Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Hej alla c... eh, barn.

Jag är ute och letar efter ett grafikkort men orkar inte leta så jag vänder mig till er kära vänner. Någon som har något fint tips på ett grafikkort som klarar de flesta nya spel samt inte kostar en hel förmögenhet?

Behöver lite tips nämligen. Har ett gammalt "NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X (GeForce4 Ti 4200 with AGP8X)" :)

Enjoy.

nVidia GeForce 7300LE fungerar utmärkt med dom senaste spelen.

---------

Min dator ligger på runt 50-52 grader, på tok för mycket enligt mig.

Den är rätt ny så damm finns det inte mycket i den vid fläkten.

Men har funderat på att uppgradera kylningen, bör man satsa på fläkt eller ska man ta

vattenkylning? Brukar spela en hel del på den här datorn så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Och... GiZmo dubblar!!! :)

Funderar på att köpa et 512 mb Geforce 7800GT/GTX

för tillfället har jag ett 256mb Geforce 7800GT..

Någon bra ide?

Det var det dummaste jag hört.

Behåll ditt grafikkort, för guds skull. Det skulle inte bli någon skillnad om du köpte 512MB. Och varför skaffa nytt om du har 7800GT? Det kommer hålla ett bra tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det dummaste jag hört.

Behåll ditt grafikkort, för guds skull. Det skulle inte bli någon skillnad om du köpte 512MB. Och varför skaffa nytt om du har 7800GT? Det kommer hålla ett bra tag till.

Visst.. Visst..

Men lite roligare att spela när man vinner några FPS och slipper lagg..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst.. Visst..

Men lite roligare att spela när man vinner några FPS och slipper lagg..

Du vinner knappt några fps på att köpa ett kort med lite mer minne. Inte heller så mycket på att köpa ett GTX istället.

Har du stöd för SLI kan du köpa ett till kanske, men annars är det väl bara att ställa ner upplösningen lite. Vilka spel laggar med 7800 GT?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vinner knappt några fps på att köpa ett kort med lite mer minne. Inte heller så mycket på att köpa ett GTX istället.

Har du stöd för SLI kan du köpa ett till kanske, men annars är det väl bara att ställa ner upplösningen lite. Vilka spel laggar med 7800 GT?

Japp, datorn har SLI stöd.

Oftast dom mest krävande laggar, och jag använder mig av 800 X 600 eller 1024 X 768 i upplösning.

Oblivion, laggar med lite sämre än medium grafik Men fick det fixat när jag ändrade någon grässiffra och tog bort HDR.

F.E.A.R., Laggar på full grafik med 1024 X 768 upplösning.

GTA SA, laggar på full grafik med 1200 X 1024 (Borde väl antagligen prova 1024 X 768 i stället)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oftast dom mest krävande laggar, och jag använder mig av 800 X 600 eller 1024 X 768 i upplösning.

Oblivion, laggar med lite sämre än medium grafik Men fick det fixat när jag ändrade någon grässiffra och tog bort HDR.

GTA SA, laggar på full grafik med 1200 X 1024 (Borde väl antagligen prova 1024 X 768 i stället)

Kan det vara så att processorn är en flaskhals?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det knappast grafikkortet det är fel på. Vad har du för processor?

Har du kantutjämning på då? Det brukar ju vara den största boven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har skaffat Audacity nu och tänkte kolla lite vad man kunde göra och så, och sen närjag tänkte kolla effects så kunde jag inte välja nåt? det blir bara så här som på bilden? :D Ska jag inte kunna välja dom? Jag fattar ingenting :lol:

EDIT: lista ut det... var tvungen att markera först :P

Men jag förstår fortfarande inte mycket :) hittade ingen "guide" eller så hur man använder på hemsidan, nån som kan nån guide eller nåt?

post-7116-1149022319_thumb.jpg

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte vara duktig och defragmentera datorn. Men så kom det här upp. Vad menas? :D

Nu är jag ingen hejjare på datorer men kör scandisc som det står att du skall göra. Det stänger ju av de sektioner som det är fel på. Sedan bör du kunna fragmatera datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag ingen hejjare på datorer men kör scandisc som det står att du skall göra. Det stänger ju av de sektioner som det är fel på. Sedan bör du kunna fragmatera datorn.

Jag tänkte det. Men har jag Scandisk? Motsvarar Scandisk Diskrensning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte det. Men har jag Scandisk? Motsvarar Scandisk Diskrensning?

Ja det har du. Start--->Kontrollpanelen--->Scandisk (skall finnas 2 allternativ, Scandisk och defrag)

tror jag att det är. Är på jobbet och där har de låst start menyn. :D

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det knappast grafikkortet det är fel på. Vad har du för processor?

Har du kantutjämning på då? Det brukar ju vara den största boven.

AMD 64 4000+, 2.41 GHz. Och den antar jag inte är världens bästa men iaf bra.

Kantutjämning = Av

Men jag antar att jag får bli van med att inte köra höga inställningar då :D

1024 mb RAM. Så ingen behöver tänka på det.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AMD 64 4000+, 2.41 GHz. Och den antar jag inte är världens bästa men iaf bra.

Kantutjämning = Av

Men jag antar att jag får bli van med att inte köra höga inställningar då :D

1024 mb RAM. Så ingen behöver tänka på det.

Hmm, nu blir jag riktigt förvirrad. Hur fan kan Fear lagga med 1024 upplösning om du kör på en sån dator?

Kan det vara så enkelt att du måste skaffa de senaste drivrutinerna?

nvidia.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, nu blir jag riktigt förvirrad. Hur fan kan Fear lagga med 1024 upplösning om du kör på en sån dator?

Kan det vara så enkelt att du måste skaffa de senaste drivrutinerna?

nvidia.com

Senaste drivrutinerna..

@Chucky chuck: Tryck enkelt på Start knappen sen Kör > Regedit. Så tar du bort alla San An nycklar i Hkey_local_machine

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...