Ballena Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Har du installerat Java eller Flash på IE och Opera då? Jadå, senaste versionen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Jadå, senaste versionen. Vad är det för saker som ska röra sig på sidan?... är det Javascript eller Flash eller vad?. Är det nån GIF animering? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Jag tror jag har samma problem. Det är så att en fil som är större än 4GB kan inte laddas ner till filsystemet FAT. Du kan bara ladda ner filen till en filsystem NTFS. Om du inte fattade så. tillex hos mig är Enheten D FAT. Enheten C är NTFS. Så jag måste alltid ladda ner en fil som är större än 4GB till enhet C. Vet inte om detta är svaret till ditt problem men kanske... EDIT: Sorry för dubbel post. Filen är på 2,72GB och filsystemet är NTFS. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Min dator ger ifrån sig pip lite då och då, små korta pip, och det är alltid när jag spelar något, spelar ingen roll vad. Senast körde jag Battlefront 2 och då började datorn pipa oavbrutet tills jag stängde av. Någon som vet vad det kan bero på? Har inte lyckats lokalisera pipet heller.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Har egentligen inte så mycket med datorer att göra men det är onödigt att skapa en ny tråd. Jag använder Azureus och när man ska tanka ner en fil eller flera så läggs hela filens/filernas utrymme direkt på hårddisken. Detta gör att jag har väldigt lite utrymme kvar och får t.o.m meddelanden om detta. Programmet har nu varit igång ett tag men filen vill inte fortsätta att laddas ner, det kan inte bero på det lilla utrymmet jag har kvar? Det bör inte bero på det då hel filens utrymme redan ligger på disken. Men kan någon bekräfta att det inte är det som är problemet? När man ska tanka en fil från exempelvis thepiratebay så laddas en fil ner till hårddisken, som man sedan öppnar nedladdningen med. Måste den filen finnas kvar hela tiden tills man fått ner det man ska tanka? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ballena Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Vad är det för saker som ska röra sig på sidan?... är det Javascript eller Flash eller vad?. Är det nån GIF animering? Java Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Min dator ger ifrån sig pip lite då och då, små korta pip, och det är alltid när jag spelar något, spelar ingen roll vad. Senast körde jag Battlefront 2 och då började datorn pipa oavbrutet tills jag stängde av. Någon som vet vad det kan bero på? Har inte lyckats lokalisera pipet heller.. Hmm det gör min med men aldrig så att den hakade upp sig men så att det piper ibland skit störande? Nån som vet vad det kan vara.?. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 När jag ska gå in på http://adrianerlandsson.com/ och kolla på bilderna så står det att jag måste installera nåt grejs, så jag installerar det... så går jag tillbaka dit så står det att jag fortfarande inte har det.. så jag installerade igen, gick tillbaka, och då står det ändå att jag inte har det installerat så ja gick in på sidan där, och där står det att jag har den senaste versionen.. varför vill det inte funka?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 När jag ska gå in på http://adrianerlandsson.com/ och kolla på bilderna så står det att jag måste installera nåt grejs, så jag installerar det... så går jag tillbaka dit så står det att jag fortfarande inte har det.. så jag installerade igen, gick tillbaka, och då står det ändå att jag inte har det installerat så ja gick in på sidan där, och där står det att jag har den senaste versionen.. varför vill det inte funka?? Buggad, funkar inte för mig heller Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Fan kan någon förklara för mig vad Dual Channel är? och om man kan T.ex sätta ett minne i den blåa och ett i den andra blåa, Utnyttjar man dual channel då eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 När man ska tanka en fil från exempelvis thepiratebay så laddas en fil ner till hårddisken, som man sedan öppnar nedladdningen med. Måste den filen finnas kvar hela tiden tills man fått ner det man ska tanka? Tror inte det. Jag brukar alltid ta Öppna direkt när jag trycker på Ladda ner i Thepiratebay. Brukar aldrig spara den i datan och sen öppna... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Tror inte det. Jag brukar alltid ta Öppna direkt när jag trycker på Ladda ner i Thepiratebay. Brukar aldrig spara den i datan och sen öppna... Öppnar alltid direkt jag också, men det sparas en liten sån där fil i alla fall. