Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag gillar inte Norton, men det tar visst bort trojaner, även wannabetrojaner och särskilt dina.

Sluta ljug.

Afären rekomenderade det och sa att de var en av de bättre programen. De hade det installerat på sina datorer. Och detta var inte en skum liten dator butik...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Afären rekomenderade det och sa att de var en av de bättre programen. De hade det installerat på sina datorer. Och detta var inte en skum liten dator butik...

Det säger dom för att det är lätt det antivirusprogrammet som är lättast att använda. Min mormor klarar till och med av det.

Men det är inte bäst. Finns många som är bättre på att hitta virus. Och eftersom Norton/Norman (vad det nu var du hade) ska se lull-lulligt ut så drar det mycket mer minne än till exempel Nod32 som jag tycker är det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så länge till. Intels nya Conroe kommer att slå AMD lätt. Instegsmodellen är precis bättre än AMDs FX-60.

Så jag skulle säga vänta, på intels nya.

Å jag skulle säga, vänta och se vad som kommer fram bakom det andra hörnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ett 5.25" ledigt så är det inga problem.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=NECND3550BL - Billig och finns i lager.

Bara att tuta och köra.

Hur vet jag det då? Jag är verkligen inte haj på det här, vad är det som kan förhindra att jag inte skulle kunna kopppla in den i datorn? Är det något uttag jag saknar, någon sladd, fel storlek? Vad behövs? Jag måste nämligen beställa snart. Sedan, finns det en lite billigare verision? Det behöver inte vara mycket, men helst i alla fall en femtilapp billigare.

Och, nu ska jag äntligen köpa grafikkortet, som jag pratat så mycket om!

En tusenlapp ungefär är vad jag är beredd att spendera. Över 1100 är inte tänkbart, så snälla, erbjud inget över det. Jag har kollat lite på Raddeon 9800 Atlantis 256 mb, men egentligen vet jag inte så mycket. Det lutar åt något Radeon- kort, eftersom det inte finns något bra geForce- kort för det priset vad jag vet. Så, lite hjälp, tack? DVDbrännaren och Grafikkortet måste sitta i min dator innan DreamHack börjar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet jag det då? Jag är verkligen inte haj på det här, vad är det som kan förhindra att jag inte skulle kunna kopppla in den i datorn? Är det något uttag jag saknar, någon sladd, fel storlek? Vad behövs? Jag måste nämligen beställa snart. Sedan, finns det en lite billigare verision? Det behöver inte vara mycket, men helst i alla fall en femtilapp billigare.

Och, nu ska jag äntligen köpa grafikkortet, som jag pratat så mycket om!

En tusenlapp ungefär är vad jag är beredd att spendera. Över 1100 är inte tänkbart, så snälla, erbjud inget över det. Jag har kollat lite på Raddeon 9800 Atlantis 256 mb, men egentligen vet jag inte så mycket. Det lutar åt något Radeon- kort, eftersom det inte finns något bra geForce- kort för det priset vad jag vet. Så, lite hjälp, tack? DVDbrännaren och Grafikkortet måste sitta i min dator innan DreamHack börjar. :)

Kolla om du har någon tom plats för cd/dvd spleare/brännare på dator chassiet.

Samma produkt, typ 25kr billigare. http://www.webhallen.com/prod.php?id=48033

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fungerar inte att se datorskärmen i tv.

Har en sladd som är kopplad mellan datorn och tvn, men när jag trycker att det skall Clona bilden

så blinkar det bara till i datorskärmen och tvn reagerar inte ens, vad kan vara felet? :)

Oj glömde, grafikkort GeForce7800GT.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så länge till. Intels nya Conroe kommer att slå AMD lätt. Instegsmodellen är precis bättre än AMDs FX-60.

Så jag skulle säga vänta, på intels nya.

Den lär ju kosta röv också ^_-

Men sen så släpper väll amd en ännu bättre och vise versa..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den lär ju kosta röv också ^_-

Men sen så släpper väll amd en ännu bättre och vise versa..

Jodå. Men AMDs värstingar (FX) var också skitdyra när dom var nya.

Dom billigare modellerna lär i alla fall spöa AMD, lika bra att vänta då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dell utvecklar väl bara sina tekniker och AMD skapar helt nya tekniker till sina CPUs?

Så det är därför AMD gör dyrare datorer, eller är det jag som är oförståndig?

Va? Nu är du helt lost.

AMD och Dell gör helt olika saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Nu är du helt lost.

AMD och Dell gör helt olika saker.

Jag vet (Båda sakerna du sa).

Men DELL uppgraderar tidigare grejjer t.ex. en processor 3.06GHz uppgraderar dom till 4.22GHz och ger den ett nytt namn.

Medans AMD skapar helt nya? T.ex. skapar helt nya tekniker till sin nya processor ^_^

Dell: Intel Pentium 1, 2, 3, 4.

AMD: 64, XP, 64 X2, 64 FX, sempron osv.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet (Båda sakerna du sa).

Men DELL uppgraderar tidigare grejjer t.ex. en processor 3.06GHz uppgraderar dom till 4.22GHz och ger den ett nytt namn.

Medans AMD skapar helt nya? T.ex. skapar helt nya tekniker till sin nya processor ^_^

Dell: Intel Pentium 1, 2, 3, 4.

AMD: 64, XP, 64 X2, 64 FX, sempron osv.

Dell gör inte Intel Pentium. Dom har öveklockat processorn i den där 80000 kronorsdatorn, men det är allt.

AMD skapar helt nya. Intel skapar helt nya. Dell använder Intel. HP (t.ex) använder AMD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...