Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

Nädå, det klarar den. Jag har på min ett par dar i streck ibland. Men passa dig för att ha på den i mer än en vecka. Även om det skulle kunna gå skiljer det sig från dator till dator, vet själv en kille som kom på ett LAN med en dator som stått på i en vecka. Efter ett tags spelande fick han Blue Screen of Death. Grafikkortet hade blivit överhettat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför skulle dom gå sönder? Kör en moppe, motorn blir varm som fan... inte går dom sönder :P

Och sen är det väll så att om en dator blir typ hälften som varmt eller nå sånt som är FARLIGT så stänger dom väll av sig själva eller nåt sånt? Har jag hört nånstans iallafall, vet inte om det stämmer...

Man kan ändra så att den gör det! Men en hyfsat ny/bra dator blir typ barar överhettad om du sitter och speler t sx. CS:S i kanske 10 timmar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nädå, det klarar den. Jag har på min ett par dar i streck ibland. Men passa dig för att ha på den i mer än en vecka. Även om det skulle kunna gå skiljer det sig från dator till dator, vet själv en kille som kom på ett LAN med en dator som stått på i en vecka. Efter ett tags spelande fick han Blue Screen of Death. Grafikkortet hade blivit överhettat.

Han har inte hört talas om övervakningsprogram? :P

Brukar ha min stående på dygnet runt under långa perioder, aldrig hänt något. Sen så är jag så smart så att jag kollar till med Speedfan nån gång ibland.

Man kan ofta tro att kylningen är kass bara för att datorn blir ovanligt varm, detta behöver dock inte vara sant. Damm är ofta boven. Rensade min CPU-fläkt på damm för en eller två månader sen och vips så sjönk idle-temperaturen med 10-15ºc.

Förresten, kan ju berätta att de flesta moderna datorer startar om sig själva utan förvarning när CPU-temperaturen når 70-80ºc, har hänt mig en gång. Kan ha hänt idag också, men tror att det var strömmen som rök då högtalarna ploppade till. :)

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en filmfil som jag vill kunna spela upp, men när jag öppnar den i wmp så hör ja bara ljudet.. testar jag med vlc så ser jag... så det är väll nån codec eller nåt jag behöver? är inge datorkunning alls, så säg inte att jag ska googla efter nån codec, för det finns väll typ 94835 olika.. har en bild här om lite information om den.. ingen aning om ni behöver det för att säga vad jag behöver för codec eller så...

post-22-1145550803_thumb.jpg

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en filmfil som jag vill kunna spela upp, men när jag öppnar den i wmp så hör ja bara ljudet.. testar jag med vlc så ser jag... så det är väll nån codec eller nåt jag behöver? är inge datorkunning alls, så säg inte att jag ska googla efter nån codec, för det finns väll typ 94835 olika.. har en bild här om lite information om den.. ingen aning om ni behöver det för att säga vad jag behöver för codec eller så...

Mono tror jag brukar funka, testa olika (brukar finnas fler än på bilden), och se vilken som ger bäst ljud!

post-22-1145551639_thumb.jpg

Redigerad av luddee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer det sig, egentligen, att den inte behöver det?

Är det en samlingsplats för alla codecs, eller använder den något fult knep?

Har alltid undrat detta <_<

Istället för att leta i Windows codec-mapp så har den alla vanliga codecs inbyggda, det gör också att det går lite snabbare att koda av videos.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid när jag startar upp min dator arbetar den som f*n och låter som nån håller på att döööö <_<

Jag har kollat och det körs inte fler processer än vanligt den blir bara almänt seg. Därför hatar jag när nån kommer och stänger av datorn eftersom man inte kan spela CS:S när den är nystartat.

Hjälp mig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...