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Fan kan någon förklara för mig vad Dual Channel är? och om man kan T.ex sätta ett minne i den blåa och ett i den andra blåa, Utnyttjar man dual channel då eller? Beror ju på vad du har för moderkort, och vilka channels som är dual channels. Snabbt och enkelt; Du har 3 kortplatser. 1, 2, 3. 1 och 3 är dual channels. Du köper dig 2st 512MB minnen. Sätter du dom i dual channel så arbetar dom som ett 1024MB minne. Har du bara 1 RAM-minne så spelar det ingen roll vart du sätter det. Det spelar inte så stor roll heller om du har minnen från olika tillverkare eller olika storlekar.. Det brukar inte vilja fungera så bra då. Ska du få det bästa ut från det så ska du ha 2 stycken precis likadana minnen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Öppnar alltid direkt jag också, men det sparas en liten sån där fil i alla fall. Jaha du menar dom dära... det är sånna Temporära Torrent filer. Jo dom måste nog stanna. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Beror ju på vad du har för moderkort, och vilka channels som är dual channels. Snabbt och enkelt; Du har 3 kortplatser. 1, 2, 3. 1 och 3 är dual channels. Du köper dig 2st 512MB minnen. Sätter du dom i dual channel så arbetar dom som ett 1024MB minne. Har du bara 1 RAM-minne så spelar det ingen roll vart du sätter det. Det spelar inte så stor roll heller om du har minnen från olika tillverkare eller olika storlekar.. Det brukar inte vilja fungera så bra då. Ska du få det bästa ut från det så ska du ha 2 stycken precis likadana minnen. Okej men hur ser man vilka som är dual channels? Jag har 4 kortplatser två blåa och två svarta. Okej så det är helt onödigt att ha två kort om man inte har satt båda korten i dual channel? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Okej men hur ser man vilka som är dual channels? Jag har 4 kortplatser två blåa och två svarta. Okej så det är helt onödigt att ha två kort om man inte har satt båda korten i dual channel? Det beror som jag sa på ditt moderkort. Det är inte onödigt att ha 2 kort. Men har du låt säga, ett 512 och ett 1024 av olika fabrikat så kommer dom i största sannolikhet inte fungera på DUAL. Det DUAL gör är att fördela allt mellan korten. Har du ett 512 och ett 1024 så fylls först 512 upp, sen går den vidare på 1024 kortet. Så har du 2st 512 så fylls dom upp lika pga. DUAL Channel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Det beror som jag sa på ditt moderkort. Det är inte onödigt att ha 2 kort. Men har du låt säga, ett 512 och ett 1024 av olika fabrikat så kommer dom i största sannolikhet inte fungera på DUAL. Det DUAL gör är att fördela allt mellan korten. Har du ett 512 och ett 1024 så fylls först 512 upp, sen går den vidare på 1024 kortet. Så har du 2st 512 så fylls dom upp lika pga. DUAL Channel. Okej jag har ett ASUS P4P800-E Deluxe. Fast jag kan kolla det i manualen. Tack Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Okej jag har ett ASUS P4P800-E Deluxe. Fast jag kan kolla det i manualen. Tack Hittar du inget i manualen så finns det garanterat på ASUS hemsida, eller någon random hårdvarusida. Men som sagt, har du olika fabrikat eller storlekar på minnena så spelar det inte så stor roll vilka channels du har dom i, eftersom dom troligast inte kommer fungera på DUAL även om du har dom i DUAL channels. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Jag måste snarast köpa en DVD- Brännare. Men jag kan verkligen ingenting. Kan jag ens ha det? Men det borde inte vara några problem, eftersom jag har två uttag på datorn och bara har en DVD- läsare i det ena. Det andra är tomt. Kan någon bekräfta att det inte är några problem för mig att skaffa en DVD- brännare, och visa mig en billig och duglig brännare? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2006 Jag måste snarast köpa en DVD- Brännare. Men jag kan verkligen ingenting. Kan jag ens ha det? Men det borde inte vara några problem, eftersom jag har två uttag på datorn och bara har en DVD- läsare i det ena. Det andra är tomt. Kan någon bekräfta att det inte är några problem för mig att skaffa en DVD- brännare, och visa mig en billig och duglig brännare? Har du ett 5.25" ledigt så är det inga problem. http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=NECND3550BL - Billig och finns i lager. Bara att tuta och köra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts