Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Tack BOT.

Har en fråga till. Jag skall bränna en film (min egen film) så har jag blivit tipsad om programet stomp. Men när jag startar programet kommer detta upp:

Jag har DVD-brännare. Kanske inte den bästa (köpt på Kjell och co.) men det bör väl funka ändå. Kan inte klicka på DVD.skivan när jag är inne i programet. Skall jag välja nått i "tools" eller? Riktigt dålig på sådant här. tack för svar. Vice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej då tar jag det här då

Nu har jag fått nått problem med min uppkoppling, ibland bara försvinner den.

När jag blir uttloggad från msn och ska köra felsökaren så står det att min standard gateway har försvunnit.

När jag startar om datorn funkar den igen, men ca 5-10 minuter senare så försvinner den igen.

Det stog också för en liten stund sen att jag inte hade en fungerande IP adress.

Så nu till frågan, vad kan vara problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag blir uttloggad från msn och ska köra felsökaren så står det att min standard gateway har försvunnit.

När jag startar om datorn funkar den igen, men ca 5-10 minuter senare så försvinner den igen.

Det stog också för en liten stund sen att jag inte hade en fungerande IP adress.

Provat att starta om routern?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt att säga, men det bästa är nog att ringa till din ISP. De kan kolla upp om det är något fel med uppkopplingen, och oftast rätta till det också. Om dom inte vet så är det kanske som Xogede säger, typ något fel med routern(Om du nu har en). Annars vette faktiskt fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag prenumererar på pc för alla och på deras hemsida har dom webbtv små avsnit om saker som berör datorvärlden och såg att det finns ett program till MAC som hette bootcamp som gör så att det är möjligt att köra XP och OSX någon som vet mer om detta eller kanske till och med har provat? :lol::(

detta kanske inte är rätt topic att skriva i men det finns ingen vad jag vet om dator nyheter och jag orkade inte starta en egen så jag skrev i denna :"> :mellow:

EDIT : http://pcforalla.idg.se/info/webbtv/

Redigerad av darkfejs
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funnits i flera år. Jag har ett program som heter Virtual PC till min riktigt gamla Mac så jag kan köra Windows 95 och 98 på den. Problemet med sådana program är att de drar mycket kraft. Därför har jag inte det installerat.

Jag funderar på att uppgradera min dator till 2 GB RAM, så nu har jag två frågor:

• Jag har redan 1 GB RAM, behöver jag bara köpa till 1 GB till för att få 2 GB?
  • Kan man se om datorn har 2x512 MB eller 1024 MB i någon inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att uppgradera min dator till 2 GB RAM, så nu har jag två frågor:

1. Ja, om ditt moderkort stödjer det.

2. Öppna datorn och kolla.

Men jag tvivlar på att du behöver 2GB, 1GB räcker till det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena, nu ska jag köpa nya färgpatroner till min skrivare. Det är en EPSON STYLUS C86

som ska beställa patroner till. Jag hade tänkt och köpa från inkClub, men då är min

fråga, Måste jag köpa patroner av det märket som står på färgpatronen, te.x : T0452

eller spelar det någon roll ? Någon som har samma skrivare som vet vilka patroner jag

skall beställa ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funnits i flera år. Jag har ett program som heter Virtual PC till min riktigt gamla Mac så jag kan köra Windows 95 och 98 på den. Problemet med sådana program är att de drar mycket kraft. Därför har jag inte det installerat.

Finns detta program omvänt så att man på en pc kan köra både OSX och XP??

skulle gärna villa prova OSX har aldrig ens tittat på en MAC :):P:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns detta program omvänt så att man på en pc kan köra både OSX och XP??

skulle gärna villa prova OSX har aldrig ens tittat på en MAC :lol:^_^:P

Det finns, men jag har för mig att dom är olagliga eftersom man på nåt sätt måste cracka osx (för intel) för att kunna köra dom.

Finns kanske också nåt som heter PearPC som funkar på vanliga osx-versionen, men det är skitsegt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett litet problem jag...

Köpte ett nytt tangentbord idag (mus följde med).

Detta är trådlöst och fungerar oftast som det ska.

Nu kommer vi till detta roliga att ibland så skriver den bokstäver (eller suddar ut) en fem sex gånger.

Vad beror detta på??

Sen va det musen.. Den fungerar inte som den ska,.. Endast knapparna fungerar och scrollhjulet.

Vad kan göras åt detta?? Är det bara att byta ut?? Återkommer med länk ifall jag hittar en senare.

Har ni uppfattat mig korrekt rätt?? //Friberg Linköping... Kan inte släppa honom...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...