Svenskt). Redigerad 10 juni, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Vad händer om man INTE laddar mobilen i femton timmar när man just har fått den och detta rekommenderas. Dör man/den? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Vad händer om man INTE laddar mobilen i femton timmar när man just har fått den och detta rekommenderas. Dör man/den? Batteriet får kortare livslängd. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Batteriet får kortare livslängd. Jasså. På så vis... Då får min ny Sony Ericsson K750i ligga bredvid mig i femton timmar *skryt skryt* Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 (redigerad) Jasså. På så vis... Då får min ny Sony Ericsson K750i ligga bredvid mig i femton timmar *skryt skryt* Nice. Du kan sätta på den medan du laddar den, så du vet. Och för att stilla er alla lite - jag har äntligen lyckats fixa datorn. Har installerat Windows på den. Men, lite hjälp behöver jag. Det är som så att skivan förstördes när jag höll på att installera XP förra gången, och nu när jag installerat det har jag liksom två stycken operativsystem på datorn. När jag startar den får jag välja mellan två stycken Windows XP - det ena fungerar, det andra fungerar inte. Hur kan jag få bort det ofungerande? Öh, vad fan är det här, som ligger och skräpar i min Program- mapp? En mapp som heter "Bhelpuri", i den en mapp som heter "Trixie" och i där lite crap. Redigerad 10 juni, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Vad heter sidan där man kan kolla sin bandbredd? Alltså hur fort man kan tanka. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 (redigerad) EDIT: Det var inget... hittade det nu. Redigerad 11 juni, 2006 av Tux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Vad heter sidan där man kan kolla sin bandbredd? Alltså hur fort man kan tanka. Ingen sida men här e ett program TPTEST Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Vad heter sidan där man kan kolla sin bandbredd? Alltså hur fort man kan tanka. http://www.acc.umu.se/~aquila/speedtest/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Tack för båda svaren! Fortfarande 0,5 MBit, jag beställde 8MBit för två veckorsen . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 Förlåt för dubbelpost. Jag tar detta här med: Finns det någon sida där man kan skriva in sina inställningar och kolla om datorn klarar spelet? Alltså jag vill kolla hur bra min nya dator klarar Oblivion och jag har inte den än. Hoppas ni fattar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 12 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2006 (redigerad) Förlåt för dubbelpost. Jag tar detta här med: Finns det någon sida där man kan skriva in sina inställningar och kolla om datorn klarar spelet? Alltså jag vill kolla hur bra min nya dator klarar Oblivion och jag har inte den än. Hoppas ni fattar. http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srl Annars är det ganska solklart att din nya dator klarar Oblivion... Wops... det där tänkte jag inte igenom. Never mind. Redigerad 12 juni, 2006 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 1. En kompis dator är elak... hon uppdaterade så fick hon upp denna, hon startade om, men hon får ändå upp det.. hon har startat om flera gånger och hon får ändå upp den.. nån som har nån aning om vad som kan vara fel? 2. Ibland dör hennes skärm och man får inte igång den igen, vad kan krångla där?cpbajsbarnr_v.bmp Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 (redigerad) Vilken temperatur står det där för? Det här är första sommaren för min dator och den brinner bokstavligt talat upp. Jag hoppas på att det är Processorn, för jag ska ändå köpa en ny fläkt till den eftersom den låter förjävligt. Edit. Den är på 63 nu. Redigerad 13 juni, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 (redigerad) Drivrutiner till nividia gforce4? Har aldrig lärt mig det där med drivrutiner! Finns det nån vänlig själ som kan hjälpa mig? Siana@ Tror det är grafikkortet. Brodd@ Det är grafikkortet som blir överhetat tror jag, jag hade samma problem ett tag, det löstesig när jag köpte nytt grafikkort! Redigerad 13 juni, 2006 av FoxtroT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 Siana@ Tror det är grafikkortet. Grafikkortet är sprillans nytt, ett par dagar gammalt så jag tvivlar starkt på att det är det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts