Siana Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Nädå, det klarar den. Jag har på min ett par dar i streck ibland. Men passa dig för att ha på den i mer än en vecka. Även om det skulle kunna gå skiljer det sig från dator till dator, vet själv en kille som kom på ett LAN med en dator som stått på i en vecka. Efter ett tags spelande fick han Blue Screen of Death. Grafikkortet hade blivit överhettat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Okej då vet jag att det är lungt. Tack för hjälpen grabbar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
glenninho13 Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Varför skulle dom gå sönder? Kör en moppe, motorn blir varm som fan... inte går dom sönder Och sen är det väll så att om en dator blir typ hälften som varmt eller nå sånt som är FARLIGT så stänger dom väll av sig själva eller nåt sånt? Har jag hört nånstans iallafall, vet inte om det stämmer... Man kan ändra så att den gör det! Men en hyfsat ny/bra dator blir typ barar överhettad om du sitter och speler t sx. CS:S i kanske 10 timmar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Man kan ändra så att den gör det! Men en hyfsat ny/bra dator blir typ barar överhettad om du sitter och speler t sx. CS:S i kanske 10 timmar Vart kan man ändra det då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 (redigerad) Nädå, det klarar den. Jag har på min ett par dar i streck ibland. Men passa dig för att ha på den i mer än en vecka. Även om det skulle kunna gå skiljer det sig från dator till dator, vet själv en kille som kom på ett LAN med en dator som stått på i en vecka. Efter ett tags spelande fick han Blue Screen of Death. Grafikkortet hade blivit överhettat. Han har inte hört talas om övervakningsprogram? Brukar ha min stående på dygnet runt under långa perioder, aldrig hänt något. Sen så är jag så smart så att jag kollar till med Speedfan nån gång ibland. Man kan ofta tro att kylningen är kass bara för att datorn blir ovanligt varm, detta behöver dock inte vara sant. Damm är ofta boven. Rensade min CPU-fläkt på damm för en eller två månader sen och vips så sjönk idle-temperaturen med 10-15ºc. Förresten, kan ju berätta att de flesta moderna datorer startar om sig själva utan förvarning när CPU-temperaturen når 70-80ºc, har hänt mig en gång. Kan ha hänt idag också, men tror att det var strömmen som rök då högtalarna ploppade till. Redigerad 19 april, 2006 av Curly Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Högerklicka på aktivitetsfältet och tryck aktivitetshanteraren, om du inte har testat det Jag testade det nu men det funkar inte ! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Förlåt för dubbelpost men jag har löst problemet. Jag laddade ner detta programet och använder det istället. Det vanliga funkar alltså fortfarande inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 pkz: 3-4 MÅNADER?! Har du den på så länge utan att stänga av den? Går den inte sönder? Haha. Nejdå. Som alla sa, startades om om den nu skulle bli för varm. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Förlåt för dubbelpost men jag har löst problemet. Jag laddade ner detta programet och använder det istället. Det vanliga funkar alltså fortfarande inte. Du kanske behöver en ny taskmgrtaskmgr.rar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 (redigerad) Har en filmfil som jag vill kunna spela upp, men när jag öppnar den i wmp så hör ja bara ljudet.. testar jag med vlc så ser jag... så det är väll nån codec eller nåt jag behöver? är inge datorkunning alls, så säg inte att jag ska googla efter nån codec, för det finns väll typ 94835 olika.. har en bild här om lite information om den.. ingen aning om ni behöver det för att säga vad jag behöver för codec eller så... Redigerad 20 april, 2006 av BroDD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 (redigerad) Har en filmfil som jag vill kunna spela upp, men när jag öppnar den i wmp så hör ja bara ljudet.. testar jag med vlc så ser jag... så det är väll nån codec eller nåt jag behöver? är inge datorkunning alls, så säg inte att jag ska googla efter nån codec, för det finns väll typ 94835 olika.. har en bild här om lite information om den.. ingen aning om ni behöver det för att säga vad jag behöver för codec eller så... Mono tror jag brukar funka, testa olika (brukar finnas fler än på bilden), och se vilken som ger bäst ljud! Redigerad 20 april, 2006 av luddee Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Stereo ger Skarpare och bättre ljud. Mono är mjukare och en aning sämre. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Vad snackar ni om? jag vill inte förändra ljudet... vill göra så jag kan spela den i wmp Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Vad snackar ni om? jag vill inte förändra ljudet... vill göra så jag kan spela den i wmp Extra codecs slöar bara ner datorn. VLC är ändå bättre än WMP på alla sätt. Spela den i VLC, VLC behöver inga codecs. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 VLC behöver inga codecs. Hur kommer det sig, egentligen, att den inte behöver det? Är det en samlingsplats för alla codecs, eller använder den något fult knep? Har alltid undrat detta Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Hur kommer det sig, egentligen, att den inte behöver det? Är det en samlingsplats för alla codecs, eller använder den något fult knep? Har alltid undrat detta Istället för att leta i Windows codec-mapp så har den alla vanliga codecs inbyggda, det gör också att det går lite snabbare att koda av videos. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Hur kommer det sig, egentligen, att den inte behöver det? Är det en samlingsplats för alla codecs, eller använder den något fult knep? Har alltid undrat detta Trolleri. Du som var så het på att visa källkoden, kan ju spana runt i deras. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
glenninho13 Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Stereo ger Skarpare och bättre ljud. Mono är mjukare och en aning sämre. Mono är "vanligt ljud" Stereo är när t ex. trummorna hörs i vänstra högtalaren och basen i den hägra etc. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
glenninho13 Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Alltid när jag startar upp min dator arbetar den som f*n och låter som nån håller på att döööö Jag har kollat och det körs inte fler processer än vanligt den blir bara almänt seg. Därför hatar jag när nån kommer och stänger av datorn eftersom man inte kan spela CS:S när den är nystartat. Hjälp mig Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 20 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2006 Vad finns det för roliga cmd.exe kommandon? Skulle vilja veta några. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts