Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu är ljudet helt.. PC <-, för bara någon dag sen så funkade det finfint.

Nu är det som brusande å ljudet åker från höger till vänster och är väldigt ostabilt mellan högtalarna.

Jag har testat med mitt surround som jag alltid brukar ha, och standard högtalarna till datorn. Det är samma fel med båda. Hjälp, snälla :D

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var tvungen att installera om mitt windows xp och jag gjorde det på egen risk. Och nu tycker ni nog jag var dum och det var jag ju oxå. Men vad jag behöver göra är att kunna aktivera mitt windows så jag slipper installera om var 30 dag, men den så kallade installations id har jag ju redan använt och jag kan inte fixa fram ny med hjälp av den serial nummer saken jag har. Allt jag vill kunna göra är att aktivera windows nu när jag fått min dator att fungera som den ska. Nån som vet hur jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är ljudet helt.. PC <-, för bara någon dag sen så funkade det finfint.

Nu är det som brusande å ljudet åker från höger till vänster och är väldigt ostabilt mellan högtalarna.

Jag har testat med mitt surround som jag alltid brukar ha, och standard högtalarna till datorn. Det är samma fel med båda. Hjälp, snälla :D

Det är antlagligen något fel på drivrutinerna..

Jag har haft något liknande fel också, men jag körde en sys. Återställning

till det datumet när det funkade (Dagen före då), och sen funkade det fint (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är antlagligen något fel på drivrutinerna..

Jag har haft något liknande fel också, men jag körde en sys. Återställning

till det datumet när det funkade (Dagen före då), och sen funkade det fint :D

Jag har inte ändrat nånting förutom micken som jag försökt å fixat. Men där ska nog allt vara återställt till original.

System återställning.. Då försvinner ALLT på köpet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte ändrat nånting förutom micken som jag försökt å fixat. Men där ska nog allt vara återställt till original.

System återställning.. Då försvinner ALLT på köpet?

Micken hmm... När det försvan för mig var det webbcamerans fel..

Dra ur micken, det brukade komma konstiga ljud ur mina högtalare när jag hadda i micken också..

Om du kör system återställning så fixar det tillbaks alla inställningar som dom var tidigare.. Så du måste installera om spel som du ha installerat efter du fått felet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En WinRAR-fil har ett lösenord. Låt oss säga jag vill ta bort lösenordet. Hur gör jag? Låt oss också säga att det inte är jag som satt dit lösenordet.

Finns ett antal password-crakers, dock så kan de ta lång tid (1sec - x antal år)beroende på hur komplext det är.. Kan inget ihuvet dock :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej nu behöver jag hjälp.

Jag hade tänkt mig att köpa lite nya saker till min dator: Ljudkort och minne. Såhär ser min dator ut för tillfället:

Moderkort: Asus P4P800-E Deluxe

Grafikkort: NVIDIA GeForce FX 5700

Minne: 512 MB RAM

Processor: Intel Pentium 4 3GHz

Jag har tänkt att beställa sakerna från

DustinHome

Och ljudkortet jag har tänkt att köpa är Detta!

Ljudkortet passar väll alla datorer? Eller måste jag leta upp något speciellt för just min dator?

Och minnet har jag ingen aning om vilket jag ska köpa. Jag har redan ett 512 MB kort men jag vet inte vad det heter. Kan man kolla upp vad sitt minne heter på något sett?

Så vilket Ljudkort och minne rekomenderar ni att jag ska köpa på DustinHome?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej nu behöver jag hjälp.

Jag hade tänkt mig att köpa lite nya saker till min dator: Ljudkort och minne. Såhär ser min dator ut för tillfället:

Moderkort: Asus P4P800-E Deluxe

Grafikkort: NVIDIA GeForce FX 5700

Minne: 512 MB RAM

Processor: Intel Pentium 4 3GHz

Jag har tänkt att beställa sakerna från

DustinHome

Och ljudkortet jag har tänkt att köpa är Detta!

Ljudkortet passar väll alla datorer? Eller måste jag leta upp något speciellt för just min dator?

Och minnet har jag ingen aning om vilket jag ska köpa. Jag har redan ett 512 MB kort men jag vet inte vad det heter. Kan man kolla upp vad sitt minne heter på något sett?

Så vilket Ljudkort och minne rekomenderar ni att jag ska köpa på DustinHome?

Ljudkortet passar.

För minnet så öppna chassiet ta ut minnet och läs vad det står på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dra ur elkabbeln också!

Försent :'(

:shifty:

Kortet är ett NANYA NT512D64S8HB1G-6K 512MB DDR - 333MHz - CL2 (Punkt?) 5 Pc2700U - 25330

Edit: Tror ni att Detta? fungerar tillsammans med det jag har nu?

Och måste allt vara exakt likadant som på det jag redan har? T.ex måste det jag ska köpa vara 512MB, måste det ha 333MHz och måste det vara PC2700?

Och vad menas med DIMM DDR?

Redigerad av Crille_
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...