Xogede Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Trixar lite i bios oftast. Inget som jag rekommenderar dock, gör du fel pajar du datorn. Köp en bra processorfläkt om du absolut ska prova. Förvänta dig inga mirakel dock. Dom där stora överklockningarna har dom med flytande kväve-kylning eller liknande, inget du vill prova. Läste du artikeln? Processorn fungerade med en vanlig fläkt i hastigheter upp till 3,8 GHz. 4,1 GHz nåddes med vattenkylning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Läste du artikeln? Processorn fungerade med en vanlig fläkt i hastigheter upp till 3,8 GHz. 4,1 GHz nåddes med vattenkylning. Ja, jag läste artikeln. Det lär ju inte ha varit en vanlig no name-fläkt, utan en bra en. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Ja, jag läste artikeln. Det lär ju inte ha varit en vanlig no name-fläkt, utan en bra en. ...men inte flytande kväve-kylning, som du sa. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 ...men inte flytande kväve-kylning, som du sa. Jag har sett en sådan här Intel-processor i budgetklass överklockas, på Toms Hardware det också. Då kom kom till 4,nånting, och då hade dom flytande kväve. Leta på Digg för någon månad sen så hittar du. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Jag har sett en sådan här Intel-processor i budgetklass överklockas, på Toms Hardware det också. Då kom kom till 4,nånting, och då hade dom flytande kväve. Leta på Digg för någon månad sen så hittar du. ...eftersom ordet "ibland" inte fanns med i meningen "Dom där stora överklockningarna har dom med flytande kväve-kylning eller liknande, inget du vill prova.", så antog jag att du (även) menade detta fall. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 ...eftersom ordet "ibland" inte fanns med i meningen "Dom där stora överklockningarna har dom med flytande kväve-kylning eller liknande, inget du vill prova.", så antog jag att du (även) menade detta fall. Mjo. Jag menade nog det. Hade inte sett så här stor klock med fläkt innan. Nåja, för att det ska bli nåt måste man ha bra minne, kunna en hel del om hus datorn fungerar och kunna klara sig om det går åt helvette. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Hej alla c... eh, barn. Jag är ute och letar efter ett grafikkort men orkar inte leta så jag vänder mig till er kära vänner. Någon som har något fint tips på ett grafikkort som klarar de flesta nya spel samt inte kostar en hel förmögenhet? Behöver lite tips nämligen. Har ett gammalt "NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X (GeForce4 Ti 4200 with AGP8X)" Enjoy. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Hej alla c... eh, barn. Jag är ute och letar efter ett grafikkort men orkar inte leta så jag vänder mig till er kära vänner. Någon som har något fint tips på ett grafikkort som klarar de flesta nya spel samt inte kostar en hel förmögenhet? Behöver lite tips nämligen. Har ett gammalt "NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X (GeForce4 Ti 4200 with AGP8X)" Enjoy. Beror helt på vad du kallar en hel förmögenhet? Ett GeForce 6600 GT skulle klara av alla spel, kanske inte på högsta, men klara av dem skulle det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 (redigerad) Trixar lite i bios oftast. Inget som jag rekommenderar dock, gör du fel pajar du datorn. Köp en bra processorfläkt om du absolut ska prova. Förvänta dig inga mirakel dock. Dom där stora överklockningarna har dom med flytande kväve-kylning eller liknande, inget du vill prova. Okej man tackar så mycket så det bör inskaffas en AMD endå men för någon vecka sedan hörde jag att det var någon här som talade om en ny Intel model som skulle vara relatift bilig och helt ok inte vet ej om den har kommit ut eller inte dock Redigerad 29 maj, 2006 av darkfejs Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Har också en fråga om grafikkort. Tänkte köpa detta Geforce 7900 GT men funderar också på det något bättre Geforce 7900 GTX. Hur stor är skillnaden prestantamässigt? Är det värt 2000 kr extra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 (redigerad) Har också en fråga om grafikkort. Tänkte köpa detta Geforce 7900 GT men funderar också på det något bättre Geforce 7900 GTX. Hur stor är skillnaden prestantamässigt? Är det värt 2000 kr extra? Du vinner väl lite mer prestanda.. Men det är upp till dig vilket du köper skulle jag va dig och har gått om pengar tar jag GTX Om jag inte har gått om pengar GT Själv har jag 7800GT Men borde väl finnas et likmässit som 7900GTX på ATI sidan fast det kortet är billigare? Redigerad 29 maj, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Okej man tackar så mycket så det bör inskaffas en AMD endå men för någon vecka sedan hörde jag att det var någon här som talade om en ny Intel model som skulle vara relatift bilig och helt ok inte vet ej om den har kommit ut eller inte dock Mjo, Intels nya kommer snart (eller om dom har kommit redan). Även dom billiga kickar AMD vad jag har hört. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Mjo, Intels nya kommer snart (eller om dom har kommit redan). Även dom billiga kickar AMD vad jag har hört. Itanium får dubbla kärnor nästa månad Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 (redigerad) gaaaaaaah.. cp dubbelpost... editerade igår men de cpade väll till igen.. gaah cp Redigerad 30 maj, 2006 av GiZmo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 (redigerad) Och... GiZmo dubblar!!! Funderar på att köpa et 512 mb Geforce 7800GT/GTX för tillfället har jag ett 256mb Geforce 7800GT.. Någon bra ide? Redigerad 29 maj, 2006 av I lol Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 (redigerad) Mjo, Intels nya kommer snart (eller om dom har kommit redan). Även dom billiga kickar AMD vad jag har hört. Eh? AMD's FX och Athlon 3200+ och över krossar alla P4:or oklockat i prestanda i spel. Redigerad 29 maj, 2006 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Itanium får dubbla kärnor nästa månad Inte den jag menade. Conroe är den nya. Eh? AMD's FX och Athlon 3200+ och över krossar alla P4:or oklockat i prestanda i spel. Ja. Jag sa Intels NYA. Dom kommer med en ny serie. Conroe tror jag. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Hur förklarar man över msn hur gtasajten fungerar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 AMD ATLON XP 2000+ 768 DDR RAM x800GTO 256 MB 300 watt räcker väl inte för detta? Datorn kommer väl brinna upp? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 (redigerad) Hur förklarar man över msn hur gtasajten fungerar? Att det fungerar som ett diskussionsforum. Redigerad 30 maj, 2006 av Mr.Dumbom Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts