Matteus Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Nu vet jag inte om den här frågan låter dum...men, men. Om man bara bränner musikfiler till en DVD-skiva, kan man då spela upp denna skiva i en vanlig stereo? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 (redigerad) Nu vet jag inte om den här frågan låter dum...men, men. Om man bara bränner musikfiler till en DVD-skiva, kan man då spela upp denna skiva i en vanlig stereo? Om stereon har stöd för DVD kanske, men jag tror inte att det finns såna stereos *EDIT* BTW, Vad har det med datorer att göra? Redigerad 1 maj, 2006 av Valle-Ball Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Nu vet jag inte om den här frågan låter dum...men, men. Om man bara bränner musikfiler till en DVD-skiva, kan man då spela upp denna skiva i en vanlig stereo? Så vitt jag vet så kan du inte bränna musik på en DVD skiva. Du kan bränna ut dom i mp3 om din stereo stödjer mp3. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Min dator är skum. Jag startar den och om jag inte loggar in inom en viss tid så loggar den ur mig när jag försöker. Är det virus eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Hej behöver ett program som kan ändra fil typen på en film / musik om det finns vill säga Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Hej behöver ett program som kan ändra fil typen på en film / musik om det finns vill säga Det är helt onödigt om du inte måste. Det drar ner kvaliteten bara. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Det är helt onödigt om du inte måste. Det drar ner kvaliteten bara. Jo men jag ska byta ut ljud i msn dom är så fruktansvärt störande och det måste vara (wave.) och en låt är oftast (MP3.) eller (wma.) eller det kanske finns andra sett Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Hur ska jag få bort den där trojanska hesten från min dador? Den som fanns på gtasajten alltså. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Jo men jag ska byta ut ljud i msn dom är så fruktansvärt störande och det måste vara (wave.) och en låt är oftast (MP3.) eller (wma.) eller det kanske finns andra sett Ska du konvertera till wave är det lungt, ingen kvalitetsförlust. Men filen blir mycket större. Du kan konvertera i t.ex foobar eller audacity. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 BTW, Vad har det med datorer att göra? Bränna över musik från datorn till DVD-skivor? Stellan, jag misstänkte att det var så. Men vilket ljudformat är de filer som ligger på vanliga CD-skivor då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Alright, ett litet problem här. När jag öppnar MSN Messenger och loggar in så fryser sig programmet precis när det har loggat in och man egentligen tas till kontaktlistan. En sån där käck "Ett allvarligt fel har uppstått; Skicka/Skicka inte"-ruta dyker upp och så var det med det. Har redan provat att installera om. Någon? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Sätter du dom i dual channel så arbetar dom som ett 1024MB minne. Bara för att klargöra vad som gäller för dualchannel: Det man gör med dual channel är att FÖRHINDRA att de två 512mb minnena arbetar som ETT 1024mb-minne. Med dual channel låter man två stycken 512mb vara just det, två stycken. Detta ger fördelen att ram-systemet i din dator kan hantera 2 order samtidigt. Startar du t.ex. Internet Explorer samtidigt som du startar winamp så kommer datorn att begära att båda startas. Vad som händer är att RAM:en då först startar explorer, och sedan winamp (eftersom de båda programmen ska laddas in i ram-minnet). Har du dualchannel igång så kan ena minnet ta hand om explorer och det andra om winamp. Detta betyder då att båda programmen startas samtidigt, och är därför snabbare än ett endaste 1024mb (eller två 512 utan dual channel). I verkligheten är resultaten varierande. Vissa spel presterar bättre i single channel, andra i dual. För "multi-tasking" är dock dual channel det bästa alternativet. Dual channel kräver som sagt 2 stycken identiska ram-minnen. Numera kan man köpa "dual channel packs" som är två matchande ram-minnen som SKA fungera i dual channel. Om det är så att du har 4 stycken 512mb (t.ex. uppgraderat från1 gb till 2gb), så kan det hända att systemet vägrar starta efter att du stoppat in minnena (om du har ett moderkort som har fyra slots, 1+3 och 2+4 för dual channel). Detta beror på att du måste höja minnenas-timings. Detta får du göra i BIOS. Det är endast inställningen T1 som behöver vara på T2 när du kör 4st 512mb minnen. Något som alla bör göra är att kontrollera sina timings i BIOS. Det gör man genom att först ta reda på vad dina egna minnen klarar av (läsa på hemsida). Om man nu tar mig själv som exempel så köpte jag Corsair minnen. Exakta produktnamn står bl.a. på själva minnet. Mina skulle då klara av timings på 2-3-3-6-T1 (lägre = bättre). I mina BIOS var det inställt på 3-4-4-7-T2, alltså mycket högre än vad mina minnen klarar av. Efter att jag ställt in de rätt, fick jag ett par hundra poäng extra i 3damark05 (9800p). Det är inte det bästa sättet att mäta prestanda på, men en ökning där kan aldrig vara negativt på något sätt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Har ett problem som jag skulle döda för att få löst. Jag har köpt Norman Antivirus & Antispyware. Det inkluderar addawear. Det har funkat fram tills två veckor sedan. Norman virus kontroll verkar funka fortfarande. Det kommer upp rutor om att den har satt trojaner och grejer i karantän. Men addawear funkar INTE längre. Detta kommer upp när jag vill starta det: http://img523.imageshack.us/img523/8459/namnls9yw.png Nån som kan hjälpa mig? Hade varit evigt tacksam. Redigerad 2 maj, 2006 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Jag skulle helt enkelt testa med att installera om själva ad-aware. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Har använt lägg till/ta bort program ett flertal gånger för att sedan installera om allt. Men med samma resultat... Nyligen satt in en dvd brännare. Kan det ha med det att göra? Redigerad 2 maj, 2006 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Hur många hårddiskar har du? Jag vet inte helt säkert men kan du ha avaktiverat någon hårddisk när du pillat med alla dessa IDE-kablar? Nu chansar jag bara, men eftersom du satt in en ny DVD och den klagar på diskar så kan det ha med saken att göra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 (redigerad) Har en hårdisk bara. Så det kan vara problemet? Hur "råkar" man avaktivera en hårdisk? Är det lätt hänt? Redigerad 2 maj, 2006 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Hej jag har tänkt köpa en ny dator (billig) utan operativsystem. Och nu undrar jag vilket operativsystem ska jag köpa till Linux eller windows. Jag ska mest ha den som spel och hemside server och farsan ska väl surfa lite på den och så. Jag syftar mest på windows eftersom jag e så van med det vet inte riktigt om jag "vågar" testa linux det värkar mer avancerat som det är då men. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 2 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2006 Har en hårdisk bara. Så det kan vara problemet? Hur "råkar" man avaktivera en hårdisk? Är det lätt hänt? Om du inte har fler hårddiskar så har du inte avaktiverat något. Jag tänkte mera på att du kanske dragit ut något IDE-kabel från en hårddisk och använt till din nya DVD istället. Det är inte lätt hänt, så mitt tips ska du bara se som ett litet försök att hjälpa då det var det enda jag kunde komma på. Jag vet faktiskt inte vad du kan göra. Testa att kontakta ad-awares support (om de nu har en). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 3 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2006 Läste i en Oblivion-tweak-guide om ett program som heter ForceWare Coolbits. Det ska visst förbättra nvidia-kort rätt så rejält. Här kan man ladda ner det och här är en artikel om den. Har någon här testat den? Vet inte riktigt om jag vågar prova Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts