Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Net send *någons namn i nätverket* och sedan ditt meddelande. Då kommer det upp en irriterande liten ruta där meddeladet kommer upp.

...fram tills XP SP2, där messenger-tjänsten är avstängd by default.

Det roligaste kommandot som jag känner till (om man utför det på sin egen dator, vill säga) är "color".

Vi får förstås inte glömma klassikern, "format C:"!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt en kabel på Clas Ohlson som jag skulle koppla mellan datorn och tv:n, så att jag kan kolla på film och dylikt på tv:n, istället för att sitta vid datorn. Men tyvärr så fungerade det inte. Någon som vet vad jag kan göra?

Citerat från Clas Ohlson:

S-video med 3,5 mm stereopropp till SCART-anslutning. In/out-omkopplare
Edit: Eller tycker ni att jag ska prova med den här istället:

Komplett paket för att koppla ihop din DVD/PC med TV:n. 10 m S-VHS (S-video)-kabel, hane-hane. 10m RCA-kabel 3x hane - 3x hane. 2x phono hona - 3.5mm stereoadapter, 3x phono/S - VHS (S-video) -Scartadapter.

Den finns på Teknikmagasinet.

Edit igen: Den Attacherade bilden är ifrån Clas Ohlson, så ni vet.

post-22-1145615773_thumb.jpg

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På senaste tiden så har jag fått ett ganska stort problem med min dator som hindrar mig ifrån att spela spel på den. Problemet är att datorn bara startar om sej efter drygt 10 minuter efter att du har startat spelet. :'( Det går fin fint om man kollar på film på datorn eller lyssnar på musik. Men när man spelar så startar den om sej som jag sa . Jag har provat att uppdatera drivrutinerna och jag har inga virus på datorn.Skulle bli enormt glad om jag fick det att funka igen. Någon som han hjälpa mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På senaste tiden så har jag fått ett ganska stort problem med min dator som hindrar mig ifrån att spela spel på den. Problemet är att datorn bara startar om sej efter drygt 10 minuter efter att du har startat spelet. :'( Det går fin fint om man kollar på film på datorn eller lyssnar på musik. Men när man spelar så startar den om sej som jag sa . Jag har provat att uppdatera drivrutinerna och jag har inga virus på datorn.Skulle bli enormt glad om jag fick det att funka igen. Någon som han hjälpa mig ?

Låter som att den blir överhettad.. Testa att öppna sidan på datorn för att se om det går bättre

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På senaste tiden så har jag fått ett ganska stort problem med min dator som hindrar mig ifrån att spela spel på den. Problemet är att datorn bara startar om sej efter drygt 10 minuter efter att du har startat spelet. :'(  Det går fin fint om man kollar på film på datorn eller lyssnar på musik. Men när man spelar så startar den om sej som jag sa . Jag har provat att uppdatera drivrutinerna och jag har inga virus på datorn.Skulle bli enormt glad om jag fick det att funka igen. Någon som han hjälpa mig ?

Samma sak hände mig för några år sedan. Efter ett tag visade det sig att jag råkade trycka på power-knappen med knät! :blink: (Detta var på Windows NT's tid, då den knappen stängde av datorn på en gång, i stället för att vänta 3 sekunder som nu)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när mitt extremt dåliga Radeon 9800 pro har pajjat så letar jag efter ett nytt, har hittat ett som jag tror bli perfekt eftersom inte pci-express funkar på min dator. Så min fråga är.. eller.. ja har ingen fråga :lol: men ni kan få veta vad jag ska köpa iallafall. :)http://se.pricerunner.com/computing/compon.../563499/details och så har jag tänkt på att skaffa ett nytt moderkort också, fast jag e lite osäker om 1.8 är bra. Har 1.25 (lol) nu, så de blir väl en ganska stor skillnad i fps? eller? här är länken http://se.pricerunner.com/computing/compon...u/197885/prices

ha de bra

//CheaToN

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade det nu. Det var inte det som var felet  :'(

Kanske lite långsökt men; vad har du för grafikkort?

Grafikkortet jag hade för ett år sedan, ett GF 6600 GT, höll på exakt så där som du berättar att din dator håller på, därför började jag undra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...