rabarben Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Hur lägger man in nya fonts i Håller med till 100%!? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Hur lägger man in nya fonts i Håller med till 100%!? Lägger in dem i X:\Windows\Fonts. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 Lägger in dem i X:\Windows\Fonts. Tack Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 21 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2006 (redigerad) Hur lägger man in nya fonts i Håller med till 100%!? Den här datorn > Kontrollpanelen > Utseende och teman > teckensnitt Släng fonten där. Edit: Oh. Redigerad 21 maj, 2006 av Sikorka Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 Min hårddisk, som förut hade 189 Gb i utrymme, har efter en omformatering av datorn endast 127 Gb. Vad kan detta bero på, och hur kan jag lösa det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 Min hårddisk, som förut hade 189 Gb i utrymme, har efter en omformatering av datorn endast 127 Gb. Vad kan detta bero på, och hur kan jag lösa det? sry det är inget att göra åt detta utrymmet finns inte längre... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 Min hårddisk, som förut hade 189 Gb i utrymme, har efter en omformatering av datorn endast 127 Gb. Vad kan detta bero på, och hur kan jag lösa det? Installera service pack 1. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 sry det är inget att göra åt detta utrymmet finns inte längre... Är du helt säker på detta? HELT? Kopierar från sweclockers: 1. Har du windows XP ladda ned SP1 (Servicepack 1) Detta gör du här -> http://windowsupdate.microsoft.com Du kan hoppa och göra nästa steg också om du inte orkar testa bara steg 1. 2. EnableBigLBA. Detta gör du här -> http://www.winguides.com/registry/display.php/1115/ alexzander: skriv inget nästa gång förrän du är helt säker.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 22 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2006 Är du helt säker på detta? HELT? Kopierar från sweclockers: 1. Har du windows XP ladda ned SP1 (Servicepack 1) Detta gör du här -> http://windowsupdate.microsoft.com Du kan hoppa och göra nästa steg också om du inte orkar testa bara steg 1. 2. EnableBigLBA. Detta gör du här -> http://www.winguides.com/registry/display.php/1115/ alexzander: skriv inget nästa gång förrän du är helt säker.. jag vet att det går ibland men det går(oftast) inte att få till baka att allt... plus att jag förutsatte att han hadde laggt in alla servicepack... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 jag vet att det går ibland men det går(oftast) inte att få till baka att allt... plus att jag förutsatte att han hadde laggt in alla servicepack... Ååh lägg av. Du får gärna vara lite påläst innan du påstår saker. XP utan service pack har bara stöd för 127gb hårddisk men SP1 har stöd för mycket mer. Säg när det inte går att få tillbaka allt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 (redigerad) Wah! Wah! Wah! Wah! Wah! Wah! Vad trillade ner i brevlådan för en kort stund sen? Hämtlappar för mitt nya grafikkort och brännaren! Wah! Wah! De ska hämtas snarast! Jag hör nog av mig till er, för jag kommer säkert behöva hjälp. Eller så får snälla Tomtefar komma över och hjälpa mig. Wah! Det kommer bli en sådan fantastisk skillnad. Från GeForce 3 64MB till GeForce 6600 256MB. Wah! Redigerad 23 maj, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Wah! Wah! Wah! Wah! Wah! Wah! Vad trillade ner i brevlådan för en kort stund sen? Hämtlappar för mitt nya grafikkort och brännaren! Wah! Wah! De ska hämtas snarast! Jag hör nog av mig till er, för jag kommer säkert behöva hjälp. Eller så får snälla Tomtefar komma över och hjälpa mig. Wah! Grattis! Känslan äger! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 (redigerad) Hmm. Där försvann den glädjen. Jag hade noga tittat på kortet för att se att det inte var PCI-E, och eftersom det inte stog någonting på sidan så antog jag att det var AGP. Men nu ser jag på bilden att skiten är ett PCI-E- kort. Döda mig, snälla. Nåväl, det blir till att snabbt beställa ett nytt kort. Brännaren har jag i alla fall. Eftersom sidan hade så snabb frakt, ett par dagar så är det ingen större skada skedd. Men jag är arg på att de skriver så dåligt vad varorna är. Vadfalls?! Det här blir bara skummare och skummare. Här är kortet jag trodde jag beställde, fast 128MB. Om man trycker på ITService- länken kommer man mycket riktigt till ett AGP- kort. Men se här! Här är en annan Pricerunner- artikel. Men på Pricerunner- bilden är kortet ett AGP- kort, men tryck på ITService- länken nu så kommer du till ett PCI-E- kort! Det kan vara så att ITService har gjort fel, och både mitt och det där kortet är AGP- kort med fel bild. Men det kan likaväl vara så att mitt och det där kortet är PCI-E- kort, men att Pricerunner fått fel information. Jag har skickat ett mail till ägaren av ITService och fick svaret "Låt mig kolla detta & återkomma.". Håll tummarna. Redigerad 23 maj, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Wah! Wah! Wah! Wah! Wah! Wah! Vad trillade ner i brevlådan för en kort stund sen? Hämtlappar för mitt nya grafikkort och brännaren! Wah! Wah! De ska hämtas snarast! Jag hör nog av mig till er, för jag kommer säkert behöva hjälp. Eller så får snälla Tomtefar komma över och hjälpa mig. Wah! Det kommer bli en sådan fantastisk skillnad. Från GeForce 3 64MB till GeForce 6600 256MB. Wah! BAH! För under en månad sen bytte jag från en Riva TNT 16MB (!) till en GeForce 6200 256MB. WAH! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Ååh lägg av. Du får gärna vara lite påläst innan du påstår saker. XP utan service pack har bara stöd för 127gb hårddisk men SP1 har stöd för mycket mer. Säg när det inte går att få tillbaka allt? Hokaj, jag hade ingen aning om att original-Windows XP bara hade stöd för 127 Gb, men jag laddade ner SP2 och allt löste sig. Tack för hjälpsingen @Siana Om du mot förmodan inte begriper hur du skall få in kortet så kan jag naturligtvis springa över och hjälpa dig Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Hokaj, jag hade ingen aning om att original-Windows XP bara hade stöd för 127 Gb, men jag laddade ner SP2 och allt löste sig. Tack för hjälpsingen @Siana Om du mot förmodan inte begriper hur du skall få in kortet så kan jag naturligtvis springa över och hjälpa dig Kortet var sick. Kortet jag fick var inte ens samma på bilden, men fortfarande PCI-E, så det ska returneras. Men brännaren får du gärna hjälpa mig med. Jag fick inte in den. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Aggee Skrivet 23 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2006 Jag kan starta min dator, men skärmen, musen, tangentbordet och min iPod reagerar inte med datorn. Det här hände när jag vaknade på morgonen och skulle starta datorn men märkte att skärmen var helt svart. Min kompis säger att det har med moderkortet att göra men jag vet inte. Nån som vet vad felet kan vara? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 24 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2006 Vad blir skillnaden om man har delat grafikminne eller inte?? Alltså blir det sämre eller inte? Ska köpa ny bärbar så det finns förmodligen ingen större möjlighet att byta ut grafikkortet bara sådär:P Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2006 Vad blir skillnaden om man har delat grafikminne eller inte?? Alltså blir det sämre eller inte? Ska köpa ny bärbar så det finns förmodligen ingen större möjlighet att byta ut grafikkortet bara sådär:P Sämre, eftersom det tar minnet från arbetsminnet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 24 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2006 Sämre, eftersom det tar minnet från arbetsminnet. Ok.. Men om jag har 2048mb borde jag väl inte märka det väl? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts