skribb Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Finns det något porgram som gör så att ljudkortet inte brusar så mycket? Eller är det helt omöjligt? Det är inte själva ljudkortet som brusar. Har med magnetism, jord och störningar från andra apparater/utgångar att göra. Börja med att stänga av allt du inte använder, som CD Audio, Auxillary, Midi, SPDIF osv. Sänker bruset en del. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Jo, nu är det så att jag tänke rusta upp min gamla maskin som endast har 512mb RAM-minne. Min fråga är, kan jag köpa en 1GB RAM och kombinera dessa, alltså ha 1x 1024mb + 1x512mb eller måste det vara två likadana, dvs 1x512mb + 1x512mb. Har aldrig orkat få all denna kunskapen, och finns det en datorhjälpstråd ska den fanemej användas. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 (redigerad) Jo, nu är det så att jag tänke rusta upp min gamla maskin som endast har 512mb RAM-minne. Min fråga är, kan jag köpa en 1GB RAM och kombinera dessa, alltså ha 1x 1024mb + 1x512mb eller måste det vara två likadana, dvs 1x512mb + 1x512mb. Har aldrig orkat få all denna kunskapen, och finns det en datorhjälpstråd ska den fanemej användas. Klart du kan ha 2 olika, jag har 128+32 MB tex... Fast tro mig, 512MB duger till det mesta, om du inte vill köra dom mest felkodade (notera "mest felkodade" och inte "nyaste"/"mest krävande") spel som finns. Redigerad 1 oktober, 2005 av Xogede Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Klart du kan ha 2 olika, jag har 128+32 MB tex... Fast tro mig, 512MB duger till det mesta, om du inte vill köra dom mest felkodade (notera "mest felkodade" och inte "nyaste"/"mest krävande") spel som finns. Hehe, okej. Men det lär ändå behövas. Kollade upp vilken typ det var, SDRAM, verkar ju bra. Sen kanske grafikkortet är sämst, endast ett 128mb ATI Radeon 9800 pro. Mina krav är max på BF2 vilket min burk med 1GB RAM och ett GeForce 6800 klarar galant.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Det är inte själva ljudkortet som brusar. Har med magnetism, jord och störningar från andra apparater/utgångar att göra. Börja med att stänga av allt du inte använder, som CD Audio, Auxillary, Midi, SPDIF osv. Sänker bruset en del. Det är integrerat. Jag hör det inte när jag lyssnar på musik osv. Men när jag pluggar in gitarren brusar det som satan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Hehe, okej. Men det lär ändå behövas. Kollade upp vilken typ det var, SDRAM, verkar ju bra. Sen kanske grafikkortet är sämst, endast ett 128mb ATI Radeon 9800 pro. Mina krav är max på BF2 vilket min burk med 1GB RAM och ett GeForce 6800 klarar galant.. Radeon 9800 Pro duger helt klart. Är du så jävla grafikkåt att du måste ha BF2 på högsta? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Radeon 9800 Pro duger helt klart. Är du så jävla grafikkåt att du måste ha BF2 på högsta? Vem är inte grafikkåt? Skulle du säga "Nee, jag kör hellre på 'low' än på 'ultra-high', för att jag är så tyff!"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 När jag försöker ändra filnamn på en fil, (handlar oftast om bilder) så står det något om att filen kommer att kunna skadas om jag gör det, det gör den också om jag ändrar filnamnet. Varför är det så? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Klart som fan att jag vill spela på högsta, gör jag det hos mor ska jag fan göra det hos far. Grafikkåt eller ej, jag vill njuta av spelet - hellst till max. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-ReeX Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 (redigerad) Ohh Jävlaar !! kan man ha Ett sånt grafik med så mycket Mb ??? .. ÄR ett " Gf 6600 256mb " Bra för Bf2 ! Kan man köra high ! Redigerad 2 oktober, 2005 av T-ReeX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Ohh Jävlaar !! kan man ha Ett sånt grafik med så mycket Mb ??? .. ÄR ett " Gf 6600 256mb " Bra för Bf2 ! Kan man köra high ! Kolla här http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=All...x=&q=6600+512mb Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-ReeX Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Kolla här http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=All...x=&q=6600+512mb DAMN! så är kortet lika bara som mitt 6600gt eller e den skit ?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Vem är inte grafikkåt? Skulle du säga "Nee, jag kör hellre på 'low' än på 'ultra-high', för att jag är så tyff!"? Självklart är det inte så jag menar. Jag menar att hans grafikkort kommer klara de nya spelen ett tag till, om än inte på högsta. Jag hoppas därför att du får sålt det, xpisc, annars så slösar du pengar som en kung. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-ReeX Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 (redigerad) DAMN! så är kortet lika bara som mitt 6600gt eller e den skit ?? Redigerad 2 oktober, 2005 av T-ReeX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Har ett problem med MSN.. Det håller på att logga ut hela tiden... Nån annan som haft samma problem eller vet vad som ska göras för att det ska sluta? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Har ett problem med MSN.. Det håller på att logga ut hela tiden... Nån annan som haft samma problem eller vet vad som ska göras för att det ska sluta? Brandvägg eller något som stoppar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Har ett problem med MSN.. Det håller på att logga ut hela tiden... Nån annan som haft samma problem eller vet vad som ska göras för att det ska sluta? Vad har du för virusprogram? Och vad har du för Service Pack? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 (redigerad) Brandvägg eller något som stoppar? Var i helyllekofta kollar man det nu igen?.. Brainstew. Edit : Har hittat det nu... Nope ingen brandvägg i vägen.... Redigerad 2 oktober, 2005 av packe_88 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Var i helyllekofta kollar man det nu igen?.. Brainstew. Har du Microsoft Windows XP SP2 så går du in i din kontrollpanel och klickar sedan på Windows brandväggen. Är den igång, testa stäng av och se om problemet upphör. Har du en annan personlig-brandvägg (ex. Norton el. Fsecure) så får du konfigurera alt. stänga av dessa. Har du en fysisk brandvägg, kanske i din router, får du konfigurera den så att alla de portar Messenger kan tänkas använda är öppna - vilket också medför risker. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 Tyvärr... Var inte det... Finns det inget annat det kan va??? Den loggar in o så men sen helt plötsligt loggar den ut och ska återansluta... o så håller det på sådär Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts