Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Trixar lite i bios oftast. Inget som jag rekommenderar dock, gör du fel pajar du datorn. Köp en bra processorfläkt om du absolut ska prova. Förvänta dig inga mirakel dock. Dom där stora överklockningarna har dom med flytande kväve-kylning eller liknande, inget du vill prova.

Läste du artikeln? Processorn fungerade med en vanlig fläkt i hastigheter upp till 3,8 GHz. 4,1 GHz nåddes med vattenkylning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

...men inte flytande kväve-kylning, som du sa.

Jag har sett en sådan här Intel-processor i budgetklass överklockas, på Toms Hardware det också. Då kom kom till 4,nånting, och då hade dom flytande kväve.

Leta på Digg för någon månad sen så hittar du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett en sådan här Intel-processor i budgetklass överklockas, på Toms Hardware det också. Då kom kom till 4,nånting, och då hade dom flytande kväve.

Leta på Digg för någon månad sen så hittar du.

...eftersom ordet "ibland" inte fanns med i meningen "Dom där stora överklockningarna har dom med flytande kväve-kylning eller liknande, inget du vill prova.", så antog jag att du (även) menade detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...eftersom ordet "ibland" inte fanns med i meningen "Dom där stora överklockningarna har dom med flytande kväve-kylning eller liknande, inget du vill prova.", så antog jag att du (även) menade detta fall.

Mjo. Jag menade nog det. Hade inte sett så här stor klock med fläkt innan.

Nåja, för att det ska bli nåt måste man ha bra minne, kunna en hel del om hus datorn fungerar och kunna klara sig om det går åt helvette.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla c... eh, barn.

Jag är ute och letar efter ett grafikkort men orkar inte leta så jag vänder mig till er kära vänner. Någon som har något fint tips på ett grafikkort som klarar de flesta nya spel samt inte kostar en hel förmögenhet?

Behöver lite tips nämligen. Har ett gammalt "NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X (GeForce4 Ti 4200 with AGP8X)" B)

Enjoy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla c... eh, barn.

Jag är ute och letar efter ett grafikkort men orkar inte leta så jag vänder mig till er kära vänner. Någon som har något fint tips på ett grafikkort som klarar de flesta nya spel samt inte kostar en hel förmögenhet?

Behöver lite tips nämligen. Har ett gammalt "NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X (GeForce4 Ti 4200 with AGP8X)" B)

Enjoy.

Beror helt på vad du kallar en hel förmögenhet? Ett GeForce 6600 GT skulle klara av alla spel, kanske inte på högsta, men klara av dem skulle det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trixar lite i bios oftast. Inget som jag rekommenderar dock, gör du fel pajar du datorn. Köp en bra processorfläkt om du absolut ska prova. Förvänta dig inga mirakel dock. Dom där stora överklockningarna har dom med flytande kväve-kylning eller liknande, inget du vill prova.

Okej man tackar så mycket :lol: så det bör inskaffas en AMD endå men för någon vecka sedan hörde jag att det var någon här som talade om en ny Intel model som skulle vara relatift bilig och helt ok inte vet ej om den har kommit ut eller inte dock B):ph34r:

Redigerad av darkfejs
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också en fråga om grafikkort. Tänkte köpa detta Geforce 7900 GT men funderar också på det något bättre Geforce 7900 GTX. Hur stor är skillnaden prestantamässigt? Är det värt 2000 kr extra? <_<

Du vinner väl lite mer prestanda..

Men det är upp till dig vilket du köper skulle jag va dig och har gått om pengar tar jag GTX

Om jag inte har gått om pengar GT

Själv har jag 7800GT

Men borde väl finnas et likmässit som 7900GTX på ATI sidan fast det kortet är billigare?

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej man tackar så mycket ;) så det bör inskaffas en AMD endå men för någon vecka sedan hörde jag att det var någon här som talade om en ny Intel model som skulle vara relatift bilig och helt ok inte vet ej om den har kommit ut eller inte dock <_<<_<

Mjo, Intels nya kommer snart (eller om dom har kommit redan). Även dom billiga kickar AMD vad jag har hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, Intels nya kommer snart (eller om dom har kommit redan). Även dom billiga kickar AMD vad jag har hört.

Eh? AMD's FX och Athlon 3200+ och över krossar alla P4:or oklockat i prestanda i spel.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...