Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Är Geforce 7600 256mb ett bra kort för att spela BF2?

Mjo, varför inte?

Det fungerar ju redan bra på GeForce 6600GT 128 mb

Men vill du köra med full grafik och ha många FPS över,

så rekomenderas 512mb grafikkort.

Sj har jag GeForce 7800GT 256mb kör alla kontroller på medium och high.

@Wuzzi: Haha :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Försent :'(

:shifty:

Kortet är ett NANYA NT512D64S8HB1G-6K 512MB DDR - 333MHz - CL2 (Punkt?) 5 Pc2700U - 25330

Edit: Tror ni att Detta? fungerar tillsammans med det jag har nu?

Och måste allt vara exakt likadant som på det jag redan har? T.ex måste det jag ska köpa vara 512MB, måste det ha 333MHz och måste det vara PC2700?

Och vad menas med DIMM DDR?

Köp PC2700 och 333mhz eftersom det är den som passar med ditt moderkort.

Här finns en kingston kort fören hundring mindre. Har själv köpt denna engång:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=20845

DDR är minnes modellen. Det finns Sdram DDR och DDR2 som är populärast nu. DDR2 är nytt och kommer att vara intregerad med nya AMD AM2 sockeln.

DDR är oftast 333mhz och DDR2 6xxmhz

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill ni inte läsa hela historien om vad jag kallar "The fight against the pop-ups" så behöver ni bara hoppa till sista stycket. Roande att läsa? Jag vet inte, vill bara sätt er i min dator-sits så ni kan tänka er vad som hänt.

Kapitel 1: Historien om mitt problem.

Nu har jag fått ett allvarligt problem, det är en riktig mardröm. Jag satt och googlade lite grann efter roliga saker man kan posta i dagens lol och helt plötsligt kommer en pop-up upp som snackar om "error-safe". Javisst, jag har råkat ut för det förut och trycker avbryt, men då kommer det upp en ny pop-up som säger att error-safe ska skanna min dator på fel. Jag blir förvånad. Jag stänger ner error-safe rutan och tänker fortsätta med det jag gjorde. Två sekunder senare kommer en ny error-safe ruta upp. Jag gör exakt samma sak igen. Jag blir ännu mer förvånad. nu kommer error-safe pop-upen upp hela tiden i par. Jag blir irriterad och klickar ner det. Nu börjar jag svära åt datorn, vilket jag inte brukar göra, för att error-safe kommer upp i fyrtal. Ok, jag går med på att installera skiten och hoppas det blir bra. Jag vet ju inte vad error-safe är på riktigt och tycker det verkar bra om jag gör det. Sagt och gjort. Nu blir jag förbannad och desperat på hjälp. En pop-up armé har attackerat mig och det är allt mellan skärmsläckare till att köra bilar gratis. Febrilt tar jag upp kampen mot dom små jävlarna och klickar, klickar, klickar och klickar. Jag startar om datorn mitt i kriget, men utan resultat. Djävulen, a.k.a error-safe, har släpp ut sina demoner ur den djupaste håla man kan hitta på internet. Jag bestämmer mig för at ta till en ny metod; FIREFOX!! Jag installerar FF och håller tummarna, men till ingen nytta alls.

Kapitel 2: Det sista stycket...

I IE så ploppade pop-upar upp hela tiden, och inte vart det bättre i FF. När jag skriver det här så har jag sju flikar som tycker att jag ska köra error-safe och en som berättar om en nokia telefon som verkar billig. Och varje gång en ny flik skapas så minskar FF sitt fönster och blir mindre en MS Röj. Finns det nåt sätt förutom att sälja själen till djävulen som kan få den här skiten att sluta? Jag är desperat, jag gör vad som helst förutom att sälja min själ till djävulen :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får också nå jävla popups om nå error-safe som vill installeras.. och trycker jag på krysset så kommer det upp en ny som säger att det kommer scannas.. men då stänger jag bara ner ff och öppnar igen så brukar det inte komma nåt...

Har bara fått det på mysongbook.com....

Vet inte hur du kan fixa det, låter jobbigt som fan.. spyware eller nåt? >_<

Nån som vet exakt vad detta error-safe är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får också nå jävla popups om nå error-safe som vill installeras.. och trycker jag på krysset så kommer det upp en ny som säger att det kommer scannas.. men då stänger jag bara ner ff och öppnar igen så brukar det inte komma nåt...

Har bara fått det på mysongbook.com....

Vet inte hur du kan fixa det, låter jobbigt som fan.. spyware eller nåt? >_<

Nån som vet exakt vad detta error-safe är?

Har också fått det där jävla Error safe.

Tror jag, installerade det och sen avinstallerade jag

så kom det aldrig mer :lol:

Men det är antagligen Spyware.

Det är någon virusscanner som hittar en massa fel, som igentligen inte är fel

så står det att datorn kan crasha och sånt, så vill det att man ska betala och

registrera sej för att ta bort dom där felen.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp PC2700 och 333mhz eftersom det är den som passar med ditt moderkort.

Här finns en kingston kort fören hundring mindre. Har själv köpt denna engång:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=20845

DDR är minnes modellen. Det finns Sdram DDR och DDR2 som är populärast nu. DDR2 är nytt och kommer att vara intregerad med nya AMD AM2 sockeln.

DDR är oftast 333mhz och DDR2 6xxmhz

Okej jag köper nog från webbhallen då. Men nu sa min kompis att man måste kolla så att båda passar typ ett vänster och ett höger eller ett rött och ett blått. Stämmer detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tabort Track this topic.

Crille_ : Har ditt moderkort dualchannel?

Men när jag inte har tryckt nåt sånt B)

Men det är väl antagligen när jag har tryckt på hjulet när jag har använt Opera,

så har den knappen öppnats i en flik..

Har nu iaf tagit port Topic trackningen nu.. Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har egentligen inte så mycket med datorer att göra men det är onödigt att skapa en ny tråd.

Jag använder Azureus och när man ska tanka ner en fil eller flera så läggs hela filens/filernas utrymme direkt på hårddisken. Detta gör att jag har väldigt lite utrymme kvar och får t.o.m meddelanden om detta. Programmet har nu varit igång ett tag men filen vill inte fortsätta att laddas ner, det kan inte bero på det lilla utrymmet jag har kvar? Det bör inte bero på det då hel filens utrymme redan ligger på disken. Men kan någon bekräfta att det inte är det som är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Av någon anledning fungerar bara min hemsida i FF, jag har testat med IE och opera. Jag har ingen som helst aning om varför den bara fungerar i FF. Kan det vara någontig med java eller php grejs?

Det som bara fungerar i FF är alltså de där ikonerna i mitten som ska "röra på sig".

Kan du hjälpa? www.goox.se Skulle uppskatta alla förslag till vad felet kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Av någon anledning fungerar bara min hemsida i FF, jag har testat med IE och opera. Jag har ingen som helst aning om varför den bara fungerar i FF. Kan det vara någontig med java eller php grejs?

Det som bara fungerar i FF är alltså de där ikonerna i mitten som ska "röra på sig".

Kan du hjälpa? www.goox.se Skulle uppskatta alla förslag till vad felet kan vara.

Har du installerat Java eller Flash på IE och Opera då?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har egentligen inte så mycket med datorer att göra men det är onödigt att skapa en ny tråd.

Jag använder Azureus och när man ska tanka ner en fil eller flera så läggs hela filens/filernas utrymme direkt på hårddisken. Detta gör att jag har väldigt lite utrymme kvar och får t.o.m meddelanden om detta. Programmet har nu varit igång ett tag men filen vill inte fortsätta att laddas ner, det kan inte bero på det lilla utrymmet jag har kvar? Det bör inte bero på det då hel filens utrymme redan ligger på disken. Men kan någon bekräfta att det inte är det som är problemet?

Jag tror jag har samma problem. Det är så att en fil som är större än 4GB kan inte laddas ner till filsystemet FAT. Du kan bara ladda ner filen till en filsystem NTFS.

Om du inte fattade så.

tillex hos mig är Enheten D FAT. Enheten C är NTFS. Så jag måste alltid ladda ner en fil som är större än 4GB till enhet C.

Vet inte om detta är svaret till ditt problem ^_^ men kanske...

EDIT: Sorry för dubbel post.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